Ga naar inhoud


Herinrichten vuduo vanaf nul


stefan.wolfrum

Aanbevolen berichten

Vreemd dat hier niet op gereageerd wordt. Het beste is om eerst te kijken welke sateliet erop geinstalleerd is en desnoods de configuratie even op schrijven om daarna het het apperaat terug te zetten via de afstandbediening naar de fabrieks instellingen en alleen de noodzakelike handelingen met het apperaat te verrichten.

 

Het is niet verstandig om te veel uit te halen met de vu duo omdat het niet zo`n stabiele ontvanger is als her en der wordt voorgeschoteld (net als de az box).

 

Satelieten erin zetten erna netwerk instellen, en niet meer aankomen.. ;)

Wat is dit nu voor onzin.

Al jaren heb ik inmiddels een 2-tal VU+DUO's. 1x met een witte AB en 1x met een zwarte AB.

Nooit enig probleem gehad met betrekking tot instabiliteit of andere problematiek(en), altijd is de VU+DUO paraat met super ontvangst.

 

Ik ben met de oudste VU+DUO (witte AB) bijna iedere dag in de weer. Plugins erop, eraf (ipk's), images testen, goede image er weer op voordat vrouwlief gaat kijken.

Inhouse sharing mbv Oscam naar de andere VU+DUO, kortom de VU+DUO's wordt niet alleen naar gekeken maar ook veel beproefd omdat ik graag en nieuwsgierig allerlei nieuwigheden wil testen en verbeteren indien mogelijk.

 

Dus, ...................... Ik spreek tegen dat de VU+DUO niet zo'n stabiele ontvanger is dan wordt voorgeschoteld. De VU+DUO is een perfecte HD-receiver welke sneller zapt dan welke sat-receiver, bijna alle codecs afspeelt in de functie mediaplayer, een prima shoutcast en internet radio-streamer, prima YouTube files laat afspelen, keurig web-urls afspeelt en mij iedere dag voorziet van Forecast Wheatherforecast etc. etc. en dat allemaal probleemloos !!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wat is dit nu voor onzin.

Al jaren heb ik inmiddels een 2-tal VU+DUO's. 1x met een witte AB en 1x met een zwarte AB.

Nooit enig probleem gehad met betrekking tot instabiliteit of andere problematiek(en), altijd is de VU+DUO paraat met super ontvangst.

 

Ik ben met de oudste VU+DUO (witte AB) bijna iedere dag in de weer. Plugins erop, eraf (ipk's), images testen, goede image er weer op voordat vrouwlief gaat kijken.

Inhouse sharing mbv Oscam naar de andere VU+DUO, kortom de VU+DUO's wordt niet alleen naar gekeken maar ook veel beproefd omdat ik graag en nieuwsgierig allerlei nieuwigheden wil testen en verbeteren indien mogelijk.

 

Dus, ...................... Ik spreek tegen dat de VU+DUO niet zo'n stabiele ontvanger is dan wordt voorgeschoteld. De VU+DUO is een perfecte HD-receiver welke sneller zapt dan welke sat-receiver, bijna alle codecs afspeelt in de functie mediaplayer, een prima shoutcast en internet radio-streamer, prima YouTube files laat afspelen, keurig web-urls afspeelt en mij iedere dag voorziet van Forecast Wheatherforecast etc. etc. en dat allemaal probleemloos !!!!!

ik gebruik de vu duo al enkele jaren probleemloos en super stabiel ik heb nergens last van dus ik deel de mening van Toppers,wat Phoenixx zegt beschouw ik dan ook als onzin ! aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik sluit mij hierbij aan, waar haalt Phoenixx die kul vandaan?

Wij willen bewijzen, :D

aangepast door Emekli

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou ook graag de volgorde weten van installatie van alle soft en wat zij beduiden.

Beginnende bij de bootloader die waar te vinden is ?

Dan een linux versie zoals debian bv ?

Dan een windowmanager zoals kde bv ?

En dan bijhorende gewenste packages zoals ssh bv ?

 

Zodanig dat ik mij kan terugvinden in dit labirynth.....

Toroidaal T90 --- Debian --- VU+ DUO --- HDD 1T -- VTI 5.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou ook graag de volgorde weten van installatie van alle soft en wat zij beduiden.

a > het image op de usb stick zetten en flashen => zonder dat image kun je niets met een leeg PC-achtige

Beginnende bij de bootloader die waar te vinden is ?

b > de bootloader is enkel nodig als je van een ouder image naar een nieuw overstapt (dat is echter exact identiek qua handeling als het flashen van een image zelve) waar je de juiste bootloader haalt is natuurlijk bij de producent of de ondersteunende Image fora

Dan een linux versie zoals debian bv ?

c > wat is dat? zoek je niet te ver?

Dan een windowmanager zoals kde bv ?

d > wat bedoel je? - KDE is een UserInterface voor Opensuse Linux en heeft niets met VU+ van doen => zoek voor windows de DCC_E2 of de VUtools.exe?

En dan bijhorende gewenste packages zoals ssh bv ?

ssh heb je voor thuis gebruik absoluut niet nodig en de betekenis van ssh kun je overal op wikipedia sites vinden

indien je een populair alternatief image hebt geflashed kun je alle via het menu downloaden voor die versie van het image

 

Zodanig dat ik mij kan terugvinden in dit labirynth.....

je bouwt altijd je labyrint zelf

Walking On The Moon

The Police

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt,

maar als linux-gebruiker kom je op mijn terrein terecht en KDE is een windowmanager (ook GNOME, gebruikt door andere linux-distributies) en anderzijds is debian de vermaarste en zeg maar oudste linux (= kernel) distributie die er bestaat (www.linux.org en Debian -- The Universal Operating System ). Kon het niet laten ....... ;)

 

Ik heb dus begrepen:

Dat de bootloader wordt opgehaald bij het gekozen image of de vu+ fabricant versus vu+ type.(vb: vu+ duo = duo_cfe_3_0_usb)

Deze bootloader dient als eerste te flashen (zonder kan de ontvanger niet opstarten en nodig voor de rest) zodat het image verder kan worden geflasht.

En dan rest gewoon de packages te downloaden die ik wens waaronder ook vlc blijkbaar net zoals bij een linux-distributie.

OK.

 

Nu nog als volkomen leek terzake:

Wat omtrent enigma, vti, openpli, openvix, en zo meer. Of zijn dit allemaal gewoon de images ?

 

vr.gr.

Toroidaal T90 --- Debian --- VU+ DUO --- HDD 1T -- VTI 5.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

enigma2 en/of dvbapp zijn ten opzichte van de "echte linux distro's voor PC" een beperkte versie <> daar mag je het OS op de VU of dreambox niet mee vergelijken.

 

- die stelling over de bootloader klopt niet helemaal

Deze bootloader IN DEZE VERSIE uitgebracht is nodig om op de VU+ DUO een Groter Image te kunnen plaatsen dan oorspronkelijk bedoeld

 

Zonder DIE bootloader kun je weldegelijk een oud image plaatsen <ori 5.0 en nog ouder>

 

Eenmalig de bootloader erop gezet (procedure idem aan flashen image) dan is dat niet meer voor herhaling vatbaar c.q. niet meer nodig om er nog over na te denken.

 

het is overigens geen bootmanager zoals grub o.i.d.

 

Verder is de vergelijking paralell aan linux distro's > enkel de voor die kernel en OE versie gecompileerde applicaties kun je op een VU+ draaien, mits genoeg geheugen en cpu power.

Zet er niet zomaar iets op uit een Debian PC - Distro want dan heb je het niet begrepen dat het specifiek voor die beperkte OS van de VU+ geschikt moet zijn... qua kernel - OE versie en applicatie compatibiliteit.

 

zo nu ga eens eindelijk je VU flashen en ontdekken.

ciao

Walking On The Moon

The Police

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Tonskidutch,

Ik vergelijk het inderdaad teveel met mijn OS, daar zit het probleem. Hier is het only debian, servers en stations.

Ik zal maar wachten totdat het toestel geleverd is om nog vragen te stellen.

Ik heb echter de gewoonte van zo goed mogelijk op de hoogte te zijn voordat ik aan iets begin.

aangepast door mate41

Toroidaal T90 --- Debian --- VU+ DUO --- HDD 1T -- VTI 5.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

prima, lezen lezen lezen ;)

 

je zult er veel plezier aan hebben

en met een linux pc onder het toetsenbord kun je sowieso ook direkt in de VU (heb je eigenlijk per console - editor - samba-netwerk alles al bij de hand)

ciao

 

o ja de images waren we vergeten

welke nemen

tja gewoon die jou bevalt meer is er niet over te zeggen

aangepast door Tonskidutch

Walking On The Moon

The Police

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb de vu duo geconfigureerd.

De laatste VTI geflasht.

De satellieten (4) + lnb's geconfigureerd.

De lijst met kanalen/favoriten ingeladen via dreamboxedit.

De Cccam geselectioneerd en gestart.

Tijdszone. maar datum + uur blijkt niet juist te zijn. (brussels/paris/.....)

 

Ik selecteer 2BE zowel als SD als HD en geen data.

Smartcard met chip omhoog of omlaag in de bovenste sleuf zonder resultaat.

 

Wat heb ik mis of niet gedaan ?

Toroidaal T90 --- Debian --- VU+ DUO --- HDD 1T -- VTI 5.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

de chip moet onder zitten en :D voorin

 

indien je kaart al een tijd lang uit de receiver was, kan de activering (welke regelmatig moet volgen) verLOPEN zijn

in het softcam panel

blauw - softcam - CCcam

moet een groen vinkje staan

we herstarten nogmaals met geel

 

de CCcam zou dus actief moeten zijn hetgeen je kunt controleren via linux console

telnet ipadres VU

root

paswoord (jou paswoord)

ps

toont de processen daar staat CCcam dan bij indien correct opgestart

zo ja, wachten we op heractivering van de kaart

of vragen een heractivatie aan middels internet bij de provider (dan wel telefonisch)

ciao

 

overigens de CCcam config heb je ook separaat geladen? uit de feed?

aangepast door Tonskidutch

Walking On The Moon

The Police

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

om de samenhang tussen vragen en oplossingen te kunnen zien als nietsvermoedende lezer die iets soortgelijks heeft

is het dus beter één bericht te gebruiken

indien de oplossing echter TOCH over twee berichten verspreid ligt maken we een linkje daarheen opdat men als lezer dat kan terugvinden

http://www.sat4all.com/forums/topic/328713-configuratie-vu-duo/page__st__10

ciao en veel plezier met de vu+

Walking On The Moon

The Police

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...