Ga naar inhoud


1 lno voor 2 satellieten.


Rene79

Aanbevolen berichten

De parkerschroef is trouwens al m4, vreemd dat het standaard niet vast blijft zitten.

Sprietje de skew instellen met jou mal lukt niet ik heb de mallen uitgeknipt onderste lijn om de naad geplakt en de waterpas boven op de lijn dan staat het waterpas met de lnb in middenstand.

Met vriendelijk groet,

Rene

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik snap niet wat er nu moeilijk aan is met dat driehoekje.
Je hebt het uitgeknipt, plak het met een pritstift op de lnb zodat de onderste lijn gelijk met de deelnaad valt en je stelt hem met de bovenzijde op het oog horizontaal. Op het oog zit je er echt geen graad naast hoor tenzij je een heel bijzondere bril hebt.
Je kunt het ook achterwege laten en alle vier de lnb's net zo lang draaien totdat je maximale signaalkwaliteit hebt.
 

post-60869-0-09004600-1437505532.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik heb precies gedaan zoals het je net omschreven alleen niet met een pritstif die heb in niet ik heb het met plakband gedaan maar de bovenste lijn staat ook recht, maar ik proberen morgen eerst de rail en dan de graden nogmaals of anders gewoon draaien.

Met vriendelijk groet,

Rene

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat is deze tool toch handig om de graden  juist te zetten 

dit kost ongeveer 20€

 

post-41606-0-23329000-1437519173.jpg

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk dingetje voor 20 euro, echter snap ik daar de ballen van en ten tweede gebruik ik deze maar 1 x.

Wat er zo moeilijk aan is aan de driehoekjes omdat het niet klopt de lnb's staan gewoon recht met de driehoekjes erop draai ik ze naar rechts staan ze scheef. zie afbeelding.

post-81455-0-74927500-1437574284_thumb.png

Met vriendelijk groet,

Rene

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik krijg het kuiltje niet verder naar binnen als de zijkant van de lnb arm, dus de maten kloppen niet en dat met de driehoekjes klopt ook niet, Conclusie dat het dus niet ga bij mij.

1 week tijd voor niks kwijt.

Met vriendelijk groet,

Rene

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja Rene79, blijkbaar ben je niet handig genoeg om een multifeed schotel af te stellen. Ik heb denk ik al bijna 1000 maal voor mensen uitgerekend heb hoe alles afgesteld moet worden en die hadden het zo voor elkaar. We zijn nu 150 berichten verder en het is nog niet gelukt.
Ik heb m'n best gedaan.

In bericht 74 schrijf ik al: Het midden van de lnb moet 18mm uit het midden van de arm staan, dat komt overeen met 7mm over de zijkant van de arm.

In bericht 120 vraag je: Ik heb nog een klein vraagje de Astra 1 18 mm van uit het midden van arm is neem ik aan ook tot aan het kuiltje van de lnb en niet tot aan de lnb klem.

In bericht 121 schrijf ik: Inderdaad tot aan het kuiltje maar dat komt niet zo heel precies. Deze maat is er alleen maar voor om er voor te zorgen dat de twee buitenste lnb's ongeveer even ver uit het midden van het schotelbrandpunt komen te staan dus om een evenwichtige verdeling op de rail te verkrijgen met zo min mogelijk verliezen op de twee buitenste satellieten.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...