Ga naar inhoud


Telenet digitale TV zonder digibox of corder!


RogerDR

Aanbevolen berichten

Hmm, als je bij TV Vlaanderen het duurste abonnement neemt (Basic+), en dan een tweede kaartje bijneemt, dan krijg je op dat tweede kaartje toch ook niet zomaar gratis Basic+ ?

daarom zijn er mensen die een alternatief zoeken et de soms daarbij horende problemen:zie board

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Blijft nog een dure bedoening , stel je hebt een nieuwe tv met ci+ slot , en tn certificeert die niet , kun je nog eens een nieuwe tv gaan kopen ook die zij welgoedkeuren  . Oplossing , die dure beperkte handel buitengooien , ik heb ze 12 jaar gehad , nooit meer ! .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijft nog een dure bedoening , stel je hebt een nieuwe tv met ci+ slot , en tn certificeert die niet , kun je nog eens een nieuwe tv gaan kopen ook die zij welgoedkeuren  . Oplossing , die dure beperkte handel buitengooien , ik heb ze 12 jaar gehad , nooit meer ! .

Ik heb de uitleg van Telenet niet zo geïnterpreteerd dat een niet-gecertifieerde TV compleet niet zou werken.

In het begin werd er ook gezegd dat je totaal niet ging kunnen opnemen, ook dat blijkt niet te kloppen.

En qua beperktheid, dat is een kwestie van smaak, ik heb TVV buitengegooid, precies omdat ze veel te beperkt waren qua zenders.

Hier nu al een jaar Vier HD, Vijf HD, en 2Be HD, waar TVV gebruikers niets over horen bij hun provider.

En niets belet mij natuurlijk om mijn Dreambox verder te gebruiken voor het Freesat en andere FTA zenders.

 

TVV gaat trouwens steeds verder in het beperken van de mogelijkheden, denk maar aan de SID limitatie.

En ze zijn zelf ook met een CI+ module bezig, zie dit hier : http://www.nagra.com/cms/SmarDTV-provides-SmarCAM-3-5.html

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt ook altijd een hddigibox aankopen voor 79 euro. Als je die interactief aansluit op de modem heb je wel al je pakketten zonder meerkost.

Dat ze dit niet met dit modules doen is normaal. Je mag 4 accounts hebben dus dan is het heel simpel. 1 cam voor jezelf met alle pakketten en de rest voor de familie. Kosten gedeeld door 4 dat scheelt dan weer. Als de mogelijkheid er is gaan de mensen dit doen. Volgens sommige zouden ze de mensen maar moeten vertrouwen...... Als er 1 soort niet te vertrouwen is dan is het de mens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je alle toeters en bellen wilt bij Telenet tegen betaalbare prijs zal het volgens mij de digibox/corder blijven.

Ondanks ze nu eindelijk die ci module uitbrengen zijn ze nog altijd zo dom dat ze smart tv niet kennen.

Op mijn nieuwe Philips tv kan je via het smarttv portaal gemiste uitzendingen van NL zenders terugkijken. Ook met Duitse gaat dit. Sommige diensten zijn te betalen in Duitsland. Even betaling regelen, al dan niet online via pc, en kijken/luisteren maar op die smart tv. Films huren lukt me zo ook.

Die systemen heeft Samsung naart het schijnt ook.

Dat Telenet ook zo eens iets op dat smarttv portaal doet. Kunnen ze veel mee als ze echt willen. Dat ipv die stomme decoders altijd.

 

In alle geval wil ik de mensen de kost niet geven die enkel maar " tv kijken" en voor wie zo'n kaartje volstaat. Sinds een week ben ik ervan op de hoogte en ik ken al 3 gezinnen welke interesse hebben. Ik ben benieuwd wat komen gaat...

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

In andere landen, vaak met dezelfde moedermaatschappij als Telenet volstaat een smartcard en men kijkt.

Bij Telenet sleurt men er weer een overbodig onderdeel bij, de CI + Cam 

De bedoeling mag wel duidelijk zijn, het Belgische systeem is ontworpen om zoveel mogelijk geld uit onze zakken te halen

De Belgische staat is nog altijd voor een deel aandeelhouder >> kassa kassa

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu ben ik geen medewerker of lid van de fanclub van Telenet maar zo is het nooit goed. Er was een vraag vanuit een consumenten club (Test aankoop) om de koppeling met hun ontvangers niet langer te verplichten. Telenet gaat daar op in en gebruikt een systeem dat dat mogelijk maakt. De prijs voor smartcard en module is toch niet overdreven? Dat ze niet meteen de deur open zetten voor cs, dat kan je ze moeilijk kwalijk nemen. Wil je dit niet, je bent tot niks verplicht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu ben ik geen medewerker of lid van de fanclub van Telenet maar zo is het nooit goed. Er was een vraag vanuit een consumenten club (Test aankoop) om de koppeling met hun ontvangers niet langer te verplichten. Telenet gaat daar op in en gebruikt een systeem dat dat mogelijk maakt. De prijs voor smartcard en module is toch niet overdreven? Dat ze niet meteen de deur open zetten voor cs, dat kan je ze moeilijk kwalijk nemen. Wil je dit niet, je bent tot niks verplicht.

Ik vind het zeker een stap in de goede richting, maar beter ware geweest dat het basispakket ongeëncrypteerd zou zijn, en de extra pakketten dan versleuteld waren.

Waarom ?

Omdat het medium kabel toch iets anders in elkaar zit dan satelliet, of DVB-T(2).

Bij kabel moet je sowieso een kabelabonnement hebben om zenders te kunnen bekijken.

Heb je dat, dan krijg je sowieso toegang tot het basispakket (vergelijk met een gekochte digibox, daar betaal je geen maandelijkse extra bijdragen meer voor, maar je krijgt voor je kabelbijdrage gewoon het basisabonnement).

Cs van het basisabonnement is dan ook vrij zinloos, want die andere heeft al toegang tot die kanalen.

Dat is natuurlijk bij sat en DVB-T(2) een andere zaak, iedereen met een schotelantenne kan zijn antenne richten op Astra3, dus ben je als provider wel verplicht om alles te encrypteren.

Ik vrees ook dat de CI+ module er mede komt omdat de commerciële zenders straks misschien beperkingen willen opdringen (niet meer kunnen doorspoelen en dergelijke meer), en dat kan natuurlijk niet met onversleutelde zenders.

 

Tot slot : Test-Aankoop pleitte uitdrukkelijk voor een CI module en geen CI+ module, precies omwille van de beperkingen die daar kunnen opgelegd worden.

 

Ik heb dus gemengde gevoelens tov. die module, voor een aantal mensen zal dit zeker voldoende zijn, mensen die het nu vervelend vinden van met 2 afstandsbedieningen te werken, of het vervelend vinden om heel de tijd te schakelen tussen 2 verschillende functies op één afstandsbediening.

Maar ik denk voor de mensen die je op forums als deze vindt, dat het niet is waar ze op hopen.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

dus volgens jullie kan die modul+ niet in een enigma2 box? of card met oscam draaien?

Fysiek zal die module er wel in passen, en misschien krijg je wel een CAM menuutje (compatibility mode dus) dat je wat info geeft over de smartcard en CAS versie en zo, maar dat die module gewoon in een CI slot zou werken, lijkt mij straf.

Dan heeft CI+ weinig zin natuurlijk.

Ik vraag mij ook af hoeveel kanalen de module tegelijk zou kunnen decoderen.

Als het antwoord op die vraag 1 is, dan heb je al 2 modules nodig om een PVR op te zetten, tenzij toevallig één van die 2 zenders een niet-geëncrypteerde zender is (VRT's, TVEi, CNN, ...).

 

Wat oscam betreft, ik denk niet dat de kaart minder beveiligd zal zijn dan de andere Telenet kaarten.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik dit verhaal lees van ci+ van TVV (m7) is dit de zoveelste opvolging.bij telenet,kan je alle sd zenders nog zien via een sd decoder van dag 1 van begin IDtv van telenet.(gaat wel echt traag maar werkt nog volledig)

kan ik dit nog doen met mijn irdeto ontvanger bij M7? :confused: dacht het niet  :( .

ik zal zeker telenet NIET goed praten,maar mijn denken is,dat dit een van de enigste belgische operators zijn die nog eerste decoders ondersteunen.belgacom heeft er ook al een resem gehad.de eersten werken ook niet meer  :( .

als TVV met ci+ begint,zullen ze verdraaid goed moeten oppassen,met hun extra kaartjes,of iedereen zal weglopen naar kabel of ip tv,en dan kan TVV zwarte sneeuw zien  :P .

vindt het wel jammer dat ze de indi decoders niet meer ondersteunen.veel mensen hebben nog een zo goed werkende ontvanger. :angry:

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welk basispaket? De 22 analoge zenders of de +-  80 digitale zenders? Wat het CS betreft, als je een basispaket kan sharen, dan ook de betaalkanalen en daar zit de grote winst voor Telenet.

Als je een digibox koopt, heb je op dat toestel het digitale basispakket (80+ zenders) daarop, en betaal je dus nadien hetzelfde alsof je gewoon analoge TV zou hebben.

Als ze dus enkel dat basispakket dus ongeëncrypteerd zouden op de kabel zetten, zou je weliswaar de aankoop van een CI+ module of HD digibox uitsparen, maar voor de rest zou er dus niets te sharen vallen, want iedereen die kabel heeft, zou dat pakket dan kunnen ongeëncrypteerd ontvangen op elk toestel met DVB-C tuners.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een digibox koopt, heb je op dat toestel het digitale basispakket (80+ zenders) daarop, en betaal je dus nadien hetzelfde alsof je gewoon analoge TV zou hebben.

Als ze dus enkel dat basispakket dus ongeëncrypteerd zouden op de kabel zetten, zou je weliswaar de aankoop van een CI+ module of HD digibox uitsparen, maar voor de rest zou er dus niets te sharen vallen, want iedereen die kabel heeft, zou dat pakket dan kunnen ongeëncrypteerd ontvangen op elk toestel met DVB-C tuners.

Reden dat TN die liever "achter slot steekt" is dat ze dan niet meer langs moeten komen om een filter op je kabel te steken. Eens je je abo niet meer betaald hebt blokkeren ze gewoon je kaart en is het gedaan met TV kijken. Met analoog en indien het basis-aanbod onge-encrypteerd op de kabel zit moeten ze nog een technieker langssturen om je signaal af te sluiten....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...