Ga naar inhoud


Ik wil op vakantie naar Denemarken


bartshit

Aanbevolen berichten

als je nou volgend jaar naar Noorwegen gaat.....wil ik wel op jullie huis passen.

Noorwegen en Zweden of Finland is zoveel leuker dan Denemarken dat is tenminste mijn mening

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Een bezoek aan Møns Klint kan ik je erg aanraden. Zo ontzettend mooi.

https://www.google.dk/search?q=m%C3%B8ns+klint&biw=1920&bih=897&tbm=isch&source=lnms&sa=X&ei=VOXIVMbBO4PwOfK5gcgI&ved=0CAYQ_AUoATgK&dpr=1

 

Daarna een bezoek af leggen aan Gedser, net zuidelijk ervan gelegen, kan ik je ook aanraden. Het is bijna op zwem afstand af van Duitsland. Ik ben er op een warme zomerse dag geweest en het leek wel bijna het paradijs.

Er was daar toen een huiler (=jonge zeehond) aangespoeld. Interessant hoe de mensen daar waren ingespeeld bij zo'n gebeurtenis. In een mum van tijd allemaal mensen erbij die het diertje te hulp kwamen. Ook een soort Deense Lenie van 't Hart laat maar zeggen.

 

Een bezoek aan het Hans Christian Anderson huis in Odense kan ik je ook aanraden. Net zoals naar het neefje van het Brusselse Manneke pis, in het plaatsje Bogense.

post-38678-0-43716400-1422470674.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je naar Noorwegen of Zweden zou willen gaan en de hond wil meenemen dan moet je rekenen op een heel lange voorbereiding. Wij hebben dat een jaar of 15 geleden gedaan, en waren er zo een maand of 8 druk mee...  Destijds moesten we een verklaring hebben dat de hond niet alleen heel gezond was, maar ook dat er geen hondsdolheid aanwezig was, en daarvoor was een dure bloedtest nodig die bovendien tijd kost, samen met de hele papierhandel ging er zo een aantal maanden mee heen. En uiteraard moet je de hond ieder jaar laten inenten. Wij hebben nu (helaas) op dit moment geen hond meer, dus ik weet niet wat de huidige procedure is, maar lijkt mij goed je daarvan op de hoogte te stellen, ook voor Denemarken, waar ze in ieder geval ook rabiës inentingen eisen. Die hoeven nu gelukkig niet meer ieder jaar te worden herhaald, sommige vaccins zijn 3 jaar werkzaam. 

In Noorwegen moesten we destijds bij de grens de papieren laten controleren en stempelen. Dat heb je nu in Denemarken niet. In Noorwegen werd onze hond ziek en we gingen naar een dierenarts. Die wilde niet helpen voordat hij eerst uitgebreid alle papieren had gecontroleerd! Dus hoewel je misschien aan de grens niet (meer) gecontroleerd wordt, kan je ter plaatse nog wel degelijk een controle krijgen.

Fijne vakantie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

en je milieusticker heb je al aangevraagd?

alleen als je voertuig meer dan 3.5ton is.(zit ik net onder :) )

http://www.anwb.nl/vakantie/reisvoorbereiding/milieustickers--en-zones

 

TangoBravo..

 

Onze hond krijgt altijd alle entingen, ook rabies.

Ik had ook zoiets gelezen over Noorwegen, dat ze daar knap moeilijk kunnen doen.

Loslopende honden zijn ze helemaal niet van gedient.

Ook niet als ze goed onder appél zijn.

Gr Bart.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...