Ga naar inhoud


Nieuwe installatie Zuid-Spanje astra 1 en astra 3 probleem


biosat

Aanbevolen berichten

@ Sprietje: 

 

Het was een andere monteur die gekomen is. Toch wel iemand die er meer verstand van had me dunkt.  Hij nam zijn meetapparatuur en zei meteen dat ze niet goed stond. Na tien minuutjes stond die meteen goed.  De signaalkwaliteit is dezelfde als vroeger 11914 - 27500 2/3. NG Wild HD zit niet in het pakket die ik heb (basic Light) maar ik kan alle gecontrateerde zenders ontvangen.

 

Heel tevreden met het resultaat.

 

@ Stefannerja:

 

Huelva ligt toch wel op een uurtje of 4-5 rijden van Nerja. Met dezelfde schotelmaten als de mijne moet het zeker lukken. Misschien wel met een iets kleinere schotel. Ik denk wel dat met een duo LNB en schotel van 60 x 67 dit niet zal lukken. Sprietje zal misschien meer uitleg kunnen geven i.v.m schotels en LNBs.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste Stefannerja

Wat betreft de grootte van de schotel maakt het niets uit of je in Huelva zit of in  Nerja. Beide plaatsen liggen precies op dezelfde lijn van de footprint met dezelfde signaalsterkte. Marbella ligt buiten die lijn van de footprint. Wel zijn de afstellingen van de schotel iets anders.
Maar een Triax 64 is veel te klein daar in het zuiden.
Wil je een optimale ontvangst ook voor de moeilijke transponders van de Astra 23,5 zoals NGC Wild HD, dan heb je toch een schotel nodig van 100cm breed en 110cm hoog.
Stel je geen belang in deze zender, en vind je het ook niet erg dat bij bepaalde weersomstandigheden de zender Eurosport HD niet helemaal goed te ontvangen is, dan kun je een schotel van 90cm breed en 100cm hoog nemen.

Ik adviseer je echter een schotel van 100cm breed.
 

post-60869-0-36218200-1433153783.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, die duo-lnb kun je niet gebruiken.
Een schotel die je zou kunnen nemen is een Triax 110 van 100cm breed en 105cm hoog. Daar kun je dan een 6 graden monoblock op zetten om daarmee de Astra 19,2 en 23,5 te ontvangen.
Hoeveel aansluitingen wil je hebben?

Welke mogelijkheid heb je om aan een schotel te komen. Zijn er satshops in de buurt of heb je de gelegenheid deze uit Nederland mee te nemen?
Versturen van een schotel van 100cm wordt meestal niet gedaan vanwege de kwetsbaarheid van de schotel.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En hoeveel aansluitingen krijg je dat voor dat bedrag? Hoeveel aansluitingen heb je nodig?
Hou er rekening mee dat een Spaanse schotelmonteur net zoveel verstand heeft van twee satellieten ontvangen op één schotel als een koe van spruiten plukken, helemaal niets dus en zeker niet van de Astra 19,2 en 23,5.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

@sprietje Het is geen spanjool het is een Duitser met 30 jaar ervaring. Ik heb maar een aansluiting nodig.

 

Kan het zijn dat in peschiera del garda (Italië) wel alles goed te ontvangen is met materiaal uit Nederland? Een paar weken geleden heb ik nog de schotel aan de gang gekregen op HD daar?

 

Weet je hoe dat zit in Brodarica? (vlak bij Split Kroatië) kan ik daar ook met het zelfde materiaal als in Nederland werken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je maar 1 aansluiting nodig hebt, dan kun je ook gebruik maken van twee losse lnb's. Je hebt dan slechts 1 diseqc-switch nodig. Kijk, als je vier aansluitingen nodig hebt, dan is een monoblock handiger omdat je anders al vier diseqc-switches nodig hebt.

Maar je kunt in Nerja dus ook op een schotel van 100cm breed en 110cm hoog een 6 graden monoblock nemen.
Zo'n 6 graden monoblock die normaal bedoeld is voor de ontvangst van de Astra 19,2 en Horbird 13 voor een 80cm-schotel, hebben bij de diverse merken een andere diseqc-instelling.
Het handigste is als de Hotbird op diseqc-1 zit en de Astra 19,2 op diseqc-2. Je hebt dan namelijk dezelfde volgorde als bij een duo-lnb waarbij Astra 19,2 diseqc-1 is en Astra 23,5 diseqc-2 is. Is de volgorde van het monoblock juist andersom, dan moet je wel de diseqc-instelling van de ontvanger anders instellen en dat is met veel CanalDigitaal ontvangers niet mogelijk, wel met de M7 SAT 801.

Wat betreft de schuinte waarmee het monoblock of de twee losse lnb's afgesteld moeten worden, dat is voor Nerja 23 graden. De kop van de Astra 23,5 dus in de klem en de kop van de Astra 19,2oost 25mm lager.

En wat betreft peschiera del garda (Italië), daar kun je voor de Astra 23,5 met een 60cm-schotel terecht en dan kun je die Nederlandse set wel gebruiken. Je hebt dan een afwijking van 4,6mm.
In Brodarica heb je een afwijking van 7mm. Dat is op het randje maar als je de schotel goed op de Astra 23,5 richt met ook de kop van de Astra 23,5 in de klem, dan ontvang je de Astra 23,5 prima en de Astra 19,2 wat minder maar die is toch sterk genoeg.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo Spritje, ik krijg het niet voorelkaar.

ik ben nu met vakantie en probeer de schotel op de 23 te richten

ik verschillende apps gebruikt om te bepalen waar ik de sat moet vinden en de hellingshoek te bepalen er zit nammelijk geen graden op mijn sat steun...maar elke app die ik gebruikt geven wat anders aan..

wat vreemd is ik woon in een appartamenten complex met een gemeenschapelijk schotel van 80 cm voor de 19 Astra als ik deze vergelijk met mijn schotel die er naast staat en deze op de 19 gericht dan staat deze heel anders .. ik heb met mijn schotel 100 % ontvangst.. ik heb de astra 28 ook nog kunnen vinden maar de 23 krijg ik dus niet voorelkaar terwijl je zou zeggen dat deze er tussen zit... heeft iemand een idee ? mijn opstelling is precies wat Sprietje voorstel op eerdere berichten.. ik heb precies dat gekocht

wat hij voorstel.. help graag ik heb maar 12 dagen de tijd

alvast bedankt

Romario

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn genoeg Spaanse schotel installateurs die echt wel weten wat ze doen.

Ook bij het plaatsen van schotels en uitrichten voor het ontvangen van meerdere satellieten of voor het ontvangen van de Astra 1 en 3.

Dus alle Spaanse schotelmonteurs kwalificeren als onkundig vind ik erg boute uitspraak.

De basis techniek van een schotel is gelijk of hij nou in Spanje hangt of elders., enkel de instellingen verschillen. Ook maakt het technisch gezien niet uit op welke satelliet er uitgericht moet worden.

Het enige waar je rekening mee moet houden is de plaats van de satelliet, de grootte van de schotel, de plaats waar de schotel geplaatst moet worden en welke provider er gebruikt moet gaan worden.

Dat is in Nederland niet anders, de instellingen aan de kust verschillen van die welke aan de Duitse grens moeten worden gedaan.

Het zijn vaak de Nederlanders die voor niets of bijna gratis op de eerste rang willen zitten en met de verkeerden in zee gaan.

Dat doen ze in het thuisland maar ook in den vreemde, staan ze om bekend in heel de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Diego

Zou je zelf een nieuw onderwerp willen beginnen. Op deze manier wordt het een chaos en lopen er tientallen onderwerpen door elkaar.
En door ons de informatie te geven dat je op vakantie bent, zegt ons nog helemaal niet waar je ergens zit. Dus dit in het nieuwe onderwerp er bij zetten.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zat ook al te zoeken in het forum; Diego zit bij Cadíz trouwens

 

Als Diego inderdaad even een nieuw topic opent wordt alles wat duidelijker, het lijkt wel of heel Sat4all naar Zuid-Spanje aan het verhuizen is. Spietje heeft het er maar druk mee.

 

Ik heb even een foto gemaakt van mijn onderlinge afstand van drie schotels, maar die wil ik pas plaatsen in het nieuwe topic.

 

Salu2, D.Quijote

2x M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

4 schotels op het dak, en 5 in de kelder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...