Ga naar inhoud


Nieuwe installatie Zuid-Spanje astra 1 en astra 3 probleem


biosat

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Die gebruik je voor bevestiging van de wandbeugel voor je 85" beeldscherm!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik denk dat mijn vrouw mij gaat dood schieten  :angry:

maar ik denk dat ik niet veel keus heb, ik heb binnen al enkele gaten moeten boren om pluggen in te steken, en inderdaad op een zekere diepte schoot ik iedere keer een stuk dieper, dacht dat ik ergens in een leiding of iets dergelijks zat maar nu je het zegt, het zullen inderdaad holle steen zijn ...

Misschien kan ik speciale pluggen gebruiken voor holle muren ... anders toch een plaat en hang ik er een foto van mijn vrouw voor   :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ooit heb ik, 10 jaar geleden, door een erkend bedrijf draadeinden laten monteren in deze holle stenen.

Men boorde een gat van 20 m/m, maakte het kanaal stofvrij, en goten de kamer vol met componenten hars.

Draadeind M10 werd erin gedrukt en lieten het daarna een uur uitharden.

Zit nog steeds als een huis en ook hier kennen we de Tramuntana.

Het spul is overal in bouwmarkten te koop.

TF7700HSCI, HS2100CICD, xTrend et4000
Big Bisat met 9 LNB's, Draaibaar SG3100 met 90 x 98 cm Archsat schotel van 45.0W t/m 57.0E

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

We zijn terug in Tarifa. Morgen ,indien het weer het toelaat,  opnieuw een poging wagen om Astra3 te ontvangen met nieuw materiaal.

Ik heb goed geluisterd naar de vele tips, 

- beugels 38cm

- Soudal chemisch anker met bijhorende taps

- buis 6 cm dikte

- grotere schotel  Cahors (Visiosat) SMC 120

- LNB Invacom  

hopelijk nu met meer succes 

Grtjes

pat_de_kiter

post-76556-0-10870100-1427037588_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

1.20 mtr moet zeker voldoende zijn, vanaf woensdag wordt het beter weer. Op Canal Sur werd zelf melding gemaakt van de overstromingen in Tarifa de afgelopen dagen, iets van 120ltr. per m2 gevallen daar.

Zelf had ik vanochtend ook wat uitval door de regen op Astra 3.

2x M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

4 schotels op het dak, en 5 in de kelder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Status in Tarifa ....

Maandag vorige schotel volledig afgebroken, vandaag de nieuwe geïnstalleerd.

Op het eerste zicht ziet het er een heel stuk beter uit, veel stabieler, zit rotsvast, ondanks heel wat wind bewoog hij geen millimeter!

Wegens het gewicht heb ik hem ook heel wat lager geplaatst, is dan ook wat beschermd tegen de wind ...  

Morgen is om 11u12 de zon hopelijk van de partij, anders wordt het vrijdag.

Het instellen van de elevatie op 38,1 graden is ook gemakkelijk met deze schotel daar er schroef aanwezig is voor fijnregeling. 

 

Vraagje, de skew voor de LNB op 26gr is toch naar rechts draaien indien je voor de schotel staat?

 

Grtjes

pat_de_kiter

 

 

post-76556-0-84206500-1427317990_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk, dat ziet er goed degelijk uit en mooi uit de wind onder het dak.

De Astra 23,5 satelliet staat in de richting waar morgen de zon om 11:37:36 uur staat. Hoe je dat moet doen met plakband had ik al uitgelegd.
De elevatie van de schotel moet je op 38,1 graad instellen om de Astra 23,5 te vinden.
De skew van de lnb moet op 26 graden staan, d.w.z. met de wijzers van de klok meegedraaid als je naar de binnenzijde van de schotel kijkt.
 

post-60869-0-45950600-1427320705.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

@sprietje

 

Ook ij heb een probleem met de ontvangst van astra3 icm astra1.

We zitten 50 km onder Valencia.

 

Astra1 goede ontvangst, astra 3 was altijd goed, laatste tijd slecht.

Ik heb een schotel van 80x72 met een duo lnb van Canaldigitaal. 19.2 hangt in het midden.

De reden dat de onvangst minder is is dat de bomen om ons heen groeien en het zicht op de satelliet beginnen te belemmeren. Ik heb op het dak zitten draaien. 19.2 geeft snr 72 en agc 82%. 23.5 geeft 49 en 82%. Met de enorme plensbuien van gisteren gaf 19.2 nog perfect beeld, 23.5 deed niets.

 

Als eerste oplossing denk ik om een 4.3 inverto lnb te plaatsen.

Ik heb ook nog een schoten van 83x76 liggen.

 

Mijn vraag is: Zou de grotere schotel helpen en is de inverto lnb nodig?

Een kettingzaag is geen optie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste espana

Welkom op dit forum.

Als er bomen in de signaalweg staan, dan heb je maar twee oplossingen.
1e de boom omzagen of toppen.
2e de schotel verplaatsen.

Maak eens een foto van je schotel, liefst van opzij genomen zodat de schotel en de boom zichtbaar is. Een foto als bijlage meesturen gaat via de knop rechts onderaan: "Gebruik volledige editor"
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@sprietje

 

Ook ij heb een probleem met de ontvangst van astra3 icm astra1.

We zitten 50 km onder Valencia.

 

Astra1 goede ontvangst, astra 3 was altijd goed, laatste tijd slecht.

Ik heb een schotel van 80x72 met een duo lnb van Canaldigitaal. 19.2 hangt in het midden.

De reden dat de onvangst minder is is dat de bomen om ons heen groeien en het zicht op de satelliet beginnen te belemmeren. Ik heb op het dak zitten draaien. 19.2 geeft snr 72 en agc 82%. 23.5 geeft 49 en 82%. Met de enorme plensbuien van gisteren gaf 19.2 nog perfect beeld, 23.5 deed niets.

 

Als eerste oplossing denk ik om een 4.3 inverto lnb te plaatsen.

Ik heb ook nog een schoten van 83x76 liggen.

 

Mijn vraag is: Zou de grotere schotel helpen en is de inverto lnb nodig?

Een kettingzaag is geen optie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...