Ga naar inhoud


Radio in park en tuin?


abmg

Aanbevolen berichten

Voor de duidelijkheid, mijn punt is niet dat ik tegen dab+ radio ben of reclame ervoor, maar ze juichen dat het lente is en dat je met je muziek naar buiten moet, tuin, park en camping. Dat hoeft niet zo aangemoedigd te worden vind ik, gebeurt toch wel. Kun je zeveren vinden...

 

Ik protesteer dus niet tegen reclame of geluidsoverlast, dacht ik.

 

Je klaagt over muziek op de camping en in de tuin, ooit wel eens gehoord van vrijheid is blijheid? Laat de mensen om je heen gewoon hun ding doen, als het geweldadig is dan is dat een ander verhaal maar een beetje muziek van de buren in de tuin of op de camping moet kunnen ongeacht de muziek stijl die eraan vast kleeft. Ik vind het zelf altijd wel gezellig buren hebben radio aan biertje erbij en zitten lekker te kibbelen in de tuin en dan ga je er gewoon lekker bijzitten met een koud biertje in plaats van jezelf erover te ergeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites


je hebt altijd recht van spreken...

dus ook klagen

 

Of dat nu echt op elke situatie van toepassing is?

anyway

De zomeravonden komen er weer aan en gaan vanuit de vele feesttenten pleinen en tuinen gratis beschallen (en hier bij ons op het IJ) waar drie avonden wekelijks discoschepen de oevers beschallen die laatste kategorie zijn ook wel eens wat later in de nacht onderweg .

 

Dat heeft met dab+ niets van doen

en

het geluidniveau van dab+ is overigens aanpasbaar via de volumeknop

 

Dus we hebben allemaal wel iets dat ons niet zint inzake geluid overlast.

 

Bij de een is het een een Kat-verjaag-apparaat van ***geen-reclame***

Bij de ander is het een ventilatorblad van de buurman zijn airco die krom is en bromtoon produceert.

In heel Amsterdam is het de Bulderbaan van Schiphol waar je aan zult moeten wennen.

Maar heel belangrijk is als gegeven, dat men zich gestoord voelt een hoger aandeel heeft in deze kwestie dan de echte geluidsterkte van die geluidbron zelf > enkele dagen geleden op TV als stelling en bekend probleem.

 

Het is een groot verschil of de alarmsituatie die in de hersenen (uit oeroude instinkten) opgeroepen wordt of dat men aan het menselijke spraakniveau en die octaafbanden gewent is.

Zelfs onderbewust ( dus al slapende ) zijn lage brom of bulder tonen alsof er een onweder komt dat gevaar betekend, ergo stress.

En tegengesteld is menselijke spraak zo geaccepteerd dat men in een groep zich veilig waant, ergo rust.

(waarom slaapt een baby in een druk gezelschap gewoon door? )

aangepast door Tonskidutch

La Grange

ZZ TOP

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt recht van spreken of je tracht de rechten van anderen te dwarsbomen, zoek het ergens in het midden dan denk ik zo.

 

Gelukkig woon ik niet meer in Nederland ik werd werkelijk gek van die discussies waarbij elke keer wel weer iets nieuws aangehaald moest worden om het gelijk te behalen, er zijn landen die meer relaxed zijn :)

 

 

Een puppy of elk jong dier slaapt ook door bij herrie van derden :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...