Ga naar inhoud


1 lno voor 2 satellieten.


Rene79

Aanbevolen berichten


zet alles gewoon terug gelijk het stond dan heb je wel beeld straks

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem is dat ik niet weet hoe ik de skew van de links moet instellen t.o.v van de schotel. De rail staat al in de juiste stand en ik kan de graden streepjes niet gebruiken op de lnb's.

Met vriendelijk groet,

Rene

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met die streepje op de lnb gaat het meestal toch fout omdat veel mensen geen idee hebben hoeveel graden elk streepje is want er staat zelden een getal bij.
De skew-waardes die ik heb opgegeven zijn de theoretische waardes. Omdat de antennes in de lnb niet altijd 100% staan afgesteld, kan de praktijk wat afwijken.
Ik heb de verschillende graden in de bijlage meegestuurd. Die kun je uitprinten om de lnb's in eerste instantie af te stellen.
Daarna is het verstandig om te controleren door ze iets te verdraaien of ze dan ook de beste signaalkwaliteit geven.

Van schotels uitrichten hebben ze wel verstand. Een multifocus schotel afstellen wordt voor een aantal al moeilijk en een multirail af stellen helemaal. Berekenen kunnen ze helemaal niets.
 

post-60869-0-75944900-1437413919.png

post-60869-0-29760800-1437413925.png

post-60869-0-93840300-1437413932.png

post-60869-0-69183200-1437413939.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de streepjes staan ook geen graden bij, ik dacht 1 streepje in graden.

Ik zal de bijlage van je uitprinten, ik snap dat ze achterop de lnb's moet plakken en hoe weet ik dat ik ze dan juist heb.

Met vriendelijk groet,

Rene

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat doe je op het zicht. Je mag ook zoals ze bij CanalDigitaal aangeven hoe je de duo-lnb afstelt het met een waterpas doen maar dat vind ik overdreven. Het is maar een richtwaarde. Je moet toch kijken wanneer ze maximale signaalkwaliteit geven.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk, dat bedoel ik nu. Je zit helemaal abuis met hoeveel graden een streepje is.
Als elk streepje 1 graad zou zijn, dan zouden de streepjes 0,35mm van elkaar af moeten staan en dat is natuurlijk niet te verwezenlijken om het leesbaar te houden. Waarschijnlijk is elk streepje 5 graden. Dan moeten ze 1,74mm van elkaar af staan.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke dat is heldere uitleg, dan trek ik me van die streepjes niets aan, ik heb jou mallen uitprint en uitgeknipt hoe moet ik ze nu gaat plakken op de lnb ? er zit tussen de strepen die je tekent een verschil met voor en achter

Met vriendelijk groet,

Rene

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...