Ga naar inhoud


Miele vaatwasser G6200SC teleurstellend!


hansputters

Aanbevolen berichten


Niks onzin, we moeten niet twee zaken door elkaar halen.

We hebben i.d.d. TWEE jaar fabrieksgarantie in geval van een defect. (daar is hier geen sprake van)

 

Maar....een winkelier is en blijft aansprakelijk voor een geleverd product, ongeacht of het om een rolletje drop of een vaatwasser gaat.

 

Dank aan allen.

Het was (voor mij) heel leerzaam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals ik al eerder schreef doet een Siemens er 207 minuten over.

Dus je kunt daarom niet zeggen dat een Miele steken laat vallen.

 

Als je het gevoel hebt (althans, dat geldt voor mij) gewoon een

product hebt gekocht wat niet bevalt, dan kun je inderdaad beter

niet door blijven lopen met iets wat je negatief bezig houdt.

 Ik heb het uiteraard ook vaker gehad, gelukkig met relatief kleine

zaken.

 

suc6 met je beslissing.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit met een stijgende verbazing te lezen dat de aldi/lidle tabs bijna het zelfde zijn,ik kan jullie gelijk vertellen dat dit totaal niet klopt, alleen de hartheid van beide zijn al compleet anders laat staan de samenstelling van de poeders,hoe ik dit weet heb jaren bij de fabrikant gewerkt,weet wel welke tabs exact het zelfde zijn maar ook welke niet

dm8000 powerd by rudream line X 3.2 white HBB-tv

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even wat nuanceren denk ik.

 

De bevindingen gelden niet alleen voor de tablets alleen

ook de combinatie mat hard of zacht water speelt een

grote rol in de ervaring.

 

Dus de een met tablet A in een zachtwatergebied kan

volstrekt anders zijn dan iemand in een hardwatergebied.

 

De temparatuur speelt ook een rol waarmee de tabs worden

gebruikt.

 

Wees daarom voorzichtig met vergelijkingen van tabs tenzij

je ze allebei hebt geprobeerd in het zelfde soort water.

 

Een consumentenbond test de tabs altijd onder dezelfde

omstandigheden...

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook wel eens 2 a 3 geintjes gehad met onwillende "door" verkopers. Daarna rechtstreeks contact opgenomen met de fabrikanten. In alle gevallen is dit goed en na alle tevredenheid opgelost. 1 geval zelfs na drie jaar na aankoop. Dit was een ombouw van een kachel welke na ongeveer 2,5 a 3 jaar begon te bladderen. 2 telefoontjes naar fabrikant en 3 dagen later complete nieuwe ombouw.... Tis maar net hoe je het aanpakt. (maar goed, dat is mijn mening EN ervaring)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De verkoper aan de particulier is verantwoordelijk voor het gehele traject achter het product. Ook als de fabrikant failliet is gegaan. Of een buitenlandse leverancier niet meer in Nederland actief is. Het is dan jammer voor de verkoper, als zo'n bedrijf bijvoorbeeld net een doorstart heeft gemaakt. Dan draait hij op voor alle kosten. 

 

Het aanspreekpunt is primair de verkoper.

 

Ook voor de garantie termijn zijn er wettelijke (EEC) regels. Zowel nieuw als gebruikte aankopen. En staan los van wat de verkoper aangeeft.

 

Maar misschien is er een eenvoudiger oplossing: Zo'n Radar tas meenemen !

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, tot vervelens nog een allerlaatste (?) reactie: de machine vertoont nu kennelijk ook al "reguliere" kuren: zo gaat de deur na afloop van het gekozen wasprogramma niet meer automatisch open.

De droging valt daardoor nog beroerder uit.

 

Ik ben definitief ingegaan op het aanbod van de handelaar: weg met dat ding!

Veel geld weggesmeten maar -hopelijk- wel een bron van ergernis minder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ZO, hansputters heeft gesproken, klaar!

 

En gelijk heb je. Mag je nu nog wel naast je vrouw slapen?  :grin:

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuke reactie. De mijne zijn rood... :)

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf ben ik behoorlijk op mijn smond gevallen met een Miele koelkast. Zelfs tweemaal achter elkaar. Pure rotzooi, de plastic houders van de plankjes verrotten c.q. verpulveren al binnen een paar jaar. Maar ik hoorde onlangs dat die apparaten helemaal niet door miele gemaakt worden maar door Liebherr.

 

Miele is een goed merk voor wasmachines, of ze hun vaatwassers zelf maken weet ik niet. Ik heb of beter gezegd had een Siemens en dat was werkelijk een rampmachine met veel overbodige herrie en ellende. Onze Siemens halogeen pitten zijn overigens ook alles behalve goed, geven fluittonen af als ze aan staan.

 

Ik denk dat je van elk product dat je wilt kopen los van wat ze verder maken of verkopen moet kijken wat hun reputatie is. Dat Miele goede wasmachines maakt geloof ik direct maar dat maakt het nog geen allround producent van goede spullen. Mijn probleem is overigens wel dat ik zelf nog moet gaan kijken wat ik uiteindelijk voor onze spoedig te vervangen keuken zal moeten aanschaffen. Ik weet het echt nog niet.

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach paulvr, ik denk dat een merk zo goed is als zijn service.

Jouw ervaring inzake Liebherr kunnen we helaas beamen.

Maar gelukkig was, in alle voorkomende service-gevallen, de fabrieksservice top en bovendien coulant.

Nee, wanneer onze hoogwaardige No-frost kast ter ziele mocht gaant dan kopen we desondanks zeker geen Liebherr meer.

Betreurenswaardig dat fabrikanten in het hogere prijssegment zich er niet bewust van zijn dat de consument voor zijn centen navenante kwaliteit verwacht.

 

Nog even iets over Miele........

Wij zijn in feite echte Miele-fan's (wasmachine/droger/stofzuiger en tot voor kort een -overleden- vaatwasser)

Ons enthousiasme wordt tot op heden gesterkt door de fenomenale levensduur gepaard aan redelijke/goede prestaties.

 

Ik wil de BSH-aanhangers onder ons niet tegen me in het harnas jagen maar onze kersverse Bosch 8SMS88TI03E kan qua korfindeling e.d. echt niet tippen aan een gelijkwaardige Miele.

En echt de afwerking van een Miele doet veel hoger aan dan de Bosch met al die breekbare opklapbare kunststof houdertjes.

Ook doet Bosch er goed aan zijn dB-meters eens te herijken want de beloofde :Supersilence" 42 dB (Miele 44 dB) horen we helaas niet terug.

Ook het klankbeeld van de pomp is bepaald onaangenaam. (licht fluitend)

 

Hoe de machine presteert?

Nog te vroeg om daar over te oordelen maar een eerste proefwasje was i.i.g. wel goed droog.

Het vaatwerk was dermate warm dat het niet meteen kon worden uitgenomen.

 

Overigens had ik vanmiddag snel de nieuwste Consumengids onder ogen waarin deze machine getest werd.

Met pover resultaat helaas, zag ik!

aangepast door hansputters
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach het is toch algemeen bekend, dat de witgoed machines van tegenwoordig lang niet zo lang mee gaan als de wat oudere types.

Bij ons doet onze bosch vaatwasser het na 25 jaar nog als de beste.

Dat ding prop ik helemaal vol, en stapel zelfs de kopjes boven op elkaar, om hem maar zo vol als mogelijk te krijgen.

Wel spoelen we eerst het grove vuil er af, want dat hoort zo.

En zout en glans spoel middel gebruiken we al niet meer zolang er die alles in 1 blokjes bestaan.

Alles mooi glanzend schoon, en bovendien kurkdroog.

En behalve een half afgebroken handgreepje, waar we inmiddels al 10 jaar zonder kunnen, nog noot iets aan gehad.

 

Dat geld trouwens ook voor de Whirlpool wasmachine, van 25 jaar oud, waar ik vorig jaar een paar nieuwe koolborsteltjes in vervangen heb, en wast weer als een nieuwe.

En de koelkast ook een wirlpool van dezelfde leeftijd die de etenswaren, en het bier nog steeds lekker koel houd.

 

Ik heb schrik om die dingen te gaan moeten vervangen, want de volgende zullen het beslist geen 25 jaar meer vol houden.

Ik betaal dan liever elk jaar 10 euries meer aan stroom, dan zo een energie zuinig apparaat, die maar half zijn werk doet, en na 5 jaar de geest geeft.

 

Ik hoop dat de volgende het nog 25 jaar volhouden, daarna hoef ik niet meer af te wassen of te wassen.

Misschien nog wel mijn bier koud houden.  :grin:

25 jaar geleden was Whirlpool nog van Philips, volgens mij. Kan me een jaartje vergissen.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...