Ga naar inhoud


Galileo succesvol getest door ESA.


rommelaar

Aanbevolen berichten

ESA heeft het Galileo europees GPS systeem met succes getest.Kunnen we binnen kort weer een andere GPS gaan kopen.

 

http://www.esa.int/For_Media/Press_Releases/Galileo_fixes_Europe_s_position_in_history

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja dat zal mooi zijn want galileo schijnt wel veel naukeuriger te zijn,al vind ik het huidige Amerikaanse gps ook goed werken hoor.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Alleen de betaalde service is nauwkeurig, gratis gebruik is vergelijkbaar met het bestaande GPS.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zal dat nieuwe systeem wel duurdere gps hardware tot gevolg hebben... dan hoeft het voor mij niet. Het huidige systeem werkt voor mij perfect.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vind ik ook hoor Sverge.Maar europa wil niet afhankelijk zijn van het amerikaanse systeem wat inderdaad al jaren perfekt werkt.

 

Alleen de betaalde service is nauwkeurig, gratis gebruik is vergelijkbaar met het bestaande GPS.

 

Is dat met het amerikaanse gps systeem ook zo Cees?Dat je er een betaalde versie van kunt krijgen die nauwkeuriger is?

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Vind ik ook hoor Sverge.Maar europa wil niet afhankelijk zijn van het amerikaanse systeem wat inderdaad al jaren perfekt werkt.

 

 

Is dat met het amerikaanse gps systeem ook zo Cees?Dat je er een betaalde versie van kunt krijgen die nauwkeuriger is?

Het Amerikaanse GPS systeem is primair bedoeld voor het Amerikaanse leger.

Deze kunnen een mode gebruiken met een zeer hoge nauwkeurigheid.

Voor commercieel gebruik is er een simpele mode beschikbaar, die wij met onze GPS ontvangers gebruiken.

Door de afwijking op een vast punt te meten en dit fout signaal aan je ontvanger toe te voegen kan je een hogere precisie realiseren, landmeters gebruiken dit systeem. Tijdens de eerste golf oorlog werd het systeem soms gemanipuleerd zodat alleen de primaire gebruiker er doelmatig mee kon werken.

Doordat tegenwoordig iedereen GPS gebruikt, is het steeds onwaarschijnlijker dat men het systeem onbruikbaar maakt voor de secundaire gebruiker.

 

Toch is er indertijd besloten dat Europa zijn eigen systeem ging bouwen.

Een eigen systeem biedt veel Big Brother mogelijkheden, waarvan rekening rijden of automatisch de maximum snelheid van je voertuig aan je locatie aanpassen een voorbeeld is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een eigen systeem biedt veel Big Brother mogelijkheden, waarvan rekening rijden of automatisch de maximum snelheid van je voertuig aan je locatie aanpassen een voorbeeld is.

 

Inderdaad altijd meer Big Brother ik begin er me hoe langer hoe meer aan te storen

 

De wet stelt regels inzake de aanspraken van personen op kennisneming van over hen vastgelegde gegevens en van het gebruik dat daarvan wordt gemaakt, alsmede op verbetering van zodanige gegevens.

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het Amerikaanse systeem kan bijvoorbeeld tijdens een ernsige crisis (Noord Korea, Iran) op ieder moment afgeschakeld worden. Of dat ook werkelijk gebeurd is de beslissing van de Amerikanen. Ze zijn per slot van rekening de eigenaar van hun GPS satellieten.

 

Vinden jullie het dan zo gek dat Europa daarvan niet afhankelijk zijn wil en kan. Kreten van "Big Brother" etc. zijn volkomen absurd.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer de Amerikanen ten tijde van zo'n crises hun GPS systeem zouden uitschakelen, wat zouden ze dan met het Europese systeem gaan doen?

 

Feit is dat verschillende Europese overheden aangegeven hebben wat voor "mooie" toepassingen zij zien voor hun systeem.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is goed dat Europa een eigen navigatie systeem krijgt. In grote trekken is het vergelijkbaar met het amerikaanse GPS systeem.

 

Het amerikaanse GPS ¨burger¨ systeem (SA mode genaamd) heeft een nauwkeurigheid van 15 m.

 

Daarnaast zijn er correctie systemen beschikbaar voor iedereen.

 

DGPS waarbij lokale afwijkingen worden gecorrigeerd. Nauwkeurigheid wordt dan 3 - 5 m.

 

En is het het WAAS/EGNOS correctie systeem met een nauwkeurigheid beter dan 3 m.

 

Voorgaande zaken zijn gewoon in gebruik zonder extra kosten. Apparatuur moet er uiteraard wel geschikt voorzijn.

 

Een punt is dat de zwakke sat signalen eenvoudig geblokkeerd kunnen worden. In Engeland bijvoorbeeld doet men proeven, voor militaire doeleinden, om het GPS of andere systemen tijdelijk te blokkeren. En sterk signaal op dezelfde frequenties en weg is je GPS navigatie systeem.

 

En ook GSM signalen zijn op dezelfde wijze uit te schakelen. Diefstal beveiliging met GPS in combinatie met een GSM melding kunnen eenvoudig geblokkeerd worden. Dus is een dergelijk diefstal alarm systeem in een mobiele toepassing uit te schakelen, wat dan ook steeds meer gebeurd.

 

Er is ook nog een op het land gebaseerd radio navigatie systeem, Loran-C met een redelijke nauwkeurigheid. Bij TU in Delft is hierop een variatie ontwikkeld genaamd E-Loran, die eveneens een correctiefactor bevat en daarmee een hoge nauwkeurigheid geeft.

 

Een op land gebaseerd systeem is uiteraard minder kwetsbaar. Loran is echter niet overal beschikbaar.

 

Ook in de landbouw worden machines steeds meer uitgerust met nauwkeurige navigatie systemen

om het land te bewerken. Vliegverkeer, scheepvaart, auto verkeer etc. hangen allemaal aan deze navigatie systemen.

 

Je kunt je moeilijk voorstellen wat er gebeurt als een navigatie systeem uitvalt.

 

Groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...