Ga naar inhoud


Vu+ duo stream niet stabiel


SatDream

Aanbevolen berichten


  • Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Moderator

dus, wiz

je kunt ook de epgimport wijzigen qua instelling opdat je niet bij opstarten die zooi door de processes hebt rennen....

 

oké ik heb 'm nooit uit

dus laad de epg als ik "het minst kijk of gebruik maak" vd VU

daarom heb ik ook never die PS (processen die elkaar de loef trachten af te steken)

test het eens > niet deep sleep maar standby

ciao

 

De uno wordt eigenlijk alleen door de kids gebruikt, en vandaar dat het ding vaak uit staat. Als ze klaar zijn met kijken zetten ze het ding uit, en de tv ook, en bij aanzetten wordt inderdaad even de epg gevuld, maar dat is dan even niet anders. Voor streamen gebruik ik de ultimo wel, die staat altijd aan of standby, en met 2 flatscreen tv's hier is er niet zo heel vaak behoefte aan streamen.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

:confused:

ik weet niet verder, sorry.

een van jullie heeft een toepassing of soortgelijke netwerksituatie die het symptoom veroorzaakt

hier is het niet opgetreden met een HD stream.

nog met de DUO nog met de Ultimo en alle VTI images die ik er op draaiende had

 

behalve dat een UNO een single tuner is

ciao

aangepast door Tonskidutch

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

enige verschil tussen mij en Jurgen is dat ik linux gebruik en geen windows :) Als ik morgen tijd heb zal ik eens kijken met een windows laptop of dat enig verschil maakt hier.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sat vrienden

 

Het is zeer leerzaam.

 

Ik heb zelf steeds last van HD streaming.

 

Aan mijn netwerk hangen de volgende apparaten:

 

Ik heb een 20 Mbits aansluiten en il haal 12Mbits .

Ik heb een Frtizbox 7270 en aan de modem hangen twee Voip telefoons

Verder hangen aan het netwerk twee Ip beveiligings cameras en een Synology server die continue beelden aan het opnemen.

Uiteraard heb ik ook een VU+ met Pli en CCcam 2.3

Mijn laptop is Intel® Core™ i7 740QM (1.73 Ghz, 6MB, 4C), met de laatse versie van VLC.

Alles is bedraad aangesloten m.u.v de laptop.

© Vu+ Duo High definition.
©  OpenPli image v 4.0.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien zit de oorzaak in de grootte van de MTU waarde welke meestal op maximaal 1500 staat ingesteld. Ik heb hier geen HD satelliet ontvanger om het met een HD videostream uit te proberen maar ik heb deze test zojuist gedaan van een laptop naar een computer en ik kom op een lagere max. MTU uit, namelijk 1400. Ik kwam er vorig jaar achter dat de MTU van 1500 voor mijn verbinding naar NL niet goed werkte, test gedaan, max MTU op 1400 ingesteld en downloaden gaat sindsdien als een speer. Als je MTU te groot is ingesteld krijg je namelijk dataoverdracht van gefragmenteerde pakketjes en dat vertraagd de data doorvoer soms enorm.

 

Waar het om gaat is het optimaliseren van de internetverbinding.Dit kun je op de volgende twee manieren doen (maar er zijn er meer):

 

1). Juiste waarde bepalen door naar www.dslreports.com/tweaks te gaan en daar de Tweak Tester 2 (staat op helft v/d pagina) te gebruiken.

Na deze test moet je aantal gegevens mbt je verbinding invoeren.

De uitkomst is een aanbeveling om de MTU en Receive Window aan te passen.

2). Download DrTCP en voer de instellingen van de test in.

 

Met de MTU waarde moet je oppassen.De waarde van 1500 is wellicht te enthousiast.je kunt beter mbv de pingtest beginnen op zeg 1460 en dan telkens ophogen en kijken of het werkt.De hoogst werkende waarde vul je in bij DRTCP en vervolgens "save" je.

Dan nog even opnieuw opstarten en dan zou het optimaal moeten zijn.

 

Let op: een MTU van 1500 bevat 28 pakketjes "andere" data ! Je moet dus onderstaande ping-test doen en bij je hoogste verkregen ongefragmenteerde waarde vervolgens 28 optellen om je max. MTU waarde te berekenen.

Open dat DOS venster via uitvoeren en tik in: command.

Vervolgens tik je in: ping -f -l 1464 dslreports.com of ping -f -l 1464 IP-adres van je Sat.ontvanger gevolgd door Enter. (1464+28 zou dan een MTU waarde van 1492 opleveren) Voor de duidelijkheid voor de nog niet zo handige hiermee, er staat achter ping: spatie min ef spatie min el spatie waarde spatie IP adres. Als je in dat DOS venster alleen "ping" tikt en Enter zie je alle mogelijke opties. Als 1464 te hoog gekozen is ga je een lagere waarde proberen en opzoek gaan naar je hoogste verkregen ongefragmenteerde waarde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Gewoon over ethernet heeft het geen enkele zin om je mtu aan te passen, tenzij je jumboframes gebruikt :)

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...