Ga naar inhoud


27mc


Gast Sneker

Aanbevolen berichten


Ik heb daarvan ook materiaal liggen, en ik geraak het aan de straatstenen niet kwijt.

Met de komst van gsm en breedband internet, is die hobby (helaas??) uitgestorven.

Al is zenden, toch veel meer dan een praatje maken.

Ik heb op 2 meter (officieel radio amateur) eens met goeie conditie's bijna 300 km ver geraakt met 12 watt, en een antenne niet zo hoog (top hoogte 3,5m denk ik).

En dat gaf voor mij meer voldoening, om zelfstandig zo'n afstand af te leggen,dan het eigenlijke praatje met een collega noorderbuur radio amateur, die zich verbaasde om op simplex een belg te horen.

Nu staat dit bij mij op een laag pitje, en is er zelfs op repeater frequentie's bij tijden geen kat te horen (zoals wij zeggen).

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

op de amateurbanden is het nog druk zat (ook op 2m/70cm ik werk zelf veel op hf en dat digimodes pks31en jt65 de NL amateurfrequenties is7.7700 LSB zal vast ook nog wel ergens een frequentie zijn in de 80 Meter maar die weet ik niet zo 1234

aangepast door uniden

dm8000 powerd by rudream line X 3.2 white HBB-tv

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...