Ga naar inhoud


Inverto vernieuwt zijn multiconnect-lnb


Sprietje

Aanbevolen berichten


  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

het zou dus heel goed kunnen zijn dat er in die plastic conus condens ontstaat, waarmede dan is het enkel buiten waterafstotend maken ook verloren moeite is.

Die hele lnb was verloren moeite. Waterdruppels waren een, maar niet het enige probleem bij die spitse snuit. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar die zwarte kap....

 

Alle zonnestralen worden 2 x per jaar in het brandpunt geabsorbeerd....

 

Of dat een perfect ontwerp is zal in het voor/najaar moeten blijken.

Te laat, rond 1 maart (toen je dit schreef) was dit toevallig precies het geval!

Volgende gelegenheid rond 12 oktober.

aangepast door ceesv
citaat aangepast

Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Damned,te laat. ik heb de tekst aangepast. ;)

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat je last kunt hebben als de zon precies achter de satelliet staat, is al vaker aan de orde geweest op dit forum. Helaas kloppen de tijdstippen waarop dit gebeurt niet met wat er geschreven wordt. Daarom geef ik hier een uitleg hoe het nu precies zit.

 

Twee keer per jaar staat de zon precies achter de Clarkebelt. De zon kan hiermee het satellietsignaal
storen en de lnb opwarmen omdat die precies in het brandpunt van de schotel staat. De tijd dat hij precies achter een satelliet staat ligt tussen de 3 en 22 minuten per dag en dat gedurende maximaal ongeveer 20 dagen achter elkaar.

 

Wanneer de zon precies achter de satelliet staat is afhankelijk van de plek op aarde waar je staat. Voor
het noordelijk halfrond vindt dit in het voorjaar plaats ergens in februari of maart en in het najaar ergens in september of october.

De diameter van de schotel is van invloed op hoeveel dagen achter elkaar je er last van kunt hebben en hoe lang je er elke dag last van kunt hebben.

 

Op de site van Astra SES is een tool beschikbaar waar je de zonnestoringen kunt kunt uitrekenen, zie: http://skyline.ses-worldskies.com/Tools/Enterprise%20Portal/NSS_SunOutageTool.aspx?WCMP=new

 

In bijlage 2 is de berekening voor Utrecht te zien voor de Astra 1H satelliet.


Bijlage 1 geeft aan dat twee maal per jaar de zon achter de Clarkebelt staat.

 

Bijlage 3 is een melding van een zonstoring op kabeltelevisiezender StarHub TV, gezien in Singapore op 23 sept. 2006.

post-60869-0-58361200-1362441019_thumb.jpg

post-60869-0-78830200-1362441040_thumb.png

post-60869-0-93318600-1362441060_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals ik al dacht was de schotel heel licht grijs en dat is nu net niet goed in warme oorden.

Zoals je misschien weet weerkaatst wit alle kleuren het best. Zowel het blauw, groen en rood dat samen wit licht geeft maar ook het infrarood wat voor ons niet zichtbaar is.

Zwart absorbeert het blauw, groen en rode licht evenals het infrarode licht.

 

Donkere voorwerpen worden in de zon ook veel warmer dan lichte kleuren. Denk maar eens aan een donkerrode plavuizen vloer in de woonkamer waar de zon op schijnt. Die wordt heerlijk warm in de winter.

Bij een lichte schotel wordt alle infrarode golflengte naar de lnb gereflecteerd en geconcentreerd. Bij een antracietkleurige schotel wordt heel weinig infrarode straling naar de lnb gereflecteerd. Wel wordt een dokere schotel warmer dan een lichte schotel maar dat is niet erg. Die heeft genoeg oppervlak om weer af te koelen.

 

Neem dus in warme landen liever een donkere schotel, dan voorkom je dat je lnb’s smelten.



 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste cookie monster

 

Ik heb inmiddels gelezen dat iemand die nieuwe Dielectric lnb van Inverto al getest heeft. Hij schreef dat onmiddellijk nadat hij er water over gespoten had de ontvangst wegviel.

Of ze met die nieuwe kap zoveel beter zijn geworden is dus nog maar de vraag.

 

Over de Megasat Multifeed lnb zijn al flink wat lovende woorden gesproken. Ik denk dat je die beter kunt nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zo`n verschrompelde kop een maal gezien bij een doorzichtige schotel.

Deze reflecteerde dus ook niet alleen het signaal maar ook de warmte.

Als je de onopvallende schotel zag met zonlicht was het in plaats van onopvallend ook een grote spiegel.

 

Maar even terug komend op de smalle LNB:

Inmidels zijn er ook al andere merken die een soortgelijke smalle LNB op de markt hebben gebracht die wel naar volle tevredenheid werken.

Met namen ben ik goed te spreken over de de SAB Muliticonect maar wijs de 0.1 Db die op de verpakking staat naar het land der fabeltjes

De overige normale Inverto lnb`s buiten de multiconnect om werken overigens prima zonder uitval of defecte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste CDZakelijk

 

De beste reflector om zichtbaar licht en zeker ook infrarood licht te weerkaatsen zijn natuurlijk spiegels. Niet voor niets dat warmtekrachtcentrales die gebruik maken van de zon uit vele duizenden draaibaar opgestelde spiegels bestaan die het zonzicht concentreren naar één punt waar stoom opgewekt wordt.

Dat hetzelfde effect kan optreden met een doorzichtige schotel van polycarbonaat die spiegelt is evident. Het betreft dan wel waarschijnlijk een vrij nieuwe doorzichtige schotel want na verloop van jaren wordt door verwering de heldere schotel steeds matter en zal het spiegelend effect steeds minder worden.

Overigens denk ik niet dat het smelten van de lnb-koppen in Nederland snel zal optreden want op de momenten dat de zon precies achter de satelliet staat, is de zon nog maar zwak.
Smeltende lnb-koppen is meer een probleem voor Spanje en Portugal e.d.

 

Ook de SAB multiconnect is inderdaad een goed alternatief als het smaller dan een ALPS moet zijn.



 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb die nieuwe multiconnect getest hier

naast een gewone inverto black ultra quad

en met een sproeier wat water eroverheen gesproeit (echt niet te veel)

maar het beeld was direct al aan het blokken en viel na 4 a 5 sec helemaal weg tot ik met een doek eroverheen geveegd had

toen de gewone black ultra quad dito gesproeit en het beeld bleef echt perfect

 

conclusie.... is nog niks en denk dat die multiconnect ook niks ken worden

aangepast door blackeyes

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...