Ga naar inhoud


F1 verdwijnt achter de decoder. Wie stapt over?


The Iron Maiden

Aanbevolen berichten

hallo the iron maiden. wat betreft sport1 op canal digital. ik heb het intertainment abo bij canal digital daar zijn wat wijziggingen geweest ik krijg dus sport1 select hd heet dat nu, alle soorten sport dus en sport1 golf. of er de F1 op te zien valt zou ik niet weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik lees net op een F1 website dat SBS6 ook een gooi naar de uitzendrechten van de F1 schijnt te doen.

Dat is voor veel F1 fans die geen Sport 1 hebben natuurlijk erg plezierig mocht SBS6 de rechten krijgen/kopen.

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees net op een F1 website dat SBS6 ook een gooi naar de uitzendrechten van de F1 schijnt te doen.

Dat is voor veel F1 fans die geen Sport 1 hebben natuurlijk erg plezierig mocht SBS6 de rechten krijgen/kopen.

 

Zou mooi zijn maar de voorgaande keer wilden ze er snel vanaf omdat ze tijdens de race (is live uitzending) geen reclame mochten uitzenden en SBS6 is een Nederlandse zender.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil zo min mogelijk van CD. Over de grens zijn sowieso vele betere zenders, met minder reklame en betere beeldkwaliteit.

 

F1 kun je volgens mij op tig buitenlandse zenders gewoon gratis volgen. Zonder reklame.

 

CD snapt het volgens mij niet zo goed...

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees net op een F1 website dat SBS6 ook een gooi naar de uitzendrechten van de F1 schijnt te doen.

Dat is voor veel F1 fans die geen Sport 1 hebben natuurlijk erg plezierig mocht SBS6 de rechten krijgen/kopen.

 

Dat zou mooi zijn, vond het van 2004 tot 2006 erg goed op SBS zonder reclame. Des noods moet SBS en RTL maar samen bieden en de races verdelen. Alles is beter dan extra moeten betalen voor sport1.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil zo min mogelijk van CD. Over de grens zijn sowieso vele betere zenders, met minder reklame en betere beeldkwaliteit.

 

F1 kun je volgens mij op tig buitenlandse zenders gewoon gratis volgen. Zonder reklame.

 

CD snapt het volgens mij niet zo goed...

 

Dat heeft toch helemaal niets met Canaldigitaal te maken?

Die geven alleen de zenders door, maar ze bepalen niet welke zenders de F1 mogen uitzenden.

En wat betreft buitenlands zenders die gratis alle formule1 races uitzenden, dat valt tegen.

BBC HD zend er sinds dit jaar geloof ik 10 live uit, duitse RTL zou misschien nog een optie zijn en dan heb je het denk ik wel gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoewel ik geen fan van de F1 ben, zit ik nu te kijken... Alleen om te zien of het kan. En het kan, maar ik had me niet gerealiseerd dat het om betaalzenders gaat, zoals de duitse Sky sport. Die beginnen ook een klein half uur eerder dan rtl7 met de start. Maar ik realiseer me dat niet iedereen die kan krijgen.

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb paar races gevolgd van de F1. Het heeft mij echter niet zoveel geboeid. Hele tijd dezelfde rondjes draaien op het race circuit. En wachten tot iemand de fout in gaat. Zo spannend vind ik het ook niet meer. Het is wel een logische stap dat de F1 achter de decoder gaat. Het zijn bedrijven die het zenden. En wat is het doel van een bedrijf. Winst gevend zijn. En hoe kan men dat realiseren? Door abonnementen of pay per view aan te bieden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb paar races gevolgd van de F1. Het heeft mij echter niet zoveel geboeid. Hele tijd dezelfde rondjes draaien op het race circuit. En wachten tot iemand de fout in gaat. Zo spannend vind ik het ook niet meer. Het is wel een logische stap dat de F1 achter de decoder gaat. Het zijn bedrijven die het zenden. En wat is het doel van een bedrijf. Winst gevend zijn. En hoe kan men dat realiseren? Door abonnementen of pay per view aan te bieden.

 

Zo logisch vind ik het niet. Sponsors betalen veel geld om op de wagen te staan en hopen dat zoveel mogelijk mensen dit zien. Als het enkel op betaalzenders te zien is heb je enkel de echte fans nog die kijken en betalen. Als het op vrije zenders te zien is zijn de kijkcijfers hoger, ook mensen die geen harde fan zijn kijken wel eens een stukje of een hele race omdat ze niks anders te doen hebben. In de UK zijn de kijkcijfers dit jaar aanzienlijk lager nu het gedeeld word tussen BBC en Sky. Vorig jaar waren het soms nog record cijfers voor bepaalde races.

 

Minder kijkers, sponsors die afhaken. De teams ontvangen dan misschien wel meer TV geld omdat de betaalzenders meer betalen, maar op de lange duur zal het slecht zijn voor de F1 volgens mij. De A1GP was een goed voorbeeld, enkel in Nederland was het op een vrije zender te zien en een vrij groot succes, kijk maar naar de bezoekers aantallen in Zandvoort. In landen waar het enkel op betaal TV te zien was kwam het gewoon niet van de grond, en de serie is dan ook failliet gegaan.

aangepast door cookie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo logisch vind ik het niet. Sponsors betalen veel geld om op de wagen te staan en hopen dat zoveel mogelijk mensen dit zien. Als het enkel op betaalzenders te zien is heb je enkel de echte fans nog die kijken en betalen. Als het op vrije zenders te zien is zijn de kijkcijfers hoger, ook mensen die geen harde fan zijn kijken wel eens een stukje of een hele race omdat ze niks anders te doen hebben.

De landen waar men de F1 vrij te ontvangen is, betalen uiteraard meer "belasting" om naar te kunnen kijken. Bekende gezegde: "voor niks gaat de zon op". En dat er in Nederland tijdens de F1 reclame wordt uitgezonden is logisch. Het zijn immers sponsors van de F1 team. Het doel van de sponsor is, dat u hun producten koopt. Dar geldt voor bijna elke sport eredivisie live, hockey, volleybal en etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...