Ga naar inhoud


Tja nu maakt tanken echt veel uit in buitenland


1pm

Aanbevolen berichten


18 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

 

Sprietje, dit is alles leuk voor je maar je vergeet dat in Spanje de lonen duidelijk onder die in Nederland liggen. Voor de Spanjaarden is de prijs die ze aan de pomp betalen moeten dus wel duur. 

Verder vergeet Sprietje dat als je in Spanje de autobaan op wilt, je horende kosten moet betalen. Iets wat in NL/B niet het geval is. 

Tel dat bij elkaar op, dan maakt het allemaal niet zoveel uit. 

Ja, ik weet dat er ook wegen zijn in Spanje waar je geen tol hoeft de betalen. 

Als je dan toch alles meeneemt, moet je ook melde dat de wegenbelasting in Spanje een stuk lager is dan in Nederland, en ook de aankoop van auto's is voordeliger in Spanje.

Bij vergelijking van lonen ga je uit van een gemiddelde. Inderdaad iemand die veel verdient, en ook veel belasting betaalt, zal meer overhouden, maar de benzineprijs is voor iedereen gelijk. (en uiteraard is dat goed zo, er is al te veel oneerlijkheid)

 

17 uren geleden, wanderer zei:

ik vraag me af wat we met deze info moeten, het is een een uiting van kijk hier eens zo goedkoop, maar we kunnen er verder niets mee....onnutte info dus...

Ben ik niet met je eens... Dat soort info is interessant... en op basis daarvan beslis je uiteindelijk waar je dingen koopt, indie het mogelijk is, of zelfs waar je je vestigt. Dat soort dingen ben ik ook aan het bekijken, ivm mijn pensioen/oude dag... waarheen verhuizen om het optimale er uit te halen voor de oude dag.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Sverige zei:

Dat soort dingen ben ik ook aan het bekijken, ivm mijn pensioen/oude dag... waarheen verhuizen om het optimale er uit te halen voor de oude dag

en ben je eruit?

waar gaat u zich vestigen?

:grin:

ik denk dat je nog eens even goed moet nadenken over die auto belastingen en benzine prijzen, want dat gaat echt veranderen.

De oneerlijkheid is een ongelijkheid die onbedoeld door de roofridders van elk Belastingstelsel wordt toegepast in naam van het kabinet / regering.

Dat kan ook vies uitpakken als je naar een Duits Bundesland zou gaan, waar je voor het onderhoud van wegen en straten ook effe getild wordt. Dus waar gaat u zich vestigen?

 

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Sverige zei:

Dat soort dingen ben ik ook aan het bekijken, ivm mijn pensioen/oude dag... waarheen verhuizen om het optimale er uit te halen voor de oude dag.

 

Ik zou zeggen: ga in Noord Korea wonen. Daar is het leven zeker goedkoper als waar dan ook.

 

Het optimale eruit halen is voor mij niet relevant. Ik leef voor mijn plezier en wil genieten. En niet iedere dag kniepig zitten te rekenen wat het allemaal kost. Zoiets heet levenskwaliteit. Dat staat bij mij op de eerste plaats.

Of een glas bier nou € 3 of € 5 kost, zal me echt een worst wezen.

Of een ander voorbeeld. Heb ik een nieuwe TV nodig en die kost op de bekende online site €369 maar bij de winkel op de hoek €399, dan koop ik hem bij de winkel op de hoek. Bij de man die normaal belasting betaald en niet op de website met hoofdkantoor/brievenbus in Nederland met een vage ondoorzichtige konstruktie naar Ierland en/of Luxemburg.

Hetzelfde geldt voor het bekende meubelhuis in Zweden. Die tent betaald ook geen belasting terwijl ze schat en schatrijk zijn.

 

Mijn opa zei altijd: IJzerbout, "je mag blij zijn dat je belasting moet betalen". We leven in een gemeenschap waar iedereen de baten en de lasten op zich neemt.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Tonskidutch zei:

Dat kan ook vies uitpakken als je naar een Duits Bundesland zou gaan, waar je voor het onderhoud van wegen en straten ook effe getild wordt.

 

De wegenbelasting/Zulassung/Kraftfahrzeugsteuer is in alle Bundesländer van Duitsland hetzelfde. En tillen vind ik echt overdreven.

Deze kosten zijn zeker reeel.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er zijn in Duitsland 2 soorten kosten voor het onderhoud van straten en wegen.

De wegenbelasting voor je auto, zit deels in de benzineprijs, en de houderschapsbelasting voor je voertuig, doorgaans 25% van de kosten die je in Nederland betaalt als wegenbelasting.

 

Het onderhoud van de wegen en straten waar je aan woont betaal je als aanwoner.

Wanneer na 30 jaar de straat voor je deur gerenoveerd wordt, betalen de aanwoners daarvan een groot deel.

Je kan dan een rekening verwachten van meerdere duizenden Euro's.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, ceesv zei:

Je kan dan een rekening verwachten van meerdere duizenden Euro's.

 

Dat klopt. Anliegergebühren zijn dat. 

Altijd nog veel minder dan in NL de onroerend goed belasting die je ieder jaar moet ophoesten. 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er nog niet helemaal uit, Tonski... ik heb altijd wat tijd nodig om beslissingen te nemen... 

Duitsland is een optie, maar ondanks dat het zeker geen "duur" land is om in te leven, alles bijelkaar geteld, staat het nog niet vast. Er zijn andere gegadigde landen, en aangezien mijn Koreaans erg matig is, zal het dat ook niet worden.

Ik orienteer me op UK... maar de exacte voorwaarden voor immigratie als gepensioneerde heb ik nog niet kunnen vinden (stand eind januari). Met name Cumbria, dat ivm het goede klimaat voor mij. Je hebt geen last van de warme zomermaanden, het is er allemaal wat gematigder, en zelden boven de 20 graden. Ook buiten de EU, dus dat heeft ook voorkeur.

Maar verdere details zouden te ver off-topic gaan, dat is misschien iets voor een eigen off-topic topic.

 

Die Anliegergebühren kunnen inderdaad erg oplopen weet ik van kennissen... In Denemarken heb je dat op sommige plaatsen ook, niet algemeen. Het gaat dan ook om een soort vereniging van bewoners die de weg (meestal grindweg) onderhouden, slaggaten dichten, sneeuwruimen etc. Dat bedrag wordt jaarlijks geïnd, en loopt ook behoorlijk op.

 

Ik ben duidelijk een ander type mens, en voel me "goed" als ik geld bespaard heb. Dat heeft niets met gierigheid of zo te maken, maar je wordt al genoeg genaaid door overheden en zo, dat ik dus zelf zo gunstig mogelijk wil leven. Hier is dus net een pakket bezorgd van het grote bekende bedrijf, uit UK deze keer, waar je dus nu zonder BTW (!!!) kan bestellen onder bepaalde voorwaarden. Dus ja, die tv koop ik ook niet op de hoek, maar die wordt inderdaad besteld. Ik ben al een paar keer strategisch verhuisd, en heb daar geen spijt van... wijzigen omstandigheden, moet je je aanpassen als je dat wil.

 

Om terug naar het onderwerp te gaan... Nederland is blijkbaar alleen maar interessant voor grote multinationals omdat die belasting kunnen sparen.... de burgers van het land worden wel uitgeknepen als citroenen....

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De levensonderhoud kosten in de UK liggen 30% boven het gemiddelde in de EU. Om het over London maar helemaal niet te hebben. 

Dan is het eten en het bier daar niet te pruimen. In de pubs stinkt het altijd naar frituur en alles kleeft en pikt er. 

Wil je warm water op je hotelkamer, dan heb je 2 kranen. Een voor koud en de ander voor gloeiend heet water. Dat moet je dan in de wastafel mixen zodat je je kan wassen zonder je poten te verbranden. 

Lig je net te slapen op je hotelkamer, dan gaat er per definitie altijd wel ergens een loos brandalarm af en wordt je door de brandweer midden in de nacht naar buiten gehetzt. 

De gangen, overloop en trappen kraken altijd, net als in een spookhuis. 

Nee, Engeland is voor mij te primitief en zou niets voor mij zijn. 

 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet dat ik er wil gaan wonen, maar m'n ervaringen in een goedkoop hotel in Londen waren anders dan de jouwe. 

Een instelbare kraan, een prima simpel ontbijt en lekker eten elders in de stad, ijswater in de hal van het hotel, geen krakende toestanden.

Geen brandweer of aanverwanten. Vond het de 1e avond wel apart dat er zo vaak een paard en wagen door de straat kwam, maar dat bleken toeristen met rolkoffers.

Volgende keer een kamer aan de achterkant.😁

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om in Engeland te moeten wonen zou voor mij een horrorvoorstelling zijn. 

Het regent er altijd. 

 

Als ik nog eens me in Europa moest vestigen zou ik in Zuid Polen kunnen wonen. Bijvoorbeeld in Zakopane. Prachtige natuur en gematigde prijzen. (Hoge Tatra)

Skiën kost maar een fractie van wat het in de Alpen kost. 

Je bent snel over de grens naar de Slowakische Republiek. Prachtige bergen en een intakte wereld. 

Ik was er altijd graag. 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

De gangen, overloop en trappen kraken altijd, net als in een spookhuis.

Dat is zeker waar en het geldt niet alleen voor hotels, maar ook voor de woningen.

Ik logeer regelmatig bij een familielid, die in een kast van een huis woont.

Geruisloos een weg naar de slaapkamer vinden is er echter totaal onmogelijk.

Daarnaast kun je boven bijna ieder woord verstaan wat er beneden gezegd wordt.

Gaat de eerste dus naar bed, dan moet de tv zachter en moet er gefluisterd worden.

Bouwkwaliteit is er simpelweg van een armzalig niveau.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, johnno zei:

Dat is zeker waar en het geldt niet alleen voor hotels, maar ook voor de woningen.

Ik logeer regelmatig bij een familielid, die in een kast van een huis woont.

Geruisloos een weg naar de slaapkamer vinden is er echter totaal onmogelijk.

Daarnaast kun je boven bijna ieder woord verstaan wat er beneden gezegd wordt.

Gaat de eerste dus naar bed, dan moet de tv zachter en moet er gefluisterd worden.

Bouwkwaliteit is er simpelweg van een armzalig niveau.

Waarbij het bij vrienden in het Lake district weer helemaal super was. Het slapen, het eten, kortom alles. En we hadden ook nog eens uitstekend weer.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is op dit moment een land buiten de EU.

Dus geen vrij verkeer meer voor personen en goederen.

Hoeft niet erg te zijn, mits je er maar rekening mee houdt.

Persoonlijk heb ik altijd het idee dat ze nog teren op de glorie van weleer maar dat de glans daar al wel een hele poos vanaf i,s alleen in hun gedachten heerst het nog heerst.

Wat ik gezien heb is vaak oude meuk waarbij je je afvraagt hoe ze soms nog met zulke hoogwaardige technieken kunnen werken in een pand die hier al lang op de nominatie zou staan om gesloopt te worden.

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...