Ga naar inhoud


Nadert satelliet-tv een langzame dood?


Michel

Aanbevolen berichten

Ik heb eens 1 nacht in Zwitserland geslapen. Daar heeft men ca 30 Zwitserse zenders op de kabel zitten(veel plaatselijke). Luxemburg heeft ook veel van die plaatselijke,onverstaanbaar Letz en ook enkel via kabel .Alsof men plaatselijke zenders afschermt van de buitenwereld.

Satelliet zal bij mij steeds het beste signaal geven.Vroeger zag men dat bij een kleuren tv.Bij goed signaal kreeg je diepte,mss allemaal weggewerkt door Hd nu. 

 

Dat laatste, goed signaal diepte....is mij niet geheel duidelijk.

 

Ik vind dat een regionale, laat staan lokale zender niets op satelliet te zoeken heeft. Een adverteerder: Jan de Slager op de hoek is echt niet ge-interesseerd dat zijn reklamespot in Cairo ontvangen wordt.

Wat wel goed zou zijn is de carousel oplossing voor de regio-zenders in heel Nederland. Alles op één transponder. Wat heeft het voor een zin om 90% van de tijd, Piet DJ achter een microfoon te zien zwetsen terwijl dezelfde radiozender ook via een radio transponder te ontvangen is.

Dit levert pas een echte kostenbesparing op en alles kan free to air uitgezonden worden zonder tussenkomst van Canaal Digitaal die we hiervoor helemaal niet nodig hebben.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat laatste, goed signaal diepte....is mij niet geheel duidelijk.

 

Ik vind dat een regionale, laat staan lokale zender niets op satelliet te zoeken heeft. Een adverteerder: Jan de Slager op de hoek is echt niet ge-interesseerd dat zijn reklamespot in Cairo ontvangen wordt.

Wat wel goed zou zijn is de carousel oplossing voor de regio-zenders in heel Nederland. Alles op één transponder. Wat heeft het voor een zin om 90% van de tijd, Piet DJ achter een microfoon te zien zwetsen terwijl dezelfde radiozender ook via een radio transponder te ontvangen is.

Dit levert pas een echte kostenbesparing op en alles kan free to air uitgezonden worden zonder tussenkomst van Canaal Digitaal die we hiervoor helemaal niet nodig hebben.

 

Helemaal mee eens, en dan kunnen enkele van de vrijkomende zenders ook nog eens worden gebruikt voor de doorgifte van met name Holland Doc en Cultura!

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als er nou eens gewoon belasting wordt betaald door iedereen, dan is er geen tekort. Hoeft er nergens op te worden bezuinigd.

 

Maar ja dat zal Juncker van de Europese commissie niet zo willen, heeft hij in zijn vorige functie als premier van Luxemburg alle ervaring mee opgedaan.

Oh ja, dat noemen ze belastingvermijding. Schijnt ook nog eens totaal legaal te zijn...

 

Dure jongens lopen bij internationale ondernemingen rond om software te ontwerpen die het kapitaal over de hele aarde laten rondreizen.

Met het schrijven van dit bericht gaat het al etterlijke keren om de wereld heen. De space shuttle reisde langzamer, dan het kapitaal dat de belasting vooruit blijft.

 

Dan maar zeggen dat er geen geld is voor dit en voor dat. Ja, je moet de mens toch ook wel wat laten geloven. Het kan nog gemakkelijker worden om de media af te schaffen zodat dergelijke praktijken nog naar buitken kan komen.

 

Over belastingvermijding heeft de NDR bericht. Gelukkig via de satelliet zodat ik het ook heb kunnen zien van deze gelukkig nog kritische omroep de NDR. De NDR die ooit door het CDU als een rode omroep werd genoemd, de tijd dat de NDR nog een drie deelstatenomroep was (dus zonder Mecklenburg-Vorpommern).

Gelukkig heeft de NDR zich nooit in de hoek laten blaffen, door wie dan ook, of een Duitse versie van Sander Dekker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...