Ga naar inhoud


Geen ondertitels VTI - Game of Thrones


Jürgen

Aanbevolen berichten


Een mkv is een verzameling (container) waarin een aantal bestanden samengevoegd zijn tot een mkv file. Ga je nu zo’n mkv openen met mkv toolnix dan krijgt men de inhoud te zien, oa:

1 of meerdere srt’s , Mpeg4, AC3 en images, daar vinkt men af wat overbodig is, of voegt iets nieuw bij om weer samen te voegen.

 

Maar het kan ook andersom met “MKV Extract”, dat de inhoud uit de mkv kan halen.

Dat is best handig om bijvoorbeeld de srt file er uit te halen, om die daarna apart bij de file te plaatsen, mocht de box problemen ondervinden met het afspelen van de ondertitels rechtstreeks uit de mkv.

 

Er is meer, ik heb onlangs zitten lezen over mkv’s, vaak blijkt het programma waarmee zo’n mkv is aangemaakt de problemen te veroorzaken, ze houden zich niet allemaal aan de opgelegde norm.

Er was toen iemand die stelde dat hij alle gedownloade mkv’s nog een keer door mkv toolnix haalde om zeker te zijn dat alles correct werd verwerkt.

Dat doe ik nu sinds een tijd ook, dat is een hele verbetering.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor deze althans voor mij leerrijke uiteenzetting maar de 'huis-tuin-keuken' gebruiker zet het apparaat aan en afspelen maar en gaat niet eerst allerhande kunst en vliegwerk uithalen.

 

Nu kun je ook stellen dat VTI primair datgene perfect doet waarvoor die is gebouwd namelijk van de satelliet afkomstige video / audio afspelen en zo nodig opnemen.

Alle adds zijn welkom maar hoeven geen garantie te geven dat zij ook over de gehele linie functioneren.

In feit heb je voor het correct afspelen van Multi Media de daarvoor aangewezen Multi Media Players welke overigens ook niet altijd datgene doen waarvoor ze bedoeld zijn.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...