Ga naar inhoud


Telenet digitale TV zonder digibox of corder!


RogerDR

Aanbevolen berichten

als ik dit verhaal lees van ci+ van TVV (m7) is dit de zoveelste opvolging.bij telenet,kan je alle sd zenders nog zien via een sd decoder van dag 1 van begin IDtv van telenet.(gaat wel echt traag maar werkt nog volledig)

kan ik dit nog doen met mijn irdeto ontvanger bij M7? :confused: dacht het niet  :( .

ik zal zeker telenet NIET goed praten,maar mijn denken is,dat dit een van de enigste belgische operators zijn die nog eerste decoders ondersteunen.belgacom heeft er ook al een resem gehad.de eersten werken ook niet meer  :( .

als TVV met ci+ begint,zullen ze verdraaid goed moeten oppassen,met hun extra kaartjes,of iedereen zal weglopen naar kabel of ip tv,en dan kan TVV zwarte sneeuw zien  :P .

vindt het wel jammer dat ze de indi decoders niet meer ondersteunen.veel mensen hebben nog een zo goed werkende ontvanger. :angry:

De reden je met de 1e generatie decoders nog kan kijken is waarschijnlijk omdat er nog veel zijn die er zo 1 hebben. Eens die in de minderheid komen zal TN ook wel alles in het werk zetten om die klanten "te overtuigen" om naar een andere box over te schakelen. Zelfde geldt voor analoog. Dat is een grote troef van TN. Je kan nog steeds analoog TV blijven kijken op al je andere toestellen hoewel dat aanbod ook serieus ingeperkt is de laatste tijd.

 

Met CI+ bij TVV denk ik niet dat het zo een vaart zal lopen. Zijn de huidige TVV STB's wel geschikt voor CI+? Indien niet dan moeten ze die al allemaal vervangen. En gaan ze al hun klanten (kosteloos) een nieuwe CAM opsturen? Als ze (minstens) de helft van hun klanten willen verliezen moeten ze inderdaad CI+ door ieders strot rammen en zo een vaart zal het (hopelijk) wel niet lopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


De reden je met de 1e generatie decoders nog kan kijken is waarschijnlijk omdat er nog veel zijn die er zo 1 hebben. Eens die in de minderheid komen zal TN ook wel alles in het werk zetten om die klanten "te overtuigen" om naar een andere box over te schakelen. Zelfde geldt voor analoog. Dat is een grote troef van TN. Je kan nog steeds analoog TV blijven kijken op al je andere toestellen hoewel dat aanbod ook serieus ingeperkt is de laatste tijd.

 

Met CI+ bij TVV denk ik niet dat het zo een vaart zal lopen. Zijn de huidige TVV STB's wel geschikt voor CI+? Indien niet dan moeten ze die al allemaal vervangen. En gaan ze al hun klanten (kosteloos) een nieuwe CAM opsturen? Als ze (minstens) de helft van hun klanten willen verliezen moeten ze inderdaad CI+ door ieders strot rammen en zo een vaart zal het (hopelijk) wel niet lopen.

Werken de settop boxen die TVV tegenwoordig zelf levert wel met een CI module ?

Doen zij het decoderen niet rechtstreeks in software ?

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

In andere landen, vaak met dezelfde moedermaatschappij als Telenet volstaat een smartcard en men kijkt.

Bij Telenet sleurt men er weer een overbodig onderdeel bij, de CI + Cam 

De bedoeling mag wel duidelijk zijn, het Belgische systeem is ontworpen om zoveel mogelijk geld uit onze zakken te halen

De Belgische staat is nog altijd voor een deel aandeelhouder >> kassa kassa

Volledig mee eens , daarom hebben ze de INDI boxen enkele maanden geleden onbruikbaar gemaakt , ook al hebben ze die nooit ondersteunt , werkten nog steeds met INDI software . Pikant detail is dat het indentiek dezelfde dozen waren dien , e telenet ooit ook gebruikte ( en waar er veel van nog steeds in omloop zijn . Maarja iedereen moet aan de levenslange huur he , kassa kassa . Dus met de komst van CI+ mag je er zeker van zijn dat er een lijst komt van goedgekeurde toestellen , Telenet en hun woord , wie gelooft dat nu nog ! .

 

Ps als TVV hardware gaat puchen vliegen ze hier ook onmiddellijk buiten , geen enkele provider gaat mij vertellen welke box of tv ik verplicht moet kopen om te kijken , dictatuur is een ziekelijk trekje wat  die providers hoog in het vaandel dragen , en wat toch dringend aan banden moet gelegd worden ! .

aangepast door bartjep
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ps als TVV hardware gaat puchen vliegen ze hier ook onmiddellijk buiten ,
geen enkele provider gaat mij vertellen welke box of tv ik verplicht
moet kopen om te kijken , dictatuur is een ziekelijk trekje wat  die
providers hoog in het vaandel dragen , en wat toch dringend aan banden
moet gelegd worden ! .
 

Helemaal mee eens.  Maar wat doen we eraan.  De meesten doen het mondje open en slikken maar.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal mee eens.  Maar wat doen we eraan.  De meesten doen het mondje open en slikken maar.

 

 

Willy

 

 

 

Dan wordt het dvb_t FTA en sat FTA . die vlaamse comerciele rommel met hun eindeloze herhalingen komt hier toch zelden op . Iedereen zou die providers buiten moeten knikkeren , ze zouden wel snel een toontje lager gaan zingen .

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat is dan 31 maand huurgeld.En als er na 24 maand wat aan is kan je weer een nieuwe betalen.Duur koopje.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben vandaag zoeen gaan halen voor iemand en merkwaardig,er was nog iemand voor mij die een kochte.als je de plaats hebt,is het nuttiger een digibox te kopen,vooral als je extra kanalen hebt,want die moet je extra bijbetalen bij de ci+.ik vind het concept goed voor het basispakket of voor iemand die juist dit gebruikt.eens je de box(en) gebruikt,is het oninteresant.ik heb ondertussen ook gezien dat de kaart aan de module is gekoppeld,dus,niet uitwisselbaar.in bijlage enkel foto's.

post-40019-0-86700700-1372094109_thumb.jpg

post-40019-0-29944800-1372094123_thumb.jpg

post-40019-0-66239100-1372094134_thumb.jpg

post-40019-0-13233200-1372094147_thumb.jpg

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben vandaag zoeen gaan halen voor iemand en merkwaardig,er was nog iemand voor mij die een kochte.als je de plaats hebt,is het nuttiger een digibox te kopen,vooral als je extra kanalen hebt,want die moet je extra bijbetalen bij de ci+.ik vind het concept goed voor het basispakket of voor iemand die juist dit gebruikt.eens je de box(en) gebruikt,is het oninteresant.ik heb ondertussen ook gezien dat de kaart aan de module is gekoppeld,dus,niet uitwisselbaar.in bijlage enkel foto's.

Als je nog geen van beiden hebt, maakt het toch niet uit voor die extra kanalen ?

Die moet je dan bijbetalen bij digibox en/of CI+ module.

Anders is het natuurlijk als je van plan bent meerdere TV's te gebruiken en overal extra kanalen wilt hebben.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat is dan 31 maand huurgeld.En als er na 24 maand wat aan is kan je weer een nieuwe betalen.Duur koopje.

Dus kopen is altijd beter... want ieder apparaat gaat langer mee dan 31 maanden ;)  dat is niet eens 3 jaar!! 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik wacht vol ongeduld als iemand deze kaart in de vusolo2 met usb stick (kabeltuner) heeft getest.

Eindelijk vrije hardware keuze of toch niet....

Betwijfel dat je moet wachten tot iemand het test. CI+ = niet CI... dus zou me enorm verbazen indien het wel werkte. Stel je voor, vrijheid bij Telenet..... de hel die bevriest en de regering die eindelijk eens iets deftigs doet...  :crazy:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...