Ga naar inhoud


Xtrend et 10000 deze maand nog


usefullaliman

Aanbevolen berichten

heb er sinds 9 dagen 1, rev 0.96 en heb geen opening op de linkerkant gezien.

heb 3x dvb-C en 1x hybryde C/T, van de week liepen er op gegeven moment 4 HD opnames en 2 HD streams/netwerk zonder problemen, maar of de 4e tuner daar betrokken was heb ik niet op gelet

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites


Weet iemand hoe de waardes zijn op de satelliet van de ET8000? Ik lees hier verschillend ervaringen over. De ET8000 lijkt bij zwakke transponders meer moeite te hebben om het signaal vast te houden (lock) dan op bijvoorbeeld de ET9200 of ET6000. Anders graag waardes van de ET10000.

80cm Schotel, 2 x Alps LNB's (23.5E/19.2E), 2 x Smart LNB's (28.2E/13E), Triax Multifeed rail.
XTrend 8000 (Openpli 4.0), XSarius Fusion HD SE (Openpli 6.0 release Candidate), DVB-C Stick Sundtek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Transcoderen zou vanaf nu moeten gaan werken: http://www.xtrend-alliance.com/index.php/topic/615-et10000-transcoding-discussion/?hl=transcoding

 

Iemand zin om te testen en zijn bevindingen door te geven?

 

hbbTV was al gefixt: http://www.sat4all.com/forums/topic/340230-new-hbbtv-20-plug-in-voor-et4000800010000/?hl=et10000&do=findComment&comment=2238206

 

Wat was er nog meer dat nog niet werkte?

Blindscan? (Als dat ooit goed kán werken op een Enigma-receiver).

Live-streams afspelen?

Opnemen vanaf de HDMI-in? (Als dat überhaupt kan i.v.m. kopieerbeveiliging).

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat zij de ervaringen tot nu toe van de bezitters ? Geeft  tunerslot 4 nog beperkingen ? Is die opening links erg storend ? Mainboard revision 0.95 : Is dat van belang : ? Is dat op te waarderen via firmware update ?

 

Waar/hoe kan ik zien welke versie mainboard ik heb?

3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h ,  Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC,  Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier ook een 10000 staan sinds ruim een week, rev. weet ik niet, heb ook geen zin om hem nog eens open te maken om dit op te zoeken.

Ik heb echt geen opening kunnen vinden, niks mis mee.

Tuner beperking, ja... ik heb twee dvb-s tuners en twee dvb-c tuners eringezet, eerst had ik de twee dvb-s tuners in slot 1 en 2 en de kabel tuners in slot 3 en 4, maar hier kreeg ik geen beeld mee op kabel, zelfs niet op de ongecodeerde zenders, nu heb ik de kabel tuners in slot 1 en 2 en de sat tuners in slot 3 en 4.

Opnemen van sat gaat perfect terwijl ik een andere transponder bekijk op sat, dus decoderen gaat perfect op de laatste twee sloten als er een sat tuner in zit met de ingebouwde kaartlezer cccam.

 

Ik ben overgestapt van een DM8000 waarop ik al een tijdje openATV draai (sinds pli gestopt is met ondersteuning van dreamboxen) en heb nu op de 10000 ook weer openATV gezet, gewoon omdat het een hele fijne firmware is.

De 10000 is echt een verademing tov de DM8000 (waar ik ook tevreden over ben geweest de afgelopen 5 jaar) Opstarttijd is ongelooflijk snel, zappen gaat echt zichtbaar sneller, online je image vernieuwen (zonder gedoe met webinterface) image backup maken en terugzetten binnen een mum van tijd,alles loopt gewoon een stuk soepeler, begrijpelijk voor een top model wat 5 jaar later dan de DM8000 uit is gekomen.

 

De 10000 is wat mij betreft echt een aanrader, ik draai met openATV 4.1 en kan dat iedereen aanraden. 

 

grtzzz Fenzo.

 

Ik heb nog geen moment spijt gehad van mijn nieuwe aankoop :)

aangepast door fenzo
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Help wat doe ik verkeert ik heb een et10000 met daarin 3 DVB-C Tunners en ik gebruik cccam maar als ik opneem krijg ik geen beeld meer via de andere tunners.

En ik heb juist de et10000 aangeschaft vanwege dat er 4 Tuners in kunnen, de 4e is al besteld een DVB-CT versie. Om vanhier met een XBMC clients te kunnen werken.

Maar als ik nu opneem licht de rest dus plat. Help. Ikben begonnen met openpli toen xtrendalliance-4.1 ik krijg het niet aan de gang wel met vrije zenders geen probleem.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Help wat doe ik verkeert ik heb een et10000 met daarin 3 DVB-C Tunners en ik gebruik cccam maar als ik opneem krijg ik geen beeld meer via de andere tunners.

En ik heb juist de et10000 aangeschaft vanwege dat er 4 Tuners in kunnen, de 4e is al besteld een DVB-CT versie. Om vanhier met een XBMC clients te kunnen werken.

Maar als ik nu opneem licht de rest dus plat. Help. Ikben begonnen met openpli toen xtrendalliance-4.1 ik krijg het niet aan de gang wel met vrije zenders geen probleem.

 

Gebruik je soms ondanks cccam een CAM waar je smartcard in zit?

Is je tunerconfiguratie juist?

En over welke kabelprovider hebben we het?

(Niet dat ik er één weet met een SID limit)

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En zonder die afstandsbediening denk ik?

 

De G op de verpakking slaat absoluut niet op de G van Gift, misschien is dat ergens via het WIS (Wandelgangen Informatie Systeem) systeem of andere speculatie-kringen terecht gekomen.

Ik heb het aan de mensen van Xtrend persoonlijk gevraagd waar de G voor stond, en het antwoord was toch duidelijk dat het op de zwarte behuizing slaat.

 

De getoonde afstandsbediening zou inderdaad deel gaan uitmaken van het totaal pakket, maar is niet op tijd gereed gekomen.

Pli Core Member

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De getoonde afstandsbediening zou inderdaad deel gaan uitmaken van het totaal pakket, maar is niet op tijd gereed gekomen.

Komt die er in de later te leveren modellen dan wel bij?

Ik koop hem nu toch nog niet.

  • Like 1

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om even terug te komen op het HDMI-In probleem, let op:

 

We suspect though that the source needs to be without HDCP content protection for this to work. HD Hardware Transcoding is supported.

 

Wel raar aangezien ze in de gebruiksaanwijzing vrolijk aangeven dat je je Playstation etc. kunt aansluiten.

Dit kan dus niet.

Er zijn namelijk bijna geen apparaten zonder HDCP protection.

Volgens xtrendmaster (ontwikkelaar bij Xtrend volgens mij) in het onderstaand draadje op het OpenXTA-forum zou met de daar genoemde splitter wel PS3/4, BluRay enz. met HDCP beveiliging aangesloten kunnen worden?

http://www.xtrend-alliance.com/index.php/topic/634-hdmi-in-remove-hdcp-protection/?do=findComment&comment=7834

 

Over transcoderen wordt daar nu ook melding gemaakt van een Android app (iOS app is in de maak) en dat die goed werkt:

http://www.xtrend-alliance.com/index.php/topic/548-et-10000-transcoding-discussion/page-2?do=findComment&comment=7846

De app: https://play.google.com/store/apps/details?id=de.transcodingforxtrend

 

Verder nog de manual:

http://www.xtrend-alliance.com/index.php/topic/379-xtrend-et100008000-user-manual/?do=findComment&comment=4601

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Al weer een tijd stil hier. Zijn de bezitters van een et10000 nog steeds tevreden ? Ik heb nog niets gekocht, maar ik heb maar 3 tuners nodig,  wat biedt een 10000 met 3 tuners dan meer dan een 8000 ? Is het trouwens mogelijk om op mijn vakantie adres via internet TV te kijken via  de xTrend thuis ?  (8000 of 10000)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zou ik gewoon de ET8000 nemen die bevalt mij prima, technisch bijna gelijk aan de 10k. Ik gebruik voor het kijken op mijn vakantie een Slingbox die is echt probleemloos. Hardware transcoding is nog niet wat het zijn moet, om daar nu de 10k voor te kopen als je aan 3 tuners genoeg hebt........ :/

Slingbox kende ik nog niet, ziet er leuk uit. Welke Slingbox gebruik jij en kan ik hem dan aansluiten op de xTrend 8000 of op de TV ? . Of zelfs op mijn

Samsung SetTopBox SMT-C7140B/XEN  van Ziggo ?  Op de TV heb ik natuurlijk alleen maar een analoog signaal, maar is altijd nog beter dan niets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...