Ga naar inhoud


Nieuwe installatie Zuid-Spanje astra 1 en astra 3 probleem


biosat

Aanbevolen berichten

Hoi hoi, het lukt mij gewoon niet. Straks gedaan met de schilderstape maar daar is niets te vinden en als ik het vergelijk met de Astra 19.2 dan is het onmogelijk want dan zouden de 19 en de 23 tever vanelkaar staan om een 2e LNB te plaatsen..

Wat ik wel gevonden heb is 20 Arabsat dan zou je zeggen nog even opzij en dan heb ik m...maar niets niente nada... Wat ik al wel zeker van bent is dat als je de skew van de LNB niet volledig Klopt dan is het mis en ontvang je helemaal niets.

Heeft iemand nog een idee ?

Thx Alvast

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste Diego

De schotel uitrichten met de stand van de zon werkt 100% nauwkeurig. Als jij de Astra 23,5 dan niet kan vinden, staat de elevatie van de schotel niet goed of je hebt de schotel niet goed in de juiste richting staan.
Je moet zorgen dat je de schotel ietje los hebt staan zodat je op het juiste tijdstip de schotel kunt verdraaien zodat de schaduw midden over de lnb-arm loopt. Gegarandeerd dat dat de juiste richting is. Dan is het alleen nog een kwestie om de elevatie wat bij te stellen.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmm ik heb nu beeld op CT 24 maar heel slecht en kon maar 98 zenders vinden geef wel aan dat ik op de 23.5 zit...is dat ook zo ? Of zit deze zender ook op een ander sat ? Eurosport is ook te zien maar die is nog slechter

Alle tips zijn welkom

Bedankt allemaal

Gr uit zonnige Cadiz al staat vandaag wel een flinke windje

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Plaats eens een foto van de schotel en een van de lnb in de schotel.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of CT 24 ook nog elders zit weet ik niet maar kijk dan even of je de zenders Ócko, TV Lux, Chamber TV, RTL Télé Lëtzebuerg en Unire Sat kunt ontvangen. Die zitten ook op zo'n makkelijke transponder van de Astra 23,5.

Heb je de skew van de lnb wel 26 graden schuin hebt staan dus met de wijzers van de klok meegedraaid als je naar de binnenzijde van de schotel kijkt?
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste mensen vandaag is het gelukt , al moet ik wel concluderen dat ik maar tussen de 56 en 63 % signal heb op de 23.5. Ondanks dat ik van alles geprobeerd heb krijg ik m gewoon niet hoger , het maak mij veders ook niet uit ik heb perfect beeld. De tweede LNB 19.2 was voor mij geen enkel probleem die had ik binnen 5 minuten correct daar heb ik zo'n 75 % .

Waarschijnlijk is de moelijkheid van deze sat toch de boosdoener samen met het feit dat ik niet precies wist waar deze zat, ook omdat de schotel die ernaast staat een heel ander hoek heeft dan die van mij.

@Sprietje ik twijfel er niet aan dat je met de zon de richting van de sat kan bepalen, maar ik denk zelf in mijn geval dat je berekening niet klopte want ik stond klaar precies om die tijd om deze te verdraaien en die stond echt ergens anders verweg van de 19.

Ik heb wel wat foto's genomen als jullie willen kan ik ze wel plaatsen als ik weer in Holland terug bent.

Voor de mensen die er vanuit gaan van apps op je mobiele tel... Ga er niet van uit dat dit klopt want heeft bij mij veel tijd in beslag genomen omdat ik er wel vanuit ging dat deze zouden kloppen....mooi niet dus.

Voor de rest wil ik jullie alle bedanken voor alle adviezen vooral Spritje ( mano de dios) voor de adviezen wat betreft materiaal ik heb gewoon alles gekocht wat hij geadviseerd heeft.

Gr uit het zonnige Cadiz .

Diego

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Diego

Op 2 juni schreef ik dat de richting van de Astra 23,5 is waar de zon op 13:27:54uur staat.
Vandaag is dat in Cadiz 13:29:32uur. Als je schotel nu uitgericht staat op de Astra 23,5 want je hebt beeld terwijl de schaduw niet midden over de lnb-arm loopt, dan staat de lnb-arm niet goed op de schotel. Dat kan misschien een montage fout zijn maar het kan ook zijn dat de arm verbogen is en dat zou dan tevens kunnen verklaren waarom je niet meer signaalkwaliteit hebt dan nu.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@spritje goedemorgen, maar op 3 juni schreef je Donderdag 4 juni is het om 12:28:27uur moest dat niet 13 zijn ? Of kan er een uur verschil zijn ? Ik ga vandaag nog even kijken om 13:29:32...eens kijken of ik meer signal kan krijgen.

Thx

Link naar reactie
Delen op andere sites

@sprietje nogmaals bedankt voor alle info die ik van jullie heb gekregen. Klik zou nog even berichten over de Duitse monteur die langs, zou komen donderdag 4 - 6 hij is inmiddels geweest en heeft een schotel van 1mtr geïnstalleerd volgens mij van televes zo ook de 2 Lnb's perfect uitgericht samen met een switch ook televes zorgt dit voor een goede HD ontvangst op mijn enigste tv en dat voor €160,- hij is 1,5 uur bezig geweest op zich een goede prijs denk ik? Ps dit was de installatie in Nerja.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...