Ga naar inhoud


Optimale resoluties voor de VU+ Duo


Belsat

Aanbevolen berichten

 

Inmiddels heb ik VTi 6.0.8 gedownload. Uitgepakt 92.9 MB. In bovenstaand tutorial wordt niet over een bootloader gesproken, dus ik neem aan dat die niet apart nodig is? 

 

Dat in de bovenstaande tut niet over een Bootloader wordt gesproken wil niet zeggen dat het niet noodzakelijk is om de Bootloader eventueel te vervangen.

Zowel door Tonskidutch als door Dirocca is aangegeven dat het installeren van een nieuwe Bootloader noodzakelijk is.
 
Dus voordat je enige andere actie onderneemt eerst de nieuwe Bootloader downloaden en installeren welk overigens niets voorstelt.
Ook al zou die nieuwe Bootloader wel al geïnstalleerd zijn dan maakt het niet uit als het weer opnieuw wordt uitgevoerd.
 
Hierbij een link met de Duitse handleiding en in de eerste regel staat ook de link voor de download van de Bootloader, zie voorbeeld onderstaande regel
  • Bootloader für die Vu+ Duo herunterladen: Vu+ Duo
 

http://www.vuplus-support.org/wiki/index.php?title=Bootloader

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hartelijk dank. Alles klar ;-)  Kan ik mijn zenderlijst uit PLi 2.1 m.b.v. Dreambox Edit gewoon ook naar de VTi image laden?

 

Ciao,  Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

jahoor

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan ik mijn zenderlijst uit PLi 2.1 m.b.v. Dreambox Edit gewoon ook naar de VTi image laden?

 

 

Toch even een kanttekening.

Het zal niet de eerste keer zijn dat een oude van een andere Image afkomstige zenderlijst problemen oplevert, het hoeft niet maar is wel mogelijk.

 

Als ik een dergelijke oude Image door een nieuwe andere Image zou vervangen dan heeft het wel mijn voorkeur om eens een nieuwe zenderlijst aan te maken.

Immers stelt dat tegenwoordig ook niet meer zoveel voor.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

euh, dit draadje ging over resoluties, en nu hebben we het over updaten en bootloaders en settingslijsten? Kunnen we bij het topic blijven en bij nieuwe vragen een nieuw topic openen zodat het geen  bende wordt hier? Dank alvast!

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hoor, alles is voorlopig weer opgelost! Iemand suggereerde dat het beeld / resoluties mss beter zouden worden met een moderne image. Zodoende :-)

 

Met heel veel dank.   Ciao,  Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de suggestie was toch dat bij een nieuwere image er ook nieuwe drivers worden ingeladen die dus beter zijn aangaande beeldvorming.Dat leunt dus onmiddelijk aan bij de mogelijke beeldresolutie.In sommige images heb je bv niet de beschikking over 1080p.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

wow wow wow bellejt,

 

over welke image spreek jij...

de receiver kan ja of neen 1080P

en dat is bepaald door de laatste officiële drivers

 

als die drivers niet worden toegepast is duidelijk

maar principieel kan enkel de VU+ DUO2 1080P

 

is dat onjuist hoor ik het heel graag.

Different Pulses

Asaf Avidan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

in de pli imahges zie ik geen 1080p staan.Heb er wel nog geen op mijn duo gezet.Op de optimuss zit het er alvast niet in.Wat ik vnl bedoelde is dat er door de drivers in de images er grote verschillen in beeldkwaliteit te zien zijn.Dat was op mijn vroegere IPBOX 9000HD goed waarneembaar.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Door verschillende images grote verschillen in beeldkwaliteit?

Dit betwijfel ik. De MPEG decoder is hardware-matig gebaseerd. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat er door een ander image en betere of slechtere beeldkwaliteit ontstaat.

Ik denk eerder dat dit ligt aan de video instellingen van je STB.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het goed begrijp kan ik dus net zo goed bij mijn Open PLi 2.1 blijven met mijn VU duo op 1080i. Tot er een keer een VU duo 2 komt.

 

Nogmaals bedankt voor alle reacties!

 

Ciao,  Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

in de pli imahges zie ik geen 1080p staan.Heb er wel nog geen op mijn duo gezet. bla bla

duo

duo2

waar gaat het over ( in de vraag gaat het over duo <> in je handtekening bellejt staat duo2)

 

niet zeuren ik schreef bewust enkel de duo2 kan 1080P

Different Pulses

Asaf Avidan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...