Ga naar inhoud


Telenet digitale TV zonder digibox of corder!


RogerDR

Aanbevolen berichten

Volgens de site van telenet is er geen restrictie, zou moeten werken in een andere decoder dan die van telenet..

Enkel sharen zal niet gaan door de module he. Combinatie van sat en kabel zou een openbaring zijn...

Nogmaals en hopelijk voor de laatste keer: CI+ != CI

 

Blijkbaar zijn er mensen die blind zijn voor +'jes. De + in CI+ staat net voor meer restricties. Restricties die maken dat dit niet werkt op een STB die niet CI+ gecertifieerd is...

 

Als het nu niet duidelijk is zal men het nooit snappen  :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maar werkt het ook niet met de kaart in de interne lezer met Oscam of CCcam?

Eventueel de nodige keys invullen.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar werkt het ook niet met de kaart in de interne lezer met Oscam of CCcam?

Eventueel de nodige keys invullen.

 

Willy

zucht

 

Heb je, toen de digibrol-bakjes van TN nog een smartcard hadden deze ooit in een andere receiver kunnen steken, zelfs al was die van TN? Waarom denk je dat ze het nu plots wel zouden toelaten.

 

Lees wat CI+ is en trek je conclusies in plaats van te hopen dat Telenet voor 1 keer de klanten boven de winst/aandeelhouders heeft geplaatst.... Je kan hier starten: https://nl.wikipedia.org/wiki/Common_Interface , https://nl.wikipedia.org/wiki/CI%2B en https://en.wikipedia.org/wiki/Common_Interface#CI.2B

aangepast door bunbun
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben benieuwd of er verschil in beeldkwaliteit is met zo'n module in de TV tegenover de digicorder? De TV doet nu immers het werk dat de STB normaal doet. Ik heb de module besteld maar mijn aanvraag is nog steeds in behandeling, dus heb zelf nog niet kunnen testen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

octagon heeft wel enkele modellen die ci+ ondersteunen, geen idee hoe het bij de VU's en dergelijke zit.

Ik zou denken van wel, omdat ze ook op de Duitse markt zeer sterk aanwezig zijn, maar zullen dus andere boxen zijn dan welke we hier kopen :s

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

zucht

 

Heb je, toen de digibrol-bakjes van TN nog een smartcard hadden deze ooit in een andere receiver kunnen steken, zelfs al was die van TN? Waarom denk je dat ze het nu plots wel zouden toelaten.

 

Natuurlijk ging dit , koste je 50 € en een postzegel naar polen , werkte prima . feit blijft dat geen enkele provider hetrecht heeft om een settop box op te dringen terwijl concurrerende bedrijven betere toestellen op de markt  brengen . Maarja , zolang iedereen het neemt zal er geen verbetering in komen .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar zit het addertje ??

 

Voor mijn moeder interessant , dat wel , ze is in haar 80-jaren ,

geef die een afstandsbediening met ALLES er en eraan , ze wordt koekoelere zot !!!!

Ze heeft een simpele AB: aan/uit knop , volumeknop , zender: 1 vooruit/achteruit !!

Voor mijn moeder wel interessant , voor mij .... ,

dat ze hunne CI+ ergens op een wel bepaalde donkere plaats mogen plaatsen .... !!

Ik ben blij met FTA DVB-S(2) :) , en ik kijk toch niet veel meer , ben het een beetje beu !!

Ik zal wel wat af & toe terug aan feedhunting gaan doen !!

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben er in ieder geval vandaag mee aan het experimenteren geweest op een Philips 55PFL8007K/12 tv.

Zoals het voorgesteld wordt, zo werkt het ook. Niet meer of niet minder.

 

Kaartje in tv gefloept om te beginnen (in tegenstelling tot wat in de handleiding van het kaartje staat) en dan tv digitale zenders laten zoeken. Na afloop de zenderlijst exact zoals je hem krijgt in de digiboxen.

Tijdens het zenderzoeken is de kaart geactiveerd geraakt.

EPG is snel en volledig aanwezig, maar ondanks de tv verder kan heb je maar 2 dagen EPG.

In die Philips tv staat de mogelijkheid om de EPG van het internet te nemen. Behalve de typische Telenet zenders (daar bedoel ik mee: njam!, en Prime enzo) komen in de "internet EPG" van Philips alle zenders tevoorschijn. Allemaal vrij uitgebreid met desgewenst links naar Wikipedia enz en tot minstens een week in de toekomst. Tv moet uiteraard met het internet en Philips' smart tv portaal verbonden zijn.

 

Zappen gaat vrij vlotjes.

Opnemen en timeshiften gaat ook in die Philips tv. Nadeel natuurlijk: de tv heeft maar 1 tuner, dus iets opnemen en tegelijk wat anders kijken lukt niet.

Een opname programmeren via het EPG, of handmatig gaat allemaal. Herinneringen instellen zoals met de digiboxen mogelijk is gaat ook. Maar dit zijn volgens mij tv gerelateerde zaken.

 

Zelf zal ik het (voorlopig) niet gebruiken, omdat ik nu toch een VU+ heb staan voor TV-Vlaanderen. Mogelijkheden véél uitgebreider.

Vermits er geen DVB-C tuner inzit en ik die ook niet bezit kan ik geen definitief uitsluitsel geven over het al dan niet werken van de Telenet kaart in die ontvanger.

 

Wat ik al vermoedde klopt wel: voor véél mensen gaat het een decoder vervangen.

De dame op de hoofdzetel van Telenet had sinds gisteren ettelijke dozen vol liggen met die kaartjes. Vanmorgen om 10u nog maar 11. En daar is ééntje van naar mijn ouders nu gegaan ;)

  • Like 1

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk ging dit , koste je 50 € en een postzegel naar polen , werkte prima . feit blijft dat geen enkele provider hetrecht heeft om een settop box op te dringen terwijl concurrerende bedrijven betere toestellen op de markt  brengen . Maarja , zolang iedereen het neemt zal er geen verbetering in komen .

Ik was de "makkelijke" oplossing vergeten.  :D

Vraag is hoe Telenet hier op zou reageren indien ze weten dat jouw "digibox" geen "echte digibox" is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben benieuwd of er verschil in beeldkwaliteit is met zo'n module in de TV tegenover de digicorder? De TV doet nu immers het werk dat de STB normaal doet. Ik heb de module besteld maar mijn aanvraag is nog steeds in behandeling, dus heb zelf nog niet kunnen testen.

 

Zal afhangen van de upscaler/video-processor van je TV en wat diens native resolutie is. Een beetje deftige TV zal al snel een betere upscaler hebben dan de Telenet digibakjes. Vooral bij SD-content zou je wel een verschil kunnen merken. Bij HD content zal dat een pak minder zijn.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was de "makkelijke" oplossing vergeten.  :D

Vraag is hoe Telenet hier op zou reageren indien ze weten dat jouw "digibox" geen "echte digibox" is...

 

Ten eerste , na het indi debacle heb ik ze buiten gesmeten , ik heb dus geen kaart met uitgelezen boxkey , maar wees gerust , die kaartjes doen het nog steeds . Trouwens ze smijten alles achter codering , behalve de vod streams , die kun je met elke box met dvb_c tuner uit de lucht ( lees node ) plukken ! .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ten eerste , na het indi debacle heb ik ze buiten gesmeten , ik heb dus geen kaart met uitgelezen boxkey , maar wees gerust , die kaartjes doen het nog steeds . Trouwens ze smijten alles achter codering , behalve de vod streams , die kun je met elke box met dvb_c tuner uit de lucht ( lees node ) plukken ! .

 

Kan je geen ongelijk geven. Maar de "Poolse" oplossing is niet een voor de hand liggende oplossing, laat staan een simpele die voor iedereen weggelegd is. De huidige boxen hebben trouwens geen smartcard meer dus de vraag is of die oplossing nog wel werkt. En hoe lang zal TN de oude boxen blijven ondersteunen? Denk dat ze die ook liever kwijt dan rijk zijn. Het verhinderd ze om compleet naar MPEG4 over te schakelen.

 

Trouwens, als TVV verplichte bakjes zou opleggen vliegen die ook buiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ten eerste , na het indi debacle heb ik ze buiten gesmeten , ik heb dus geen kaart met uitgelezen boxkey , maar wees gerust , die kaartjes doen het nog steeds . Trouwens ze smijten alles achter codering , behalve de vod streams , die kun je met elke box met dvb_c tuner uit de lucht ( lees node ) plukken ! .

Dat van die VOD streams klopt dus niet.

De meeste van die streams zijn wel degelijk gecodeerd, anders zou ik ze met mijn DVB-C tuners in mijn Dreambox kunnen bekijken, en dat is niet het geval.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je geen ongelijk geven. Maar de "Poolse" oplossing is niet een voor de hand liggende oplossing, laat staan een simpele die voor iedereen weggelegd is. De huidige boxen hebben trouwens geen smartcard meer dus de vraag is of die oplossing nog wel werkt. En hoe lang zal TN de oude boxen blijven ondersteunen? Denk dat ze die ook liever kwijt dan rijk zijn. Het verhinderd ze om compleet naar MPEG4 over te schakelen.

 

Trouwens, als TVV verplichte bakjes zou opleggen vliegen die ook buiten.

Er zijn ook een heel aantal jaar TN bakjes geweest met smartcard en MPEG4 (H.264), dus ook dat is geen reden.

aangepast door zzzzzz

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn ook een heel aantal jaar TN bakjes geweest met smartcard en MPEG4 (H.264), dus ook dat is geen reden.

Geen idee, heb hun rommel niet meer zo gevolgd. Telenet zal een serieuze bocht moeten maken willen ze hier ooit nog binnenkomen. Feit blijft dat TN waarschijnlijk liever analoog en MPEG2 zou stoppen om zo meer bandbreedte vrij te hebben (zonder te moeten investeren....).

Kon je die "nieuwe bakjes met smartcard" ook naar Polen sturen? Dacht ergens gelezen te hebben dat die mannen tegen de lamp gelopen zijn....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...