Ga naar inhoud


Vu+ duo stream niet stabiel


SatDream

Aanbevolen berichten

was een reactie op wiz

 

ik heb dezelfde situatie qua hdd en NAS

ik stream enkel per webinterface op het tv ikoontje van de zender die ik wil zien en mijn NAS blijft buiten schot.

 

dus er is maar een rechtstreekse verbinding aktief

ciao

aangepast door Tonskidutch

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Moderator

Dan weet ik het ook niet, ik meen dat er een opname werd gestart, maar dat is dus blijkbaar niet zo, bizar dat mijn diskloze uno dan niet wil streamen...

 

Het wordt nog gekker, nu streamt ie wel. Enige wat ik me kan voorstellen is dat de epg import nog niet klaar was, maar of dat nou een reden is dat hij niet wil streamen...

 

plugins hier op mijn uno, epg import, cool tv guide, emc en that's it.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

ik heb nog nooit de emm threads verhoogd, en kon op mijn duo destijds voordat er een limiet op mijn kaartje zat gewoon 6 opnames tegelijk doen over 2 transponders. Het blijft bizar dat het niet gewoon goed werkt.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

a ) op een tuner een single tuner receiver zoals uno gaan enkel 2 opnames werken (indien gelijke tranponder) met emm threads = 2 maal 1 tuner

b ) op een tuner een twin tuner receiver zoals duo gaan enkel 2 opnames + 2 opnames (indien per tuner de zelfde transponder is ingesteld) met emm threads = 2 maal 2 tuner

 

zo handhaaf ik mijn kennis en tests blijken oké

 

meer opnames is indien per timer geprogrammeerd nog steeds onderhevig aan b )

en stopt bij 6 wegens de CCcam CPU load en events

CCcam 2.3.0 vraagt erg veel van je receiver (durf zelf te stellen dat ie niet stabiel loopt wegens terugkerende kernel panic tijdens een share)

 

dat is echt niks nieuws maar wil vergeten worden.

de beperking met CCcam 2.3.0 middels de kaart limiet heeft er eigenlijk niet veel mee te maken

vermits we een SID met meer dan 2 x belasten

we kunnen dus ook een andere softcam / cardserver kiezen

en dat is op elke linux enigma2 dvbapp receiver zo

 

ciao

aangepast door Tonskidutch

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij ben ik weer wat verder, nou ja, of je dit zo mag noemen?

Gisteren heb ik voor alle zekerheid de laatste update van VLC Player (2.0.3) geïnstalleerd want 2.0.2 was een Major Fix en incl. 2.0.3 zijn nogal wat Fixes uitgevoerd.

Nu weet ik niet of dit iets bijdraagt maar baadt het niet dan schaadt wellicht ook niet.

 

Het volgende constateer ik nu en misschien ligt het toch wel aan de laptop.

Als ik 's-morgens de UNO opstart en ik wil b.v. RTL7 HD naar mijn laptop streamen dan is het alleen maar blokvorming, hangende beelden dus helemaal niets.

Ga ik nu b.v. naar een willekeurige andere HD kanaal dan streamt deze zender perfect.

Ga ik nu weer terug naar RTL7 HD of welke andere gecodeerde HD zender dan verloopt het streamen uitstekend en dat blijft dan ook voor de rest van de dag zo.

 

Als ik de laptop tussendoor uitschakel en weer opstart dan herhaald dit zich weer.

Dus voer ik de hierboven staande 'Work around' weer uit dan gaat het streamen perfect.

 

Kan iemand hiermee iets?

 

Op zich is dit nu geen echt probleem meer want a) ik kan SD streamen en B) ik kan deze Work around uitvoeren maar ik zou toch wel graag willen weten waardoor dit probleem gegenereerd wordt.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja wacht even...

je gaat voorbij aan een eerder punt van aandacht, je gaat naar RTL7 HD nadat de Uno opgestart is...

een punt was doet hij dat zonder softcam ook op FTA zenders HD

een ander punt is, gaat ie nu bij jouw intensief EPG inladen op RTL7 HD en jij begint onmiddelijk te streamen

 

is het eens de moeite waard om de box in standby te laten

is het eens de moeite waard om epgimport te gebruiken ipv overige

 

?

ciao

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

wat tonski zegt. Als ik mijn uno opstart loopt inderdaad eerst de epg import, en als het ding is opgestart kan ik ook niet meteen streamen. Na een minuutje of 5 werkt het echter prima, ook in hd.

 

En of het ding nu fta streamt of niet, dat moet het probleem niet zijn lijkt mij, je kan immers blokvrij op je tv kijken, dan zou je softcam mijns inziens niet het probleem kunnen vormen.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tonski, daar gaan we dan...

 

Bevinding 1

 

UNO staat al zeker 1 uur aan dus EPG is volledig geladen, alle ge(on)codeerde HD zenders geven informatie.

CCCam is uitgeschakeld en geen CI-module geplaatst.

 

Na het opstarten van de laptop en Open WebIf gaat het steamen van elke willekeurige FTA HD zender zoals b.v. ARD HD met problemen zoals eerder beschreven.

Switch ik hierna naar een andere FTA HD zender b.v. Einsfestival HD dan streamt deze perfect.

Terug naar ARD HD, nu ook prima.

CCCam weer inschakelen en alle Nederlandse gecodeerde kanalen streamen perfect.

 

Bevinding 2

 

Laptop blijft aan staan.

UNO naar de diepe slaap, opnieuw opstarten en het streamen van alle HD kanalen gaat prima.

 

Bevinding 3

 

UNO staat nog steeds aan dus vanuit het opstarten in bevinding 2.

Laptop uitschakelen, opnieuw opstarten en het 1e streamverzoek levert nog steeds de gemelde problemen op

 

Mijn conclusie is dan ook, of ik de UNO nu aan heb staan of in de Stand by of vanuit de diepe slaap,het probleem blijft hetzelfde.

 

Zolang ik de laptop niet opnieuw boot geen problemen maar zodra herstart laptop dan gaat het 1e streamverzoek met problemen en daarna prima althans tot nu toe.

 

Ik hoop dat je hier iets mee kunt.

 

Nogmaals, wat mij betreft is het geen issue meer maar ik denk dat het wel aardig zou zijn als het probleem getraceerd kan worden.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

ala dan.

de schedel bromt.

maar ik wilde weten of er een verschil is bij FTA om de softcam te kunnen uitsluiten als probleem bron (is dus niet het probleem lijkt het na beider reacties)

1 2 3 er is een probleem met de laptop en/of sotware DAT KAN NIET ANDERS

de VU draaide en draait nog dus enkel de VLC in combinatie met de eerste > uitgaande oproep aan IP_van_VU < wil inkomend verkeer niet direkt stotter en hapervrij weergeven.

-de Vu maakt het niets uit om op die open poorten iets door te geven

-de vraag is nu (er is een vermoeden) welke veiligheden op de laptop werkende zijn (securitysuites - firewall - antivirus scanners)

ciao

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor zo ver ik weet staat Adblok Plus aan en gebruik ik de Virusscanner, Firewal en Defense+ van COMODO Internet Security Premium.

 

Ik denk dat ik het maar hierbij laat want we kunnen nog wel verder zoeken maar het is nu eigenlijk geen probleem meer omdat ik maar één handeling extra moet doen om het streamen probleemloos te doen verlopen.

 

Binnenkort ga ik de genoemde mogelijke blokkeringen tijdelijk even uitschakelen kijken of dit een beter resultaat oplevert.

 

In elk geval iedereen bedankt voor de genomen moeite.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

bij mij werkt het gewoon, zelfs op mijn oude hp laptop werkt het zowel op de uno als de ultimo, als de epgimport maar klaar is :)

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

dus, wiz

je kunt ook de epgimport wijzigen qua instelling opdat je niet bij opstarten die zooi door de processes hebt rennen....

 

oké ik heb 'm nooit uit

dus laad de epg als ik "het minst kijk of gebruik maak" vd VU

daarom heb ik ook never die PS (processen die elkaar de loef trachten af te steken)

test het eens > niet deep sleep maar standby

ciao

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...