Ga naar inhoud


Nieuwszender CNN HD in aantocht


Sprietje

Aanbevolen berichten


Ik meende dat Press TV (deels) in de ban was. Kennelijk is dat alweer voorbij en heb ik dat gemist. 

 

Aangezien we toch gesteld zijn op vrije nieuwsgaring via de schotel, hoort deze zender er zeker bij. 

 

Het zou me niet verbazen als deze HD-versie FTA wordt. CNN heeft hogere kijkcijfers broodnodig.  

En Duitsland FTA land is voor Amerika inderdaad een belangrijke voortuin.  

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

En Al Jazeera America zit nu ook sinds enkele dagen op BADR4, 26° oost. Alleen niet in HD.

Dit is misschien iets die van nieuws houden uit Amerika maar dan wel onder de regie van Al Jazeera.

Met Amerikaanse reklame.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Merk op dat Tagesschau24 op Astra 19E ( FTA )  al sinds de Duitsers met HD begonnen daar dus ook in HD is. Welles waar een landelijke nieuwszender maar toch.

Die HD versie is nog maar recent, tegelijk met o.a. MDR-HD en RBB-HD gestart.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Press TV komt Iran. Daar moet je dan zelf je oordeel over velgen of je dat als betrouwbare bron neemt of niet.

Ik begrijp ook niet dat CNN zo "negatief" aankomt als ik de postings zo lees.

Sinds ik bij Al Jazeera veel over de vloer kom ben ik die zender enorm gaan waarderen. Vooral vanwege de enorme gevarieerdheid aan nationaliteiten die daar werken. Dat zijn niet uitsluitend medewerkers uit Qatar maar een enorme internationale mix van professionals. Dat geldt zowel voor de Arabische versie als ook de Engelse versie. Daar zitten in de kantine doodgewoon Iranezen en Amerikanen gezellig met elkaar aan de tafel te eten.

Er komt binnenkort ook een Franse en Turkse versie van Al Jazeera.

Er hangen daar in de kantine enorm veel prijzen die Al jazeera over de afgelopen jaren gekregen heeft voor uitstekende journalistieke prestaties.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb net even naar Press TV HD zitten kijken. De HD beelden uit de studio zijn van zeer hoge kwaliteit, de bijdragen van reporters zijn veelal in SD, GSM camera´s, Skype dus zoals we gewend zijn van nieuws beelden. Wat me opvalt is dat 4:3 materiaal niet uitgerekt wordt maar netjes native wordt weergegeven in pillar box. Daar kunnen veel zenders een voorbeeld aan nemen.

Meestal is alles uitgerekt, platgedrukt of ge-panscanned.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...