Ga naar inhoud


ET 8000 Komt er aan.


Ronsworld

Aanbevolen berichten

  • Beheerder

Ik denk dat de meeste andere leden wel snappen dat ik hiermee bedoel dat iedere fabrikant problemen heeft ingewikkelde producten tijdig op de markt te krijgen. Xtrend en vu+ niet uitgesloten ;)

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 84
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Beheerder

De 8000 is al veel langer dan 2 jaar geleden aangekondigd. Er zijn ook producten aangekondigd die nooit zijn verschenen.

 

Niet erg hoor, dat gebeurt overal...

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vind ik wel erg! Aankondigen wat nog niet eens op de tekentafel ligt, vind ik tragisch! Maak gewoon een goede box, dan verkoopt die zichzelf... Hoef je mensen niet jaren op te laten wachten, dat doen ze toch niet. Wanneer koop je zoal een nieuwe? Als je oude box kapot is. Wacht je dan 2 jaar op de 8000 ?

 

Nee!

aangepast door bigtwin

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zie de 10000 wel zitten maar wat mij tegenhoud om te wachten is de service van xtrend ( wie is nu de dealer in ned ? )

en als ik zo wat rond lees zijn de xtrends ook niet 100 % betrouwbaar

het secu board wat problemen kan geven ,  voeding 9x00 , knop voorkant 5000 , vul aan ......

XT9200 / 5000  , XP1000 OPENPLI 4.0
VU+DUO OPENPLI 2.1 met nieuwe C807 condensator met 1uf
SYNOLOGY DS1512 3TB REDS

Link naar reactie
Delen op andere sites

wel, na zowat 10 jaar Dreamboxen, en daarnaast 3 jaar VU, en nu zowat 2 jaar  Xtrends ben ik van mening dat het voor mij de meest betrouwbare boxen zijn, met de meest bijdetijdse en  best uitgekristalliseerde software/kernel/drivers, alles loopt soepel en gesmeerd.

 

Je kan ook niet stellen dat VU of DMM  minder issues hebben gehad,eerder massaler

aangepast door metoo

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is natuurlijk wel zo, dat er HEEEEEEL veel mensen van de oeroude CI-Receiver in SD direct overstapten naar VU+ wegens MPEG-4/AVC (H.264) en het ontbreken van betaalbare alternatieven.

 

Die oude dm800HD was eigenlijk de aanleiding (voor mij) en tot de komst van de dm7020HD kon men enkel heel rijk zijn om HD tv op een linux box stabiel te bedrijven.

 

Dus niet alleen dat deze mensen voor de eerste keer met enigma2 te maken kregen ook de betaalbaarheid speelde mee.

 

En dan stapelen zich de aspecten inzake onbekendheid en te veel willen waarmaken bij elkaar in een subforum waar VU+ gesupport wordt.

heel veel users => veel vragen (ook wegens heel veel mogelijkheden die men ter beschikking kreeg)

 

Maar het is onwaar om te stellen dat dit aspect van die hoeveelheid vragen aantoont dat er heel veel echte issues waren/zijn.

-Er zijn er maar twee qua hardware issues van die oude duo, namelijk de ventilator kwaliteit en de Elco.

-En er was er maar een qua software met drivers op de oude VU+ boxen, namelijk de overstap build 1.5 naar 1.6 en hoger.

 

Het blijkt nu dat die nieuwe modellen van VU+ prima werken.

Het blijkt ook dat de andere producenten van overige enigma2 receivers heel goed gekeken hebben naar de VU+ gedurende de laatste jaren. Ontwikkeling, hardware en software.

 

De fabrikanten beginnen nu pas aan echt concurrerende receivers t.o.v. de VU+ receivers in verhouding tot diens gelijkwaardigheid.

(misschien de ET10000 misschien de ET8000)

De support telt mee.

 

ciao ciao

 

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

VU solo2 duo2 software/drivers/kernel 3.3.x oude types ultimo/solo/duo nog steeds 3.1.1(uitgerangeerd?)

DMM uitgezonderd 800 software/drivers/kernel 3.3.x

Xtrends software/drivers/kernel 3.8.x met de nieuwe wordt dat hoger dan 3.12.x

zelfs de goedkope XP1000 draait al software/drivers/kernel 3.12.x.

 

een jaar na de Xtrend komt VU met een stroeve/stroperige hbbtv nog zonder WMV/WMA etc die nauwelijks te gebruiken is op de oudere VU's., zowat een jaar later komen ze pas met een hbbtv update die wat soepeler draait, en wordt WMV/WMA pas toegevoegd.

 

Ook nieuwere hardware is zo goed als de software/kernel/drivers die er voor beschikbaar is.

aangepast door metoo

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is een verschil betreffende klachten en vragen die gesteld worden vanuit onwetendheid of vanuit gebrekkige functionaliteit.

Dat er veel berichten zijn, is daarmee nog geen gewogen resultaat betreffende de waarde van de receiver zelf.

Metoo's info betreffende de kernel en de WMV/WMA als ook betreffende HBBTV is zeker waar. Dat heb ik ook in oudere berichten zelf geschreven inzake de oude receiver modellen.

 

Het draadje hier gaat over de ET8000 en ik wil er hier dus ook niet te veel aandacht aan geven dat er ook andere (weinig) alternatieven bestaan. { Maar het moest wel even gemeld worden dat vragen over een receiver niet rechtevenredig is met waardering.}

 

De voorsprong van een bepaald merk en type receiver betekend niet dat andere minder waard zijn voor hetgeen ze bedoeld en/of gemaakt zijn.

Die voorsprong heeft de ET8000 nu blijkbaar en zeer zeker zal die een plek veroveren in de markt. Welke plek ligt ook aan het budget van de kopers.

Maar iets met voorsprong kan ook ingelopen / ingehaald worden.

We zullen het zien hoe snel.

 

ciao ;)

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Nee, nee nee, we gaan van dit topic geen welles/nietes topic maken over welke langer/beter/mooier is.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

In diverse Duitse webshops zijn nu de prijzen bekend en verwachte leverdatum is 23 maart 2014.

Hieronder zie je de prijslijst van de diverse configuraties (zonder HDD):

In het kort: met 2 tuners € 349 en met 3 tuners € 379 (voor iedere DVB-C/T2 tuner € 10 extra)

 

25zrwat.jpg

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...