Ga naar inhoud


Geen ondertitels VTI - Game of Thrones


Jürgen

Aanbevolen berichten

Toen ik vandaag op mijn SOLO2 met VTI 8.x een van de series Games of Thrones wilde afspelen bleek dat er geen Nederlandse (maar ook geen andere) ondertitels werden weergegeven.

Ik had het idee dat deze voordien wel onder VTI werden weergegeven maar weet het nu niet meer zeker.

De instellingen die ik via Menu - Ondertitels zou kunnen wijzigen heb ik naar mijn mening geprobeerd.

 

Hierna de laatste versie OpenPli geïnstalleerd en daar werden de ondertitels onmiddellijk wel weergegeven dus ik veronderstel dat dit ook met VTI 8.x het geval zou moeten zijn.

Wellicht kijk ik toch ergens overheen, iemand een idee?

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb een DUO2 met VTi en ondertitels werken bij gewoon hoor.

Weet je zeker dat het srt bestand exact dezelfde naam heeft, dus incl. hoofdletters en evt. streepjes en underscore's?

 

Dit was ook mijn eerste gedachte maar waarschijnlijk is het bij deze versie niet noodzakelijk dat daar een separate SRT file aanwezig is.

In de bijlage onderin zie je welke files bij elke aflevering beschikbaar zijn, dus geen SRT file.

Op zich zou ik ook zeggen dat dit hierbij niet nodig is want waarom geeft OpenPLi dan wel ondertiteling weer?

 

 

 

Bij open pli staat dat standaard al aan.

ondertitels vind men terug onder de audio knop, daarboven staat naast audio ook de ondertiteling.

 

Nou, bij mij dus niet, zie bijlage.

post-37183-0-75002200-1441372287_thumb.jpg

post-37183-0-66731800-1441372457.png

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jurgen

 

zeer belangrijke vraag, waar haal je deze afleveringen vandaan?

gewoon tv opnames of ergens anders

 

indien ergens anders, dan heb je wel externe srt files nodig.

waarom het met pli wel werkt, tja pli is bekend om zijn ondertiteling ondersteuning.

belangrijkste is dat het film bestand en ondertitelings bestand, exact het zelfde zijn in in dezelfde map zitten,

 

vb; Game.of.Thrones.E01.S01.mp4

      Game.of.Thrones.E01.S01.srt

 

te controleren via ftp

 

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, ergens anders.

 

Helder maar ik heb tijdelijk toch wel weer OpenPli op de SOLO2 gezet want ik wil een aantal afleveringen nog even op de SOLO2 bekijken en met OpenPli is er niets mis mee.

Het stomme is dat ik kortgeleden nog een WD TV Multi Media voor dit doeleind heb gekocht maar die heb ik wat voorbarig al in de verhuisdozen weggestopt en kon die niet meer vinden.

Maar goed, het probleem is bekend en via een andere weg opgelost.

 

Wat ik me dan toch nog wel af vraag, hoe kan OpenPli wel de ondertiteling weergeven terwijl de srt file ontbreekt?

 

N.b.

De Games of Thrones files zijn overigens in het formaat mkv.

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

normaal gezien heb je een srt file nodig, tenzei je met popcornflix werkt (deze download de srt file direct mee). ;)

ben zelf een game of thrones fanaat, zelf heb ik de episodes in hd(van ergens anders) met srt files. :eek:

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat begreep ik maar daarmee weet ik nog steeds niet hoe OpenPli het voor elkaar krijgt om zonder de aanwezigheid van een srt file toch ondertiteling weer te geven.

dan is de ondertiteling ingebakken in het film bestand, en dat is net waar pli in uitblinkt. ;)

is ook één van de redenen waarom ik pli gebruik. ;)

 

grtz Philip

aangepast door dirocca

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een mp4 file getest met separate srt file waar de ondertitel op de pc prima werkt maar op de laatste versie van VTi niet.

 

Ik vrees dus dat Jürgen wel gelijk heeft en srt files niet meer ondersteund worden.

VTi is dacht ik te weten een Duits product en wellicht omdat ondertiteling in Duitsland niet populair is dat het de programmeurs niet is opgevallen.

Life is bitter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch misschien iets nuanceren.

Zelf heb ik niet beweerd dat VTI geen SRT files meer ondersteund en volgens mij is dit binnen deze topic ook niet aan de orde want er is geen SRT file.

 

Ik constateer alleen dat VTI in zijn laatste versie geen ondertiteling meer weergeeft als ik een aflevering van Games of Thrones afspeel.

Hierbij moet worden aangetekend dat er weliswaar geen SRT file beschikbaar is maar als de betreffende .mkv file binnen OpenPli wordt afgespeeld er wel ondertiteling zichtbaar is.

Dus waarschijnlijk is de ondertiteling in de .mkv file ingebakken en laat VTI hierbij steken vallen.

 

.... en misschien is het inderdaad zo dat de makers van VTI om de al genoemde reden geen al te grot aandacht meer aan ondertiteling besteden maar dat is een aanname die nergens o gebaseerd is.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok inderdaad, maar daaraan kun je eigenlijk ook al aan zien dat er bij de VTI bouwers t.a.v. de ondertiteling geen hoogste prioriteit aan verleend wordt wordt want anders duurt het geen maand of langer voordat er een fix komt.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...