Ga naar inhoud


F1 verdwijnt achter de decoder. Wie stapt over?


The Iron Maiden

Aanbevolen berichten

  • Moderator

In 1996 was er een zender die iets nieuws ging doen, Sport 7.

In 2012 gaat de geschiedenis zich herhalen....

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik las ergens op internet dat er maar 500.000 nederlands naar F1 kijken. Hierdoor zijn de rechten te duur voor RTL7.

Ik verwacht niet dat er meer kijkers bij komen als de F1 achter de decoder gaat, dus ik vraag me af hoe ze dit geld willen gaan terug verdienen.

 

mvg,

The Iron Maiden

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je ziet dit toch met vele "populaire" sporten. Het hele ATP tennis gebeuren zit ook achter de decoder, vroeger kon je dit het hele jaar door volgen op Eurosport en verschillende publieke omroepen zoals de ARD en ZDF die elk jaar heel wat toernooien uitzonden. In Frankrijk verdwijnt de WTA Tour nu ook van Eurosport richting de betaalzenders, wie weet is dat een trend die zich in de rest van Europa ook gaat doorzetten. De Diamond League in de atletiek is ook, grotendeels, een pay-tv gebeuren geworden. En zo kan je wel blijven doorgaan!

 

Het is simpel: degene die het meest wil betalen krijgt de rechten en de organisaties kijken blijkbaar niet meer naar het potentieel aantal kijkers zolang ze hun centjes maar zien verschijnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Diamond League in de atletiek is ook, grotendeels, een pay-tv gebeuren geworden. En zo kan je wel blijven doorgaan!

 

Het is simpel: degene die het meest wil betalen krijgt de rechten en de organisaties kijken blijkbaar niet meer naar het potentieel aantal kijkers zolang ze hun centjes maar zien verschijnen.

Maar daardoor komen er telkens minder kijkers dus komt er minder geld binnen en zal het ook voor de betaalzenders onbetaalbaar gaan worden.

De meeste betaalzenders in Europa zijn in Spanje en daar hebben ze ook aardig wat minder te verteren dus met als gevolg dat er veel betaalzenders opzij gezet zullen worden.

 

Dat ze daar krap zitten is niet te verwonderen zelfs op de canarische eilanden hebben ze 4 baans wegen aangelegd (met Europeese geld steun), kan de boer zijn kudde schapen sneller naar een andere weide, is wel leuk om te zien.

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

In Spanje worden de F1 wedstrijden uitgezonden op het gratis Antena 3 HD, de GP op het gratis Telecinco HD. Tennis op gratis TVE HD. Dit is allemaal TDT zeg maar in Nederlandse begrippen Digitenne. Het enige wat achter een betaal plaatje zit zijn de competitie wedstrijden van het voetbal, deze gaan via de sateliet van Digital+

 

 

Spanje heeft via de sateliet inderdaad veel betaal kanalen maar volgens mij begint het gros het al flink op te zeggen vanwege de vele gratis TDT kanalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer extra betaald moet worden voor 20 wedstrijden in het jaar dan haken er nog meer af van die 500.000 kijkers. Ik verwacht dat wanneer dit in heel Europa de kant van achter de decoder op gaat hetzelfde gebeurt als de Moto GP waar ook heel wat Nederlandse kijkers dit helaas niet live kunnen volgen of ze moet Sport 1 in het pakket hebben. De formule 1 wordt dan in Nederland steeds minder bekeken en dientengevolge minder populair.

Wanneer mensen moet bezuinigen en dat gaan we vanaf vandaag al merken met het 21% BTW tarief gaan eerst de luxe abbo's er waarschijnlijk aan, dit is namelijk de makkelijkste manier om te bezuinigen van Entertainment naar Familie of Basis scheelt toch nogal wat geld in de maand.

Dus formule 1 achter de decoder is wat mij betreft de doodsteek voor de sport in Nederland dan. Kan Olaf ook op zoek naar een nieuwe werkgever..........denk Sky........maar dan wel achter een tafeltje in de studio en niet meer live bij de Race.......

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Spanje worden de F1 wedstrijden uitgezonden op het gratis Antena 3 HD, de GP op het gratis Telecinco HD. Tennis op gratis TVE HD. Dit is allemaal TDT zeg maar in Nederlandse begrippen Digitenne. Het enige wat achter een betaal plaatje zit zijn de competitie wedstrijden van het voetbal, deze gaan via de sateliet van Digital+

 

 

Spanje heeft via de sateliet inderdaad veel betaal kanalen maar volgens mij begint het gros het al flink op te zeggen vanwege de vele gratis TDT kanalen.

 

Er is toch nog steeds 1 competitiewedstrijd per week gratis te bekijken op La Sexta HD, binnenkort zou dat Marca TV worden vanwege een overnamekwestie. Datzelfde Marca TV zendt ook heel wat wedstrijden uit de 2de divisie uit. Eigenlijk is Spanje wat betreft gratis sport nog zo slecht niet!

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

In de meeste gevallen tref je meerdere feeds aan in HD. Kan zijn FTA of gecodeerd , maar daar kun je op een oplossing voor vinden.

Deze zijn actief vanaf de donderdag tot de zondag , kun je naar hartenlust kijken in muxx en geen reclame problemen.

Kijk soms eens op de feedhuntersite. ;)

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...