Ga naar inhoud


Telenet digitale TV zonder digibox of corder!


RogerDR

Aanbevolen berichten


Waar zit het addertje ??

 

Voor mijn moeder interessant , dat wel , ze is in haar 80-jaren ,

geef die een afstandsbediening met ALLES er en eraan , ze wordt koekoelere zot !!!!

Ze heeft een simpele AB: aan/uit knop , volumeknop , zender: 1 vooruit/achteruit !!

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://hugin.info/136600/R/1709162/566416.pdf

In elk geval interessanter dan de digicorder & digibox !!

Maar ik pas !!!!

 

Of zouden ze binnenkort naar DVB-C2 overschakelen , want dan .... 

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://klantenservice.telenet.be/content/wat-is-tv-met-een-kaartje

 

Binnenkort geen vervelende bakjes meer nodig! Was al eerder aangekondigd maar nu op de site van Telenet.

Maar: geen opnames mogelijk voor zover ik kan lezen. Enkel voor "gecertifieerde" toestelen. Pas op 24/6 zou je op hun site de ondersteunde toestellen kunnen bekijken.

Basicly een zoethoudertje voor klanten die of niks willen opnemen, of al een digicorder hebben. Ik pas...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan dus wel opnemen , mits uw tv-toestel er voor geschikt is ,

via een usb-stick of externe harde schijf :)

Ook MOET uw tv DVB-C rechtstreeks kunnen ontvangen !!

 

kunnen niet opnemen via de CI+ module, maar wel via een externe harde schijf

http://klantenservice.telenet.be/content/wat-is-tv-met-een-kaartje

Het enige wat ontbreekt is de interactiviteit , maar da' zal wel ok zijn voor CI+ kijkers !!

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan dus wel opnemen , mits uw tv-toestel er voor geschikt is ,

via een usb-stick of externe harde schijf :)

Ook MOET uw tv DVB-C rechtstreeks kunnen ontvangen !!

 

Het enige wat ontbreekt is de interactiviteit , maar da' zal wel ok zijn voor CI+ kijkers !!

Eerst zien, dan geloven! De + in CI+ staat niet voor meer maar voor minder mogelijkheden... Ze kunnen dus aangeven of opnames maken, timeshiften, doorspoelen reclame etc. toegestaan zijn. En ondertussen kennen we Telenet al wel.... Ik zou er in ieder geval niet op hopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet iemand of het mogelijk zal zijn om deze CI+ module in bv. de DM8000 te gebruiken en zo naar de digitale zenders van Telenet te kijken? Alvast bedankt voor de info.

 

Ik lees dikwijls dat velen afhaken vanaf er een plus bij de CI module staat (CI+), omdat dit blijkbaar beperkingen mogelijk maakt. Als het enkel de bedoeling is om gewoon TV te kijken in goede kwaliteit, zijn er dan risico's aan het gebruik van deze module waardoor dit af te raden is. Of heeft het bij gewoon simpel TV-kijken geen negatieve bijwerkingen :)

 

Nogmaals dank voor alle info.

Groeten, Piet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet iemand of het mogelijk zal zijn om deze CI+ module in bv. de DM8000 te gebruiken en zo naar de digitale zenders van Telenet te kijken? Alvast bedankt voor de info.

 

Ik lees dikwijls dat velen afhaken vanaf er een plus bij de CI module staat (CI+), omdat dit blijkbaar beperkingen mogelijk maakt. Als het enkel de bedoeling is om gewoon TV te kijken in goede kwaliteit, zijn er dan risico's aan het gebruik van deze module waardoor dit af te raden is. Of heeft het bij gewoon simpel TV-kijken geen negatieve bijwerkingen :)

 

Nogmaals dank voor alle info.

Groeten, Piet.

Ik betwijfel het. Voor wat ik begrepen heb gebeurt de communicatie ge-encrypteerd wat maakt dat DMM zijn toestellen zou moeten certifieren om een certificaat te bekomen. Dat zou je Dreambox gewoon even waardeloos maken als de rommel die Telenet nu in iedereen zijn strot ramt.

Met CI+ probeert men ten alle kost te voorkomen dat een onge-encrypteerde stream gecaptured kan worden en ik denk niet dat de eigenaars van een Dreambox dat willen  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar gaat het volgens mij over: Enerzijds is er de aanhoudende kritiek dat je hun box moet huren of kopen om de zenders vrij te schakelen. Anderzijds wil men ook af van de resterende analoge zenders die nu nog via de kabel doorgegeven worden. Door deze stap te zetten snoert men iedereen de mond want met een moderne TV kan iedereen nu alle zenders zien die in het basispakket zitten. Enkel de aanschaf van de module en kaart zijn verplicht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een quote uit begin 2009:

 

Als het van Telenet afhangt, dan stelt het zijn niet-betalende zenders
zonder encryptie beschikbaar. Of dat er daadwerkelijk van komt, heeft
het kabelbedrijf echter niet zelf te beslissen. Daarvoor moet het
onderhandelen met de verschillende zenders. Zij leggen op hun beurt
verantwoording af aan productiehuizen die hun programma’s niet zomaar
verspreid willen zien.

Jaja.. Daarom had Indi ook gewoon ongecodeerde TV, net als in Nederland nu UPC, Glashart en Caiway.

 

Het kan prima, maar providers als Telenet willen er niet aan. Daarom krijg je nu CI+ door je strot gedrukt, waarbij de + dan in je keel blijft steken en nog wel eens flink pijn kan gaan doen in de toekomst.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik het begrijp,enkel voor het basis aanbod ? :confused:

want voor op alle boxen op hetzelfde adres moeten ze interactief zijn,en zijn aangesloten op de modem.dus heb je 2 boxen en zo'n kaartje,dan bvb geen prime op die tv?  :confused:

benieuwd of dit ook werkt op een dvb-c ontvanger?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

 

 

75 zenders + zenderpakketten in digitale beeld- en geluidskwaliteit Met ‘TV met een kaartje’ geniet de klant van hetzelfde uitgebreide zenderpakket als digitale kijkers,

bestaande uit 75 zenders waarvan een groot aantal in HD. Het is ook mogelijk om extra zenderpakketten als PRIME of Sporting Telenet te bestellen. Daarnaast is er een elektronische programmagids beschikbaar die 2 dagen vooruit kijkt.

 

Bron = http://hugin.info/136600/R/1709162/566416.pdf

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...