Ga naar inhoud


1 lno voor 2 satellieten.


Rene79

Aanbevolen berichten

Berekening maken op papier is ook makkelijker als het in de praktijk toevoegen, maar ik kan de Astra 1 tegen de klem schuif dan staat het kuiltje gelijk met de zijkant en kan hem niet verder naar binnenschuiven op de arm zoals jij zegt.

Met vriendelijk groet,

Rene

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik schrijf nergens 7mm van de rand maar 7mm over de rand en dat komt overeen met 18mm vanaf het midden van de lnb-arm. Met een SAB lnb-klem kun je tot 5mm over de rand. En omdat de rail gebogen is en de lnb dus iets schuin komt te staan, komt de voorzijde van de lnb 7mm over de rand.

post-60869-0-55903400-1437586674.png

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat prachtig zo? zeg dan meteen in het begin dat de lnb van astra 1 gewoon tegen de klem aan moet. Als ik het zonder de driehoekjes doe heeft dat geen ivloed op de stand van de schotel met uitrichten?

aangepast door Rene79

Met vriendelijk groet,

Rene

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kende de maat van 5mm niet precies uit m'n hoofd maar wist wel dat de lnb boven de arm kwam. Ik heb die maat vandaag opgemeten. Nee, je hoeft de skew van de lnb's niet met de driehoekjes af te stellen. Je kunt ook elke lnb net zoveel met de hand verdraaien totdat je maximale signaalkwaliteit hebt.

Ik zie dat je de twee borgbouten van de rail door de rail heen hebt geboord zoals ik al had aangegeven. Nu zit de rail natuurlijk als een huis. Zelfs geen 10 duiven of zelfs een kat krijgt die rail nog in een andere stand.
 

post-60869-0-08277200-1437588148_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grappig zo kat op de lnb. Ik heb inderdaad jou advies opgevolgd met die borgschroeven en zit inderdaad zo vast als een huis moet dadelijke even kijken of hij nog waterpas is want hij het luchtbelletje zat tegen het rechterstreepje van de waterpas aan, wat betreft die skwe instellen ik bedoelde meer als de lnb van astra in het midden laat staan ik stel dan de schotel af of de schotel dan wel goed staat ? ik neem aan als ik de skew wel instel dat de stand van de schotel ook wel iets aangepast moet worden.

Met vriendelijk groet,

Rene

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de lnb's op maat gezet volgens jou afstanden, maar naar mijn gevoel is de afstand tussen astra 2 en 3 korten ten opzichten van de astra 1 en 3 of verbeeld ik me dit?

post-81455-0-54505300-1437588618_thumb.jpg

aangepast door Rene79

Met vriendelijk groet,

Rene

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat prachtig zo? zeg dan meteen in het begin dat de lnb van astra 1 gewoon tegen de klem aan moet. Als ik het zonder de driehoekjes doe heeft dat geen ivloed op de stand van de schotel met uitrichten?

wil je hier eens op #8 icon_share.png een kijkje nemen Rene79

kijk goed naar de afbeelding aub

 

ONLINE smetje limb.BE - Geplaatst: 17 juli 2015 - 00:05

https://www.sat4all.com/forums/topic/347581-1-lno-voor-2-satellieten/page-1?do=findComment&comment=2317595

 

en wat stond daar toen al ..of had je het pertoeval niet gezien 

en sprietje had het ook al vermeld rara

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Smetje dat plaatje had ik gezien, Sprietje zei me al dat hij een meet foutje had gemaakt maar dat kan gebeuren.

Ik heb de lnb's afgesteld op de afstanden van sprietje en tot mijn verbazing heb ik ook overal beeld op.

 

Astra 1 en 3 signaalkwaliteit 90%

Hotbird op Arte italie blijft de signaalkwaliteit schommelen tussen 36 en 48%\

Astra 2 heb ik op deze transporter 12740 V6111 helemaal geen signaalsterke.

 

Ik heb met de lnb van Astra en hotbird gedraaid en naar voren en achteren geschoven maar zonder resultaat.

Met vriendelijk groet,

Rene

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De hoogste transponder op astra 2 is volgens kingofsat,net 12670, dus op 12740 zal je niets zien.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...