Ga naar inhoud


VU+ Duo 2 of X-Trend ET10000


george kildare

Aanbevolen berichten

Ik wil een nieuwe Enigma 2 box kopen. De nieuwe ontvanger zal hopelijk zowel een Humax Ziggo kabel decoder als een Humax Foxsat UK Freesat box vervangen. De mogelijkheid van "favoriet" lijsten met een combinatie van kabel en satelliet kanalen bij elkaar is voor mij heel aantrekkelijk.

 

Ik heb nog nooit een Enigma box gehad. Hoewel ik niet erg vertrouwd met Linux ben, kan ik wel met computers omgaan. Momenteel aarzel ik tussen een VU + Duo2 en een Xtrend ET10000.

 

Ik heb een aantal wensen:

 

1. de mogelijkheid om favorietenlijsten (en 7-daagse EPG's) met een combinatie van Ziggo kabel en freesat satellietkanalen te maken en misschien ook daarbij een aantal Internet “streaming” kanalen

 

2. Een EPG met de mogelijkheid om een "serie" op te nemen.

 

3. de mogelijkheid om eenvoudig toegang tot favoriete lijsten via de afstandsbediening (bij voorkeur met 1 druk op de knop). Ik ben van plan om de commando’s van de nieuwe box op mijn URC MX-500 afstandsbediening te laten leren. Dit heeft slechts een beperkt aantal macro’s waarin meerdere commando’s gebruikt kan worden.

 

4. Gebruiksgemak.

 

Ik heb een kleine voorkeur voor de Xtrend, want dit heeft 4 slots (2 satelliettuners en 2 kabeltuners - wenselijk, maar niet noodzakelijk). Ik heb het gevoel echter dat de Vu+ (slechts 3 tuners) een grotere user base heeft en de VU+ heeft zeker een meer uitgebreide handleiding (reeds gedownload).

 

Mijn vragen zijn:

1.   Welke box zou ik moeten kopen? Behalve het aantal tunerslots, zijn er verschillen tussen de twee boxen die voor mijn wensen kunnen relevant zijn (b.v. toegang tot belangrijke toetsen op de afstandsbediening)?

 

2. Welke add-ons moet ik downloaden om mijn wensen 1 en 2 te bereiken? (b.v. “Crossepg” en enkele van de autobouquets)

 

3. Is de keuze van 'skin' van belang i.v.m. mijn 4 wensen? Als een “newbie” vind ik de enigma “skins” en hun eigenschappen nogal verwarrend.

 

4. Ik heb dual-boot Mac / Windows-computers. Welke enigma software is aan te raden -  OSX of Windows?

 

Sorry voor mijn onwetendheid. Hulp zou zeer gewaardeerd worden.

 

Omdat deze vragen relevant zijn voor zowel VU+ als Xtrend zet ik het onder alle twee “threads”.

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Ondertussen was dezelfde vraag ook in het X-trend forum geplaatst.

Onderwerp wordt verplaatst naar Algemene vragen omdat er naar onderlinge verschillen tussen e - ontvangers gevraagd wordt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht dat X-trend ontvangers gevoeligere tuners had dan Vu+.

Vu+ is volgens mijn waarneming zelfs iets minder gevoelig dan de Dreambox. En de Dreambox tuners zijn ook niet de gevoeligste. 

 

De meest gevoelige tuner die ik tot nu toe heb gehad was de Clarke Tech 5000HD. Nu de Xtrend, dus. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eduard07,

dat is wel afhankelijk van het tuner type en merk - versie er zijn verscheidene types aanvankelijk gebruikt.

welke precies zou ik ook moeten gaan zoeken maar het is dus niet algemeen X-trend of algemeen VU+ zou beter zijn.

 

bovendien is die gevoeligheid niet echt heel duidelijk gemeten met geeikte apparatuur; u zegt het zelf > mijn waarneming

 

volgens mijn waarneming zelfs iets minder gevoelig

 

ik heb dus jaren dezelfde schotel T55 sinds 2006 met verschillende receivers daaraan gehad...!

 

Tot op heden nog geen type of merk receiver gehad waarmee ik niet mijn zenders kon ontvangen aangeboden door diezelfde schotel...

 

Want dat is volgens mij de meer belangrijke absolute waarde je hebt zenderontvangst of niet!

 

De grenswaarden betreffende de gevoeligheid van specifieke Tuners zijn misschien in dB's aan te geven maar niet daarom ook zomaar minder geschikt voor alledaagse ontvangst.

 

Ik kan de xtrend x10000 of vu+DUO2 daarop niet onderscheiden.

ze zijn overigens op de andere kriteria erg gewaagd aan mekaar, behalve als ik de eenvoud van de firmware die ervoor bestaat bekijk.

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Want dat is volgens mij de meer belangrijke absolute waarde je hebt zenderontvangst of niet!

 

De grenswaarden betreffende de gevoeligheid van specifieke Tuners zijn misschien in dB's aan te geven maar niet daarom ook zomaar minder geschikt voor alledaagse ontvangst.

 

Ik kan de xtrend x10000 of vu+DUO2 daarop niet onderscheiden.

ze zijn overigens op de andere kriteria erg gewaagd aan mekaar, behalve als ik de eenvoud van de firmware die ervoor bestaat bekijk.

Ik constateer gevoeligheidsverschillen met name op de Nilesat. De drempelwaardes waarop zenders nog te zien zijn of niet meer verschillen per merk (wellicht ook per model of serie), maar bij mij was de Clarke Tech op de Nilesat altijd de winnaar. En nu constateer ik op een Xtrend ET7000HD opnieuw een gevoelige tuner.

 

Uiteraard zal de gevoeligheid op sterke satellieten mogelijk alleen spelen bij slechtweerreserves. Maar mijn constatering hierboven sloeg dus niet op de getalletjes (dB), maar op de daadwerkelijke prestaties.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet specifiek, maar ik ga er eigenlijk van uit dat de gevoeligheid van de Xtrend tuners elkaar niet veel ontlopen.

Over de ET10000 lees ik in dit forum trouwens ook veel positiefs, inclusief de gevoeligheid t.o.v. bv een Vu+ Duo. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...