Ga naar inhoud


Nieuwe installatie Zuid-Spanje astra 1 en astra 3 probleem


biosat

Aanbevolen berichten


@Sprietje.....Ikdenk dat ik me niet goed uitgedrukt heb.....

Op dit moment heb ik de opstelling met de dubbele LNB zoals ik de vorige keer bericht heb. Ben bezig om de nieuwe LNB's aan te schaffen. Het lukt om de schotel goed af te stellen, zowel voor Astra 1 als Astra 3. Ik wil in eerste instantie 2 nieuwe Inverto Black Ultra's aanschaffen. Nu vraag ik me alleen af of ik gelijk niet beter kan uitbreiden naar 4 LNB's. Kan dit met deze schotel? Als ik hier om me heen kijk denk ik niet, want de meeste Engelsen hier in de buurt hebben monsterlijk grote schotels. Omdat ik toch een beetje toekomst gericht bezig wil zijn graag je advies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja je kunt voor de optie gaan om vier satellieten te ontvangen. De Hotbird 13 is geen probleem en van de 28,2 oost positie kun je alleen de zenders ontvangen die op de Europabeam zitten, dus niet de BBC, ITV enz.
Hoeveel zenders er straks op de Europabeam van de Astra 2E, 2F en 2G komen, weten we pas over enkele weken als de Astra 2G in gebruik wordt genomen.

Maar bovenal, op een Triax 88 kun je een rail plaatsen op een Spaanse schotel niet.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke....thanks....

en welke rail zou jij dan aanbevelen.......volgens mij heb ik een triax 88......????

Ik hoop niet dat ik je teveel vraag.....maar heb gezien je vorige adviezen en de draadjes die ik hier gelezen heb, een hoop vertrouwen in je adviezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ sprietje....

Kan je me nog even de tijd voor Astra 3 aangeven voor vandaag.

Heb een nieuw monoblock gekocht en wil vanmiddag nog even exact uitlijnen.

Bij voorbaat dank......

mijn positie : 37.938631, -0.783503

aangepast door ceje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

We zijn een hele tijd verder.....maar heb een vervolg vraag over dit onderwerp.

Een kennis heeft een Triax 88 gekocht. Locatie Calle Alfredo Nobel, Torrevieja.

Heb de schotel uitgericht op Astra 3 met een single Inverto Black Ultra.....Alle zenders hebben een goed signaal.

Ook Astra 1 met de single LNB gevonden met goed signaal.

Omdat hij ook de vrije duitse en spaanse zenders wil ontvangen, heeft hij een 4.3 inverto monoblock gekocht.

Zoals in eerdere posts aangegeven door o.a. Sprietje zou dit moeten werken.

Nadat ik de single LNB (uitgericht op Astra3) hebt vervangen door het monoblock, krijg ik geen zenders meer.

De LNB houder in de linkerpoot ( Astra 3) vastgezet en de Astra 1 poot tussen de 20 en 30 graden naar onderen gedraaid. Verschillende standen uitgeprobeerd.

Dit alles bekeken vanuit zichtpositie voor de schotel.

Op de ontvanger ingesteld : Disq A - Astra 3....Discq B - Astra 1.....

Ergens moet ik een fout maken, want ik krijg nergens zenders meer.....

Kan iemand mij raad geven??????

aangepast door ceje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ik verkeerd ? Disq A = astra 1 / disq B = astra 3 , probeer eens

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De fout die vaak gemaakt wordt is dat mensen denken dat als de kop van de Astra 19,2 in de klem staat de instelling moet zijn:
Diseqc-1.0, Astra 19,2 op positie 1 of A en Astra 23,5 op positie 2 of B.

Als dan de kop van de Astra 23,5 in de klem wordt gezet denkt men:
Diseqc 1.0, Astra 23,5 op positie 1 of A en Astra 19,2 op positie 2 of B.

Dat is natuurlijk helemaal een verkeerde gedachtekronkel.
Bij een 4,3 graden duo-lnb is de kop van de Astra 19,2 altijd positie 1 of A en de kop van de Astra 23,5 positie 2 of B.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

vandaag weer aan het proberen......aanvullende vraag op 4,3 graden monoblock......Moet ik bij satelliet instellingen toneburst of disceq gebruiken.....Het vreemde is namelijk dat ik bij toneburst wel ontvangst astra 3 heb, op disceq niet.

Is dit normaal bij zo een block?

Blok zit in Astra 3 poot.....dan moet ik de Astra 1 poot hoeveel graden naar beneden draaien? Op 20 graden heb ik geen beeld......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...