Ga naar inhoud


Nadert satelliet-tv een langzame dood?


Michel

Aanbevolen berichten

De providers in de omringende landen pakken de zaken wel even anders aan dan de hier bekende monopolist, de toekomst stellen ze daar wel veilig.

Voor zichzelf, inderdaad.

Als je in menig Europees buurland een electronicazaak naar binnen gaat, is het grote begeren in volledige keuzevrijheid voor de klant voorbij. Huurdecoders met abonnementen achter de vitrine wat de klok slaat.. En een stapeltjes folders over de af te sluiten contracten. De vrije keuze aan apparatuur is aardig kapotgemaakt in een paar jaar tijd. Voor de knutselaar is weinig overgebleven. Op de satellietafdeling zit hooguit iemand achter een bureautje met een desktop met op het scherm de abonnementstarieven.

We mogen in de Benelux onze handen dichtknijpen met een TVV/CDS die op schotel- en ontvangergebied weinig goeds te bieden heeft.    

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


Das waar, M7 wordt hier afgeschilderd en ondanks, dat ik er wel niks mee te maken heb, zijn we hier nogal vrij, wat satelliet betreft.

Zoals er geschreven wordt, heb je wel bij bepaalde dealers van sat spullen van een Europese pay groep, soms iemand die standaard vraagjes kan beantwoorden, en die meteen je zal proberen een contract aan te smeren.

Bij complexere vragen, gaan die simpele dealers compleet eronder gaan, bij vragen over een disecq,een multiswich of dergelijke.

Maar wij zijn waarschijnlijk de laatste generatie die moeilijk gaan doen over gesloten bakjes, want de aankomende jeugd, weet van niks anders en beters, en vinden dat normaal dat zo'n bak nodig is van de ontvangst.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor zichzelf, inderdaad.

Als je in menig Europees buurland een electronicazaak naar binnen gaat, is het grote begeren in volledige keuzevrijheid voor de klant voorbij. Huurdecoders met abonnementen achter de vitrine wat de klok slaat.. En een stapeltjes folders over de af te sluiten contracten. De vrije keuze aan apparatuur is aardig kapotgemaakt in een paar jaar tijd. Voor de knutselaar is weinig overgebleven. Op de satellietafdeling zit hooguit iemand achter een bureautje met een desktop met op het scherm de abonnementstarieven.

We mogen in de Benelux onze handen dichtknijpen met een TVV/CDS die op schotel- en ontvangergebied weinig goeds te bieden heeft.    

 

Ja, in Berlijn kunnen mensen naar maar liefst 30 ongecodeerde zenders via dvb-t kijken, veelal met een eenvoudig antennetje achter hun tv in de huiskamer zonder dat ze er een dubbeltje voor aan een peperdure kabelclub hoeven betalen. Veel van die zenders zelfs zonder een spatje reclame. Ik hoorde enkele dagen geleden dat ongeveer een kwart van alle huishoudens in Berlijn dat meer dan genoeg vindt en er dik tevreden mee is. En wij onszelf maar blijven indoctrineren dan we onze handen moeten dichtknijpen...

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat "dubbeltje" , ongeveer € 215 per jaar, betalen ze aan een vereniging, de GEZ|.

In 2012 kwam er op die manier ongeveer 7,5 miljard euro binnen.

 

Ter vergelijking, in Frankrijk betaal ik per jaar €  130,-.

 

Mede daarvan wordt in Berlijn zo'n DVB-T zender betaald.

 

Ter vergelijking, in Nederland was het budget in 2013 € 871 Miljoen., ongeveer 10% van het budget van onze buren.

 

Bezuinigingen op het mediabudget

Het mediabudget (in 2013: € 871 miljoen) gaat sinds 2013 stapsgewijs omlaag. De bezuiniging loopt op tot een bedrag van € 128 miljoen in 2015. Het kabinet bezuinigt onder andere op:

  • de landelijke publieke omroep (€ 125 miljoen);
  • de Wereldomroep (€ 32 miljoen);
  • het Muziekcentrum van de Omroep (€ 17 miljoen).

Vanaf 2016 zal het kabinet extra bezuinigen op het mediabudget. Het budget gaat in 2016 met € 50 miljoen omlaag en vanaf 2017 met € 100 miljoen.

 

Voor niets gaat alleen de zon op, en dat niet eens elke dag, reken er dus maar op dat de doorgifte vergoeding die de kabel en satelliet aan de omroepen moeten betalen de komende jaren verder omhoog zal gaan.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat "dubbeltje" , ongeveer € 215 per jaar, betalen ze aan een vereniging, de GEZ|.

In 2012 kwam er op die manier ongeveer 7,5 miljard euro binnen.

 

Mede daarvan wordt in Berlijn zo'n DVB-T zender betaald.

 

Voor niets gaat alleen de zon op, en dat niet eens elke dag.

En dan is die dvb-t nog niet eens t2. En voor dat er is zijn we in Duitsland/Berlijn ook nog wel een paar jaar verder. En wellicht deels met codering.

En ondertussen zit op de sat inmiddels 4K.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat is nog een voordeel van satelliet, het is bij uitstek de speeltuin voor nieuwe  technieken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Voor de eerste HD zenders diende je een extra HD pakket aan te schaffen, binnenkort herhaalt zich dit voor het UHD pakket.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de distributeurs moeten betalen voor doorgifte, is het bijna vanzelfsprekend dat ze (een deel van) dat gaan doorrekenen.

Je hebt wel zoals wij hier in belgie het recht om de publieke te ontvangen via dvb-t.

En ja, dat er zijn die daar niet mee tevreden zijn, dan gaan ze naar waar ze tevreden zijn, en betalen ze ervoor, maar dan betaal je misschien ongewild voor zenders die je niet (wil) ziet(n).

En het zei dan wel helaas zo, dat ze in andere landen FTA kunnen zien, maar dan staat er wel een ander verplicht prijzenkaartje voor. 

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk, dat M7 niet snel zal gaan voor UHD. zoals geschreven moet NPO drastisch besparen, en gaan de commerciëlen wederom nieuwe apparatuur gaan kopen voor die nieuwe norm?

Over film1 zal ik mij niet uitspreken.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de eerste HD zenders diende je een extra HD pakket aan te schaffen, binnenkort herhaalt zich dit voor het UHD pakket.

 

Dat is nog een voordeel van satelliet, het is bij uitstek de speeltuin voor nieuwe  technieken.

 

Dat ze zich maar niet uit de markt prijzen dan.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat "dubbeltje" , ongeveer € 215 per jaar, betalen ze aan een vereniging, de GEZ|.

In 2012 kwam er op die manier ongeveer 7,5 miljard euro binnen.

 

Ter vergelijking, in Frankrijk betaal ik per jaar €  130,-.

 

Mede daarvan wordt in Berlijn zo'n DVB-T zender betaald.

 

Ter vergelijking, in Nederland was het budget in 2013 € 871 Miljoen., ongeveer 10% van het budget van onze buren.

 

Bezuinigingen op het mediabudget

Het mediabudget (in 2013: € 871 miljoen) gaat sinds 2013 stapsgewijs omlaag. De bezuiniging loopt op tot een bedrag van € 128 miljoen in 2015. Het kabinet bezuinigt onder andere op:

  • de landelijke publieke omroep (€ 125 miljoen);
  • de Wereldomroep (€ 32 miljoen);
  • het Muziekcentrum van de Omroep (€ 17 miljoen).

Vanaf 2016 zal het kabinet extra bezuinigen op het mediabudget. Het budget gaat in 2016 met € 50 miljoen omlaag en vanaf 2017 met € 100 miljoen.

 

Voor niets gaat alleen de zon op, en dat niet eens elke dag, reken er dus maar op dat de doorgifte vergoeding die de kabel en satelliet aan de omroepen moeten betalen de komende jaren verder omhoog zal gaan.

 

In NL ben je bijna het goedkoopste uit binnen Europa, met alle gevolgen vandien.

Daarom ben ik voor her invoering van het kijk en luistergeld, buiten de politiek om.

Dan weet je waar je zuur verdiende centen naar toegaan.

Nu gaat maar de helft van het geld naar de NPO en wordt deze toch nog verder uitgekleed.

 

Vergelijk, NL met 17 miljoen inwoners en Duitsland met  81 miljoen,

laatste heeft een budget van 7.5 miljard of meer, eerste nog geen 800 miljoen meer,

daar loopt de verhouding toch echt wel scheef, vooral als je meetelt dat er veel meer "öffentlich Rechtliche" zenders** zijn, waarvan

de meesten met veel meer HD.

 

** ARD, 4 zenders, de "Dritten", 16 zenders, Alpha, 3sat / ZDF, 4 zenders en dan nog de vele radiozenders, in

alle 16 Länder en dat zijn er gemiddeld 3 of 4 per Land.

 

Dit alles in acht genomen, komt de NPO er wel slecht vanaf, maar dat is ook de bedoeling.

Als over een paar jaar de NPO is wegbezuinigd, zijn we overgeleverd aan de commerciëlen en zijn we monddood gemaakt.

 

Arm Nederland!.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarom ben ik voor her invoering van het kijk en luistergeld, buiten de politiek om.

Dan weet je waar je zuur verdiende centen naar toegaan.

Dus kijk en luistergeld aan een particuliere (commerciële ) instantie geven en hopen dat het geld gebruikt word voor radio en Tv uitzendingen en niet om de directeur en kornuiten rijk te maken.

Ik loop echt niet over van vertrouwen in de politiek, maar die vertrouw ik altijd nog meer als de rest.

Volgens jouw berichten jij ook en daarom snap ik bovenstaande betoog van jou ook niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus kijk en luistergeld aan een particuliere (commerciële ) instantie geven en hopen dat het geld gebruikt word voor radio en Tv uitzendingen en niet om de directeur en kornuiten rijk te maken.

Ik loop echt niet over van vertrouwen in de politiek, maar die vertrouw ik altijd nog meer als de rest.

Volgens jouw berichten jij ook en daarom snap ik bovenstaande betoog van jou ook niet.

 

Ik geloof niet in alles van de politiek, maar dat het beter en anders kan wel, daarom blijf ik stemmen.

 

Ik weet niet wie er vroeger achter het kijk en luistergeld zat, maar als dit terug zou ingevoerd worden, dan zou het zo iets als een stichting kunnen zijn, een die ook transparant moet zijn.

En!!, daar mag dan de staat best controle over doen.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...