Ga naar inhoud


Telenet digitale TV zonder digibox of corder!


RogerDR

Aanbevolen berichten

Wat ik ga doen weet ik nog niet, maar zeg toch EINDELIJK.

Als TVV nog een beetje lastig gaat doen en die Telenet met een kaartje werkt goed (zal het spoedig wel bij één of andere klant merken), zal het hier snel gebakken zijn. Extra DVB-C tuner in mijn VU+ en klaar. Als Dreambox lukt zal VU+ ook wel lukken hoop ik.

Bron: http://tweakers.net/nieuws/89678/telenet-verkoopt-ci+-modules-vanaf-24-juni.html

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wat ik ga doen weet ik nog niet, maar zeg toch EINDELIJK.

Als TVV nog een beetje lastig gaat doen en die Telenet met een kaartje werkt goed (zal het spoedig wel bij één of andere klant merken), zal het hier snel gebakken zijn. Extra DVB-C tuner in mijn VU+ en klaar. Als Dreambox lukt zal VU+ ook wel lukken hoop ik.

Bron: http://tweakers.net/nieuws/89678/telenet-verkoopt-ci+-modules-vanaf-24-juni.html

Er mag dan geen beperking opgelegd worden voor opnames, dan nog mag je er met je VU+ naar fluiten. Voor zover ik kon vinden zal geen enkele linux-receiver dit ondersteunen. Indien je CI+ wil ondersteunen moet je je toestel laten certifieren. Enkel dan krijg je een certificaat dat je in staat stelt om CI+ te ondersteunen. Ik ken de details niet maar ben zeker dat daar dit voornamelijk testen zijn die betrekking hebben tot DRM, het beperken van wat je kan doen, zorgen dat alles ge-encrypteerd blijft (ook op de HDD) en er zeker nooit een onge-encrypteerde stream kan opgevangen worden. Dat druist compleet in tegen de filosofie van Dreambox/Enigma2/VU+...

 

Je kan zo een CI+ dus wel in een gecertifieerde TV gebruiken (en opnames maken; deze zullen ge-encrypteerd op de HDD staan) maar je zal nooit de vrijheid hebben die je met een Linux-receiver zal hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe werkt TVV dan? Als ik mijn smartcard van TVV rechtstreeks in de VU+ steek, cccam erop en werkt feilloos...

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Met CI+ kan de provider bijvoorbeeld na een week de opgenomen programma's van je harddisk wissen.

CI+ spijkert je ontvanger dicht.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, maar net zo goed als er oplossingen zijn om met alternatieve modules HD+ (Duitsland) op te nemen op je harddisk, en de reklame door te spoelen, zal dit ook wel komen denk ik...

Als je ziet hoe de kabelbedrijven draaien als een aal in te weinig water zal  er nog heel wat veranderen denk ik. In Duitsland en Zwitserland zijn er al heel wat kabelaars die het standaardpakket gewoon zonder codering doorgeven, net zoals ze dat met het analoge pakket doen...  Dat is de enige manier om klanten te behouden die bereid zijn om een fors bedrag voor kabeltv te betalen... uiteraard blijf je een smartcard nodig hebben voor de pluspaketten... maar wie neemt daar nou een abonnement op?  dat vraag ik me al erg lang af...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben misschien te optimistisch,maar wat mensen dichttimmeren kunnen anderen toch weer openbreken?

wie zegt niet,dat met de tijd,de gecodeerde opname's met de tijd gedecodeerd kan worden.met of zonder gebruik van het kaartje.

analoog ging,maar digitaal,we wachten rustig af. 

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben misschien te optimistisch,maar wat mensen dichttimmeren kunnen anderen toch weer openbreken?

wie zegt niet,dat met de tijd,de gecodeerde opname's met de tijd gedecodeerd kan worden.met of zonder gebruik van het kaartje.

analoog ging,maar digitaal,we wachten rustig af. 

Telenet is een 7-tal jaar bezig met digitale TV. Buiten misschien die enkeling die zijn box-key heeft kunnen achterhalen zit iedereen nog vast aan de HW aangeleverd door TN. Zo ook in die geval... Dus ik hoop er niet echt op. De Vlaamse markt is ook niet van de grootste dus er is minder volk dat een "alternatieve oplossing" zal zoeken. Maar je kan blijven hopen he...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als mijn philips tv ondersteunt word ga ik dit zeker eens proberen. Eenmalig 69 euro is geen al te grote kost.

69 euro is imho duur genoeg voor een dom kaartje dat enkel zorgt dat je TV kan kijken en je een hoop beperkingen kan opleggen. Al de rest wordt door jouw TV gedaan. Maar 't is inderdaad de moeite waard om te proberen als je aan TN vast hangt. Alleen spijtig van die beperkte EPG. Voor de rest alleen maar voordelen tov van de digicorders: geen interactiviteit, geen spionage-return-path, een brakke Telenet software die bij updates je HDD wist....

Link naar reactie
Delen op andere sites

even met klantendienst aan de lijn gehangen als ik ze op de slaapkamer van kids zet namelijk de 2 cams+ card en ik mijn  betaalprodukt namelijk sporting telenet wil kijken in de slaapkamer dan moet ik er extra voor betalen omdat ze niet interactief kunnen, ik weet waar dit naartoe gaat......... beste satmensen

Link naar reactie
Delen op andere sites

even met klantendienst aan de lijn gehangen als ik ze op de slaapkamer van kids zet namelijk de 2 cams+ card en ik mijn  betaalprodukt namelijk sporting telenet wil kijken in de slaapkamer dan moet ik er extra voor betalen omdat ze niet interactief kunnen, ik weet waar dit naartoe gaat......... beste satmensen

Wat had je verwacht? Alle klanten zijn voor Telenet geldkoeien die leeggemolken moeten worden.... Mensen zouden zo een CAM+ maar eens aan hun buur of familielid kunnen geven en die zou dan zonder abonnement TV kunnen kijken... Guilty before proven innocent...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...