Ga naar inhoud


probleem met verplaatsen opnames naar USB stick


haneli

Aanbevolen berichten

Als ik een opname wil verplaatsen naar een USB-stick (20 gb en Fat32 geformatteerd) dan krijg ik een foutmelding: errnr 5.

Mijn VU plus solo 2 ziet de USB-stick wel, maar hij ziet o.a. ook een external usb flash, maar dat heb ik maar niet gebruikt omdat ik de opname niet verloren mag laten gaan.

Omdat het voor mij de 1e keer is: kan iemand me misschien helpen wat die err 5 precies betekent en die me ook begeleid met het op een juiste manier verplaatsen van een opname naar de USB stick zodat die op de PC (windows 7) gebruiken kan.

 

Alvast dank....

VU+ Solo2 Open pli 4.0 Smartwi 1

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • Moderator

geen idee, maar is die file wellicht groter dan 4 Gbyte? Fat32 heeft als max filesize namelijk 4 Gbyte, als je file groter is zou dat je probleem kunnen zijn.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je drukt; menu-informatie-uw ontvanger

zie je daar dan de stick tussen staan?

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan zou het vrij simpel moeten zijn. ;)

ga op het desbetreffende bestand staan, druk menu en selecteer

"kopieeren naar" of "verplaatsen naar", selecteer de stick en klaar.

trouwens dat kopieeren/verplaatsen gaat bijzonder snel.

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

indien je stick niet kan selecteren, dan heb je heel waarschijnlijk geen " markeerpunt" aangemaakt. ;)

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan zou het vrij simpel moeten zijn. ;)

ga op het desbetreffende bestand staan, druk menu en selecteer

"kopieeren naar" of "verplaatsen naar", selecteer de stick en klaar.

trouwens dat kopieeren/verplaatsen gaat bijzonder snel.

 

grtz Philip

Philip, ik kan het nu niet doen omdat ik nu niet thuis ben maar ik ga het morgen ZEKER proberen op de manier zoals je het beschrijft. Bovendien als er een functie 'kopieeren,  bij staat dan zou dat heel handig zijn want dan blijft de originele opname gelukkig op de VU staan ivm met calamiteiten.

Ik hou je morgen op de hoogte en alvast heel erg bedankt voor je advies!!

gr....Hans

VU+ Solo2 Open pli 4.0 Smartwi 1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Philip, ik kan het nu niet doen omdat ik nu niet thuis ben maar ik ga het morgen ZEKER proberen op de manier zoals je het beschrijft. Bovendien als er een functie 'kopieeren,  bij staat dan zou dat heel handig zijn want dan blijft de originele opname gelukkig op de VU staan ivm met calamiteiten.

Ik hou je morgen op de hoogte en alvast heel erg bedankt voor je advies!!

gr....Hans

 

Hoi Philip, ik heb het geprobeerd met het bewuste bestand selecteren en dan  menu/kopieer naar de USB-stick maar de VU blijf de foutmelding geven: errno 5 can input output error 'media/USB Hans/ bestandsnaam. USB Hans is de naam van de stick.

De stick is 20 gb groot en bewuste bestand om de kopieren of verplaatsen (heb ik ook geprobeerd maar krijg zelfde foutmelding) is 3,5 Gb groot. De stick is keurig Fat 32 geformatteerd. Dus rarara.....wat kan hier nou aan de hand zijn???

VU+ Solo2 Open pli 4.0 Smartwi 1

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat het formaat van de stick te groot is voor FAT32, formateer hem op de

pc eens in ntfs. ;)

 

ik gebruik zelf een usb harde schijf van 1TB, deze is geformateerd in ntfs en dat werkt uitstekend.

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

FAT 32 is goed tot 4GB, dat is geen probleem dus, wat er met de stick eerst moet gebeuren is die helemaal legen, dit kan enkel met de tool diskpart. uw stick heeft blokken die niet niet beschrijfbaar zijn, dat houd dus elke actie tegen.

 

https://technet.micr...5(v=ws.10).aspx

 

https://support.micr...en-us/kb/300415

 

Manual: http://www.howtogeek...-drive-letters/

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...