Ga naar inhoud


Vu+Duo sd kanalen opnemen


exit1
Ga naar oplossing Opgelost door Jürgen,

Aanbevolen berichten

Ik ontvang alleen de sd kanalen met CD, dus ik zit op Astra 1 maar als ik Veronica opneem kan ik verder niets opnemen. Dat komt natuurlijk doordat Veronica op een andere transponder zit dan de rest van de Nederlandse zenders.

Nu wil ik een tweede schotel bijplaatsen en die ook afstemmen op Astra 1, dus schotel 1 op Astra 1 tuner A en schotel 2 op Astra 1 tuner B.

Mijn vraag is, is mijn probleem dan opgelost en kan ik dan wel alles opnemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi,

 

kan je niet beter een LNB plaatsen met twee of vier uitgangen?

Dan moet je geen schotel bijplaatsen, enkel een kabel bijtrekken.

 

Als je dan ook nog een duo-lnb neemt ontvang je zowel Astra 19 als Astra 23.5.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En je kan dan naast live kijken inderdaad zenders opnemen.

De enige restrictie is dat die andere zenders op dezelfde transponders moeten zitten als waarop je 2 tuners zijn afgestemd.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reactie, ik ben in bezit van 2 schotels met 1 lnb dus vandaar deze vraag. Nu kan ik alle Ned zenders tegelijk opnemen behalve Veronica, maar als ik Veronica opneem kan ik daarnaast geen enkele Ned zender opnemen. Dus ik dacht als ik nog 1 schotel bijplaats en die aansluit op tuner B moet het mogelijk zijn of niet. Het gaat alleen om de sd kanalen op Astra 19.

 

Gr Ed

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Bedankt voor jullie reactie, ik ben in bezit van 2 schotels met 1 lnb dus vandaar deze vraag. Nu kan ik alle Ned zenders tegelijk opnemen behalve Veronica, maar als ik Veronica opneem kan ik daarnaast geen enkele Ned zender opnemen. Dus ik dacht als ik nog 1 schotel bijplaats en die aansluit op tuner B moet het mogelijk zijn of niet. Het gaat alleen om de sd kanalen op Astra 19.

 

Gr Ed

 

Dat is inderdaad mogelijk want of je nu twéé schotels met elk één LNB of één schotel met 2 LNB's of DUO LNB gebruikt levert inderdaad hetzelfde resultaat op zo lang jij maar op beide Tuners dezelfde zenderlijst handhaaft.

Toch zou het mijn voorkeur hebben om één schotel te gebruiken met een Twin LNB, hoef je maar één schotel bij te houden / af te stellen maar de keuze is aan jouw.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt allemaal voor het reageren, dit onderdeel is/was gelukt, alles werkte en toen dacht ik even de nieuwe pli 4.0 erop te flashen maar sindsdien geen beeld meer, toen weer terug geflasht naar 3.0 , helaas ook geen beeld meer, ik heb nog wel BVN en alle andere FTA maar alles van CD werkt niet meer, wel goede signaal uitslag 12.9 db.

Ik heb ccam 2.30 en heb ook 2.21 geprobeerd, geen resultaat. Het kaartje werkt in mijn oude Topfield wel goed.

Ik heb ook meerdere keren geflash zonder resultaat, iemand een idee want hier worden wij niet vrolijk van.

Ik zal hier een nieuw draadje van maken.

 

Gr Ed

aangepast door exit1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...