Ga naar inhoud


VU+DUO Valt na paar uur kijken spontaan uit


Vriendje Stokvis

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal.

 

IK heb de laatste tijd nogal wat problemen met mijn VU+DUO.

De laatste keer heb ik een software update gedaan voor de VU+DUO netjes eerst de bootloader geupdate naar de nieuwe versie en toen daarna de open pli 3.0 geflasht.

Dit is ook gewoon goed gegaan en heb een tijdje probleemloos kunnen kijken.

Maar sinds de laatste tijd ervaar ik wat problemen het kan maar zo zijn dat ik een halve dag probleemloos kijk en dan schakelt de VU+DUO zich ineens uit.

IK werk met een harmony afstandsbediening en druk ik dan op de help knop dan wordt alles na een aantal vragen van harmony weer netjes aangezet.

Gisteravond gebeurde dit hele gebeuren zelfs 3 keer kort achter elkaar wat het nogal frustrerend maakt op tv te kijken.

Kan dit aaan de open pli 3.0 versie liggen dat er in die image iets fout zit ?Deze versie kwam van het open pli forum en de status van de image was niet het bekende rode stoplicht.

Od moet ik terug naar een open pli 2.1 versie en als dit idd zo is kan ik die dan wel flashen met die nieuwe bootloader?

IK neem niet aan dat ik dan de ouwe (kernel) noemen jullie dat geloof ik weer moet flashen.

Wie weet raad

 

groeten en nog een fijne kerstdag

 

vriendje stokvis

Link naar reactie
Delen op andere sites


2.1 weer installeren ,3.0 voegt niks toe en zorgt op de vu vaak voor een hoop problemen

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn gevoel zegt mij dat je dit niet in 1e instantie bij de software (Image) moet zoeken maar het is natuurlijk niet uitgesloten tenzij er onbedoeld instellingen zijn gewijzigd die dit zouden kunnen veroorzaken.

 

Als de DUO uitschakelt gebeurt dat dan spontaan op een volledig willekeurig moment of tijdens een bepaalde activiteit zoals b.v. opnemen, afspelen, switchen van kanaal, etc?

Gaat de DUO dan in de diepe slaap of naar de Stand-by?

Is soms al dan niet bewust een plug-in zoals AutoShutdown geïnstalleerd?

 

Ik zou eerst even proberen om OpenPLi 3.0 nog eens opnieuw te installeren, ook 2.1 installeren is geen enkel probleem.

Je kunt ook een andere Image zoals VTi uitproberen en bekijken of dit probleem dan nog aanwezig is.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gebeurt spontaan Jurgen het kan maar zo een halve dag goed gaan perfect kijken en dan ineens out of the blue vu+DUO uit en tv ook uit standbye

En moet ik dan ook weer de oude bootloader flashen of kan ik de nieuwe laten staan en gelijk 2.1 flashen

 

Blijft een breinbreker dit

aangepast door Vriendje Stokvis
Link naar reactie
Delen op andere sites

oeps GOEDEMORGEN BESTE vriendje stokvis

 

2 heb je eventueel een crashlog op hdd gevonden?

3 kun je er nadat het uitvalt eventueel wel nog per PC<>VU telnet verbinding iets uitlezen?

4 wat zegt een telnet commando dmesg (in zipfile aub) na herstart?

 

ciao

aangepast door Tonskidutch

Ready Baby

Jeanne Added

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen allemaal.

 

IK heb de laatste tijd nogal wat problemen met mijn VU+DUO.

De laatste keer heb ik een software update gedaan voor de VU+DUO netjes eerst de bootloader geupdate naar de nieuwe versie en toen daarna de open pli 3.0 geflasht.

Dit is ook gewoon goed gegaan en heb een tijdje probleemloos kunnen kijken.

Maar sinds de laatste tijd ervaar ik wat problemen het kan maar zo zijn dat ik een halve dag probleemloos kijk en dan schakelt de VU+DUO zich ineens uit.

IK werk met een harmony afstandsbediening en druk ik dan op de help knop dan wordt alles na een aantal vragen van harmony weer netjes aangezet.

Gisteravond gebeurde dit hele gebeuren zelfs 3 keer kort achter elkaar wat het nogal frustrerend maakt op tv te kijken.

Kan dit aaan de open pli 3.0 versie liggen dat er in die image iets fout zit ?Deze versie kwam van het open pli forum en de status van de image was niet het bekende rode stoplicht.

Od moet ik terug naar een open pli 2.1 versie en als dit idd zo is kan ik die dan wel flashen met die nieuwe bootloader?

IK neem niet aan dat ik dan de ouwe (kernel) noemen jullie dat geloof ik weer moet flashen.

Wie weet raad

 

groeten en nog een fijne kerstdag

 

vriendje stokvis

 

Ik werkte ook met een Harmony (One) maar dan op een Ultimo met OpenPLi 3.0. Op totaal willekeurige momenten kreeg ik de zenderlijst in beeld. Ook na opnieuw flashen. Het vreemde is dat het na de overstap op VTi 5 niet meer voorgekomen is. Probeer eens VTi, ik ben benieuwd of het probleem bij jou dan ook weg is.

aangepast door carlo666
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik werkte ook met een Harmony (One) maar dan op een Ultimo met OpenPLi 3.0. Op totaal willekeurige momenten kreeg ik de zenderlijst in beeld. Ook na opnieuw flashen. Het vreemde is dat het na de overstap op VTi 5 niet meer voorgekomen is. Probeer eens VTi, ik ben benieuwd of het probleem bij jou dan ook weg is.

Die van mij VU+ Duo pli 3.0 doet dit ook het beeld bevriest het geluid gaat nog even verder en dan stopt hij, en krijg ik hem alleen weer aan door de schakelaar op de achterzijde uit en aan te zetten.kan ik weer ergens de oude bootloader terug vinden en terug zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedenmiddag vrienden

Een andere image zou ik best willen proberen, alleen kan ik de cc cam niet handmatig instaleren

daar heb ik altijd problemen mee gehad vandaar ook altijd pli genomen vanwege het gemak .

Zou het best willen weten hoor dus Als iemand een makkelijke manier uit kan leggen. Graag.

EN tonski, die telnetsessies die deed ik nooit omdat ik ze niet echt begrijp kan net open pli erop zetten

Dat is voor mijn down al heel wat

 

Groeten vriendje stokvis

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als alleen het installeren van de CCCAM een mogelijke drempel is om een alternatieve Image zoals b.v. VTi te installeren dan kan ik jouw geruststellen, CCCAM installeer je zo direct vanuit de VTi Image, daarna alleen via een Menu-item opstarten en het werkt.

Als je OpenPLi kunt installeren dan kun jij ook VTi installeren.

 

Ik ben overigens voornemens om een beknopte To-do installatie VTi te maken en deze hier in het VU+ forum te plaatsen.

In feite stelt het niets voor maar ik denk dat zo'n To-do menigeen over de drempel haalt om VTi eens te proberen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedenmiddag Jurgen.

 

IK ben zeker voor zo'n handleiding maar zou ook niet schromen om andere images te proberen als ik maar weet hoe die cc cam handmatig te instaleren.

IK weet dat het bij diverse images verschillend is maar ik zou ook hier best een goeie handleiding voor willen vinden hier, teminste als mensen hier mee zouden willen helpen.

 

groeten vriendje stokvis

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus gewoon naar VTi v5.0.0 gaan, want daar is het zo simpel om CCcam 2.3.0 er op te zetten, dat zelfs mijn goudvis dit nog kan.

 

Procedure: Eerst VTi flashen, een maal klaar, Blauwe toets van AB 3x >> in de lijst CCcam 2.3.0 kiezen en installeren >> Onderaan in beeld kijken, daar staat start cam, met groene toets en klaar.

Nu even wachten tot er beeld is, meestal na 5 seconden daar.

Simpeler kan het niet.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...