Ga naar inhoud


Nieuwe installatie Zuid-Spanje astra 1 en astra 3 probleem


biosat

Aanbevolen berichten


Ook ik heb een probleem met de satelliet ontvangst hier in Orihuela Costa. 19.2 is geen probleem, maar 23.5 wil maar niet lukken.

Mijn schotel is 87 breed en 97 hoog. Ik gebruik de dubbele lnb van canaal digitaal. Het vreemde is dat de ontvangst t/m begin dit jaar goed ging. Ook de HD zenders op Astra 3 waren goed te ontvangen. Sinds deze week lukt het echter niet meer. Bijstellen van de schotel heeft het de zaak niet verbeterd. Nu helemaal geen HD zenders op Astra 3 meer. De LNB zit met de rechterpoot in de klem.

Zal vanmiddag om 13:31:29 proberen op astra 3 uit te richten.

Wie wil mij nog van verdere info voorzien?

Mijn coordinaten hier zijn : 37.938631, -0.783503

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste ceje

Welkom op dit forum.

Het lijkt er veel op dat je een Triax 88 hebt gezien de maten van je schotel. Daar past zeker geen duo-lnb op van CanalDigitaal.
Voor Orihuela Costa heb ik het volgende voor je uitgerekend:
De afstand tussen de twee koppen moet 59,5mm zijn.
De afstand bij een CanalDigitaal duo-lnb is 38mm. Dat past dus van geen meter. Wat wel kan is een Inverto 4,3 graden monoblock voor een 80-85cm schotel. Daarvan staan de koppen 55mm van elkaar. Die 4,5mm verschil gaat wel. Ook zou je twee losse lnb's kunnen nemen.

Voor Orihuela Costa geldt:
De Astra 23,5 staat waar vandaag de zon staat om 13:16:47 uur.
De Astra 19,2 staat waar vandaag de zon staat om 13:25:08 uur.

 

De duo-lnb moet 20 graden schuin staan, de kop van de Astra 19,2 het laagste.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@sprietje. Dank voor je info....in ieder geval dan vanmiddag proberen uit te richten op Astra 3. Kan ik daarvoor dan eventueel ook een single LNB gebruiken die de mensen waarvan ik dit gekocht heb deze altijd voor 19.2 hebben gebruikt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sprietje mij is het wel gelukt om deze ietsjes fijner uit te richten vooral de 19 die is zowat vollebak nu 85 % de 23 heb ik nu op 71 % ik heb ook beeld op wild HD wat betreft de zon dat klopte nu wel...al met al toch wel een tijdje meebezig geweest is toch niet zo eenvoudig.

Bedankt voor alles...voor ons zit de vakantie voor nu op en ben blij dat dit voorelkaar is.

Gr

Link naar reactie
Delen op andere sites

@sprietje......dank voor je hulp....ik heb nu signaal atra 3.

Nog een vraagje. Ik gebruik nu de dubbele LNB van Canaal Digitaal. Ik heb een signaal sterkte tussen de 70 en 80 procent. Ik heb ook nog een andere box, een Zgemma H1 liggen. Als ik die aansluit heb ik slechts een signaal sterkte tussen de 50 en 60 procent. Heeft dit met de LNB van CD te maken?????

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begrijp ik je goed dat dat verschil niets met de LNB te maken heeft, of zal een Inverto Ultra Black een betere ontvangst geven? Ik ben kompleet nieuw in satelliet land, dus als ik domme vragen stel op voorhand mijn excuus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@sprietje......dank voor je hulp....ik heb nu signaal atra 3.

Nog een vraagje. Ik gebruik nu de dubbele LNB van Canaal Digitaal. Ik heb een signaal sterkte tussen de 70 en 80 procent. Ik heb ook nog een andere box, een Zgemma H1 liggen. Als ik die aansluit heb ik slechts een signaal sterkte tussen de 50 en 60 procent. Heeft dit met de LNB van CD te maken?????

 

Zolang je voldoende signaalkwaliteit hebt op 23oost, ook bij slechter weer, dan hoef je niks te vervangen.

Verder heb je gelijk, dat je met de Inverto Black Ultra waarschijnlijk een nog beter signaal zou krijgen.

Maar zolang het goed en stabiel genoeg werkt, zou ik niks veranderen.

 

groet, A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke....hij gaat lekker zo.

Wanneer ik mijn installatie eventueel wil uitbreiden naar hotbird, astra 1,3,2. Hoe zou het plaatje er dan uit moeten zien.

Kan Sprietje of anderen mij adviseren voor schotel en aanschaf afstand en stand van de LNB"s...rail..ed.

Mijn lokatie Orihuela Costa.....37.938631, -0.783503

Bij voorbaat dank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...