Ga naar inhoud


Vu+ duo stream niet stabiel


SatDream

Aanbevolen berichten

Beste Satvrienden

 

Ik ben een poosje bezig met live stream van TV naar mijn laptop in de slaap kamer.

Eerste instantie via Wifi en die was niet stabiel.

Daarna netwerk draad getrokken naar de slaap kamer. Toch blijft streaming van HD kanalen haperen.

De netwerk verbining met de Vu+ geeft aan 10 MB.

Ik dacht dat de netwerk interface in de Vu+ een 10 tot 100 MB was.

Ben ik iets over het hoofd gezien?

Is het mogelijk om live stream te realiseren via Lan(buiten Wlan) via een gigabit switch.

 

Groeten

© Vu+ Duo High definition.
©  OpenPli image v 4.0.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Deze ervaring heb ik ook maar het vreemde is dat dit probleem niet permanent aanwezig is want soms streamt HD ook prima.

Meestal blijft HD in 1e instantie haperen maar als ik het streamen stop en weer opnieuw start wil het daarna wel eens goed gaan.

Nu omzeil ik dit probleem door gewoon maar alleen SD te streamen en niet HD want dat gaat wel goed maar dat is natuurlijk symptoombestrijding.

 

Ook ik heb vanuit mijn UNO een UTP kabel naar mijn ASUS WLAN router getrokken en vanuit mijn laptop maak ik via WLAN 2,4 of 5GHz verbinding naar deze router.

Ik sluit me bij FalconerThe aan dat het waarschijnlijk geen bandbreedteprobleem is want ook als ik via 5GHz stream heb ik de problemen en dan gaat de transmissie via een theoretische snelheid van 300Mbps.

 

Streamen via LAN is natuurlijk mogelijk maar via een Gigaswitch heeft dit geen nut omdat de VU geen Gigabit netwerk ondersteund.

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad is het afhankelijk van de snelheid van je verbinding.

Zo zal het het een draadloos G netwerk niet gaan.

Wel met een 100MB UTP verbinding of met een N-netwerk (indien deze wel op volle snelheid gebruikt kan worden).

 

 

Maar er is nog een andere factor en dat is de snelheid van je PC.

Kijk eens hoe snel je computer is.

Een minder snelle PC heeft inderdaad dit effect (ook indien je netwerk verbinding snel is). De snellere (moderne) hebben hier geen last meer van. De HD-kanalen streamen dan ook prima gedurende een langere tijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook een 5GHz 300Mbps WLAN verbinding en een I5 processor met ruimschoots geheugen etc., dus dat kan het probleem niet zijn.

 

Overigens was ik vergeten te vermelden dat ik ook weleens haperingen ervaar als ik de UNO rechtstreeks via een UTP kabel op mijn laptop heb aangesloten dus dan is overdrachtssnelheid al helemaal geen issue meer.

 

Ik denk toch wel dat de processor of software of wta dan ook van de VU hier iets mee te maken heeft.

In eerste instantie dacht ik dat het aan de DUO lag (inmiddels verkocht) maar zelf met de betere snellere processor van de UNO heb ik dezelfde problemen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Satvrienden

 

Ik ben een poosje bezig met live stream van TV naar mijn laptop in de slaap kamer.

Eerste instantie via Wifi en die was niet stabiel.

Daarna netwerk draad getrokken naar de slaap kamer. Toch blijft streaming van HD kanalen haperen.

De netwerk verbining met de Vu+ geeft aan 10 MB.

Ik dacht dat de netwerk interface in de Vu+ een 10 tot 100 MB was.

Ben ik iets over het hoofd gezien?

Is het mogelijk om live stream te realiseren via Lan(buiten Wlan) via een gigabit switch.

 

Groeten

10 tot 100 MB <= Mbit/seconde niet de afkorting MB gebruiken in deze context.

de VU (alle modellen) levert 100Mbit/seconde via LAN (standaard) en kan 300Mbit/seconde via WLAN (bij geschikte router en usb stick)

 

(nog nieuwer zijn de 500Mbit DLAN stopcontact plugjes maar effectief leveren die geenzins 500Mbit en de VU levert enkel??? juist 100 aan de ethernetpoort)

 

als je ziet dat er maar 10Mbit/seconde door heen gedruppelt wordt is meestal een switch + een nog langzamer netwerk apparaat daaraan verbonden waardoor de totale netwerksnelheid afneemt...

 

ik zelf gebruik een gigabit GS 105 van Netgear en dat loopt voor elk netwerk apparaat op de maximale snelheid

dus niet nog sneller dan dat apparaat aankan, neen op de maximale snelheid van het apparaat (het is geen deeltjes versneller

 

als er een netwerkprinter in je thuisnetwerk hangt kan dat een reden zijn voor de snelheidsbeperking

maar ook veel platte TV's kunnen enkel 54Mbit.

 

een specifiek geval heb ik al eens gezien met een grafische kaart die compleet verkeerd was geconfigureerd in de PC / Laptop

check sowieso je onboard netwerk kaart van de Laptop (in de BIOS kijken - OF 100~1000Mbit ingesteld is)

 

ciao

aangepast door Tonskidutch

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

als je vu maar met 10 mbit connect zit denk ik daar je probleem. Probeer eens een andere netwerkkabel en poortje op de switch, het ding zou gewoon 100 mbit moeten connecten.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Net nog even getest hier op mijn linux desktop. Ik start de webinterface (de classic), open een boeket als playlist met vlc en kies een hd kanaal, geen enkel probleem om hd op mijn desktop te kijken. Desktopje is een amd x4 met 4 gig geheugen en een gtx220 kaartje welke h264 door de gpu laat doen. Maar storingsvrij hd kanalen kijken is hier geen enkel probleem.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de uitgaande stroom bekijkt zal je zien dat de haperingen altijd komen door de Vu en niet de connectie. Het is de Vu die de datastroom niet kan leveren en niet de connectie (zelfs op 10 Mb moet het lukken). Ik denk dat het veel te maken heeft met de geinstaleerde modules. Bij mij gaat het duidelijk trager nadat ik een aantal plugins heb geinstaleerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tonski, gelukkig is het goed afgelopen met het verslikken maar ik denk toch dat Falconer daar een punt heeft.

 

Hoe verklaar je dan dat bij mij onder exact dezelfde omstandigheden, dus zelfde router (5GHz - 300Mbps), zelfde laptop, zelfde configuratie het streamen van HD content het éne keer perfect verloopt en het andere keer is het niet om aan te zien (hapereringen).

 

Verder heb ik mijn laptop ook eens rechtstreeks met een UTP kabel aan de UNO gehangen en ook dan had ik af en toe haperingen tijdens het streamen van HD content.

Het streamen van SD content gaat altijd goed.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

verslik me bijna in m'n koffie tijdens de pauze

daar geloof ik nu helemaal niks van FalconerThe.

 

Maar dan kijk je gewoon eens met wat dieper in de datastroom die uit de Vu+ (okay mijn Vu+) komt. Als je een goede switch hebt kan je de stream volgen en ik zie daar gewoon dat de stream stopt, terwijl de switch backbone amper load heeft. Ik zie op die momenten ook een hele hoge CPU load in de Vu+ dus die is dan gewoon bezig met was achtergrondtaken. Zoals Jurgen ook zegt, zelfs met een directe kabel op GigaBit level kan je die haperingen zien.

 

Mijn opmerkingen waren slechts bedoelt om de originele poster een hele boel moeite te besparen om zijn netwerk te optimaliseren. Dat is waarschijnlijk prima in orde. In feite is een gigabit connectie in zijn geheel niet nodig om te streamen. Ik zie bij het HD streamen van het NOS journaal naar VLC op dit moment een datastream van gemiddeld 8055 kb/s binnenkomen (SD stream 2401 kb/s) . Je moet wel een heel brak netwerk hebben als dat niet goed doorkomt. Ik zie bij de SD stream ook duidelijk meer haperingen en zelfs veel meer resends.

Link naar reactie
Delen op andere sites

FalconerThe,

nog steeds begrijp ik jullie niet echt...

indien je netwerk wel goed is, alsook de instellingen van de software op je pc dan dien je een prima HDstream te kunnen zien zonder storingen.

mocht je ondanks dat gegeven zo'n probleem tegenkomen inzake eventuele haperingen in de stream dan zul je verder moeten zoeken (evident)

 

- je dient naar de softcam te kijken (versie en stabiliteit)

- je dient naar de softcam z'n configuratie te kijken (is de configuratie aangepast)

- je dient naar de versleutelde en/of niet versleutelde zenders te kijken ( CAID's multicrypt of FTA )

--- om de softcam uit te sluiten test je natuurlijk zonder softcam te hebben geaktiveerd een FTA zender in HD kwaliteit

- maar ook een cardshare thuis en de verboden cardshare buitenshuis heeft z'n beslissende invloed indien verkeerd ingericht.

- evenwel wat jullie als voorwaarde aangenomen hebben dat de PC goed geconfigureerd is (blijkt uit m'n eigen tests en met de PC bij m'n broer) niet altijd waar Voorbeeld van m'n eigen tests is dat VLC 2.x niet goed werkt met HDstreams.

 

betreffende de VLC versie ben ik overigens niet de enige die dat heeft vastgesteld

betreffende de softcam is het een complex geheel.

 

ciao

aangepast door Tonskidutch

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...