Ga naar inhoud


1 lno voor 2 satellieten.


Rene79

Aanbevolen berichten

Inderdaad tot aan het kuiltje maar dat komt niet zo heel precies. Deze maat is er alleen maar voor om er voor te zorgen dat de twee buitenste lnb's ongeveer even ver uit het midden van het schotelbrandpunt komen te staan dus om een evenwichtige verdeling op de rail te verkrijgen met zo min mogelijk verliezen op de twee buitenste satellieten.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb de lnb's allemaal op maat gezet, maar ik krijg de rail niet vast, ik heb de rail in de juiste hoek staan en alle schroefjes muur vast gezet en toch kun je met rail nog bewegen en ik neem dat dat juist niet de bedoelingen want ik heb in verleden wel eens een vogel of duif gehad die ik op de lnb zat. en nu kan die duif kiezen tussen 4 stuks.

Met vriendelijk groet,

Rene

Link naar reactie
Delen op andere sites

De lnb arm zit gewoon vast, probleem was dat rail beweegde en in de klem die in de arm gaat, maar het probleem is al verholpen ik heb de bout in het midden omgedraaid en met ringetje tussen het boutje en de klem gedaan en ook bij de schroefjes een klein ringetje gebruik nu zit hij muurvast beweegt helemaal niet meer.

Met vriendelijk groet,

Rene

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben bezig met de skew in te stellen van de Hotbird ik heb jou mal langs de lijntjes uitgeknipt de onderste lijn gelijk geplakt met de naad van de lnb en als ik nu de waterpas op het bovenste lijntje houd is die waterpas en de lnb staat nog gewoon recht doe ik nu iets fout? Oja heb natuurlijk jou plaatje erbij gehouden.

aangepast door Rene79

Met vriendelijk groet,

Rene

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga morgen 1 lnb monteren dit gaat niet werken, graden instellen lukt niet, rail zit alweer lost. Ben al de hele middag bezig om de rail vast te zetten kan me niet voorstellen dat het zolang moet dure.

Met vriendelijk groet,

Rene

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Plaats eens een foto van die bevestiging

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Stop gewoon een wigvormig stukje hout of plastic als ondersteuning tussen de beugel en de bevestiging, zodat die niet meer in de schroefgaten kan schuiven.

 

Googel eens naar uitvullen, wiggen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heb ik ook al geprobeerd maar de speling blijft erin. Ben al bezig sinds 12:00 uur om hem vast te zetten. Ik ga wel kijken voor een andere schotel met een fataoenselijk rail die goedkope rotzooi werkt niet.

aangepast door Rene79

Met vriendelijk groet,

Rene

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou de parkerschroef die in het slobgat zit vervangen door een M4 schroef.
Dus eerst zorgen dat de rail op de juiste schuinte staat. Dan door het middenstuk van de rail boren met 4mm en dan aan de achterzijde ook weer door het kunststof. Dan de M4 -schroef er insteken en aan de achterzijde een ring en een moer er op draaien. Dan kan die nooit meer vergaan.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar zat ik ook al te denken, maar in het midden zit al een gat en door dat gat zit die parkerschroef ook door het plastic heen en bout, ik was aan het denken om het dan links en rechts ook te proberen zo, maar als het nu speling zit zal dat niet weg gaan met 3 bouten van m4.

Met vriendelijk groet,

Rene

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...