Ga naar inhoud


Vu Plus Duo 2 ellende, alleen ontvanst BVN


Richardrsb
Ga naar oplossing Opgelost door bellejt,

Aanbevolen berichten

@Wortellica: Ik heb de ontvanger besteld met OpenPli geïnstalleerd, dus ik mag aannemen dat dit OpenPli is. Wellicht een oude versie?

Ik ben nieuw in deze wereld. Ik had hiervoor een Rebox Ik heb de VU aangeschaft omdat ie in staat is een van de ontvangers te streamen over het netwerk.

Dus: ik haal de Rebox uit de kast, zet deze ervoor in de plaats, en 7 uur (!) later heb ik alleen BVN. Uiteindelijk maar de Rebox teruggezet om NCIS te kunnen kijken....

Ik heb al 3 keer op het punt gestaan de VU in de doos te proppen en terug te sturen. Dit kan toch nooit de bedoeling zijn?

 

@Minmisiku: ik heb een quad LNB (CanalDigitaal ding) gericht op astra 19.2 en 23.5 maar slecht 2 kabels. Daar moet ik t.z.t. nog wat aan doen, maar eerst wil ik gewoon basic tv kunnen kijken....

Dat laatste is mij nog steeds niet gelukt.

 

Overigens in het overzicht zie ik tuner a/b/c/d. Ik heb 2 duo tuners (a en b ) met allebei 2 aansluitingen. Welke aansluiting komt dan overeen met a/b/c/d ?

 

Wat mijn doel is is niet zo moeilijk: Gewoon CanalDigitaal kijken / opnemen liefst zoals ik dat gewend was met de rebox. Daarbij Streamen over het netwerk, en de VU ook als media player gebruiken vanaf mijn NAS zodat ik ook de Dune eruit kan gooien. De kanalenlijst die nu ingelezen is is ook een beetje vaag. 1800+ stuks op alfabetische volgorde.

aangepast door Richardrsb
Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Pedro Newbie

Dit is GEEN openpli maar de standaard fabrieksimage die je er meteen maar af moet gooien (is mijn mening).

De winkelier zal waarschijnlijk een tientje gerekend hebben voor het er op zetten van Openpli, die mag je meteen terug gaan vragen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet je ook wel een beetje er in verdiepen he. Het is geen box van kaart er in steken en kijken maar. Gewoon pli er op zetten zo moeilijk is dat niet.http://openpli.org/download/vu+/vuduo2/

@Wortellica: hoezeer ik antwoorden ook waardeer, dit steekt toch een beetje. Ik was in de veronderstelling dat het inderdaad kaart erin en hobbelen was. Dat dit niet zo is , is mij nu wel duidelijk. Als je de thread hebt gelezen lees je ook dat mijn pogingen om OpenPLi opnieuw erop te zetten niet lukt. DE Vu leest de stick(s) niet. Erin verdiepen: ik ben verdorie gisteren 7 uur bezig geweest om iets basics als gewoon kijken naar canaldigitaal voor elkaar te krijgen. Deze ochtend heb nog 2 andere stcks geprobeerd. Ik lees mij helemaal suf op allerlei fora's en websites. Ik ben niet achterlijk, maar wel onbekend in deze wereld. Ik wil best iets opsteken, en leren, en tijd investeren. Ik kom er gewoon niet uit. Ik neem aan dat OpenPli er opstaat, maar hierboven lees ik dat mijn screenshots stokoud zijn. I zou het niet eens hoeven te instaleren, omdat het ding met OpenPli is geleverd(?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

mss een beetje eenvoudige uitlegover flashen met usb stick :

 

download de zipfile van het image.

ontzip ze op je usb stick die in fat32 is geformateerd

steek de usb stick in de voorste usb achter het klepje van de cams of kaarten (maak dat er GEEN andere usb stick inzit)

schakel de vu uit met de schakelaar aan de achterkant

schakel hem nu weer in en wacht tot er update verschijnt in het middendisplay (VFD)

druk dan op de knop boven je usb stick

 

Nu zou het flashen moeten starten en is het na het automatisch herstarten aan jou om de instellingen te doorlopen en te saven.

Als dat alles lukt moet je nog via de applicaties een softcam installeren en je kanalen inladen.Voor TVV en CD nl bestaan zogenaamde fastcanlijsten waarin netjes hun kanalen komen te staan.

 

Ps : hoe kleiner de stick hoe sneller hij herkend wordt.Ik heb hier een oud besteje van amper 256 Mb en lukt bij elke box.Is gewoon een jetflash256Mb.

aangepast door bellejt
  • Like 1

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okee!, ik ben 21 USB sticks verder. Wat blijkt: FAT32 is niet de enige eis. De allocation unit size MOET kennelijk 2048 bytes zijn, en zeker geen 4096.

Zojuist heeft de leverancier mij gebeld. Er bleek geen OpenPli op te zijn gezet. Foutje van het magazijn. Kan gebeuren. De beste man heeft geduldig mij uitgelegd hoe te handelen, en heeft zelfs aangeboden de ontvanger Plug-en-Play ready te maken. Hulde! Uiteraard heeft hij zich ook netjes verontschuldigd voor het feit dat OpenPli niet op de ontvanger was geïnstalleerd. Als je als NOOB zo'n ding voor hert eerst ziet, denk je gewoon OpenPli te hebben, dan gaat er dus van alles mis.

 

Hoe dan ook, en alle verwarring ten spijt, is het nu gelukt dat ding te updaten met OpenPli. Kat in het bakkie denk ik? Ik ga hem zometeen aan de LNB's hangen, en kijken wat er gebeurd......

 

Iedereen hier die in ieder geval de moeite heeft genomen te reageren: Dank! Ik laat straks nog even weten of alles naar wens draait.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Update: 

Nu OpenPli er eindelijk opstaat is het kat in het bakkie. Zelfs streaming over het netwerk werkt prima. Nu nog even uitzoeken hoe ik de kanalenlijst a-la Canal digitaal krijg, en hoe time-shift werkt, maar dat lijkt me allemaal niet zo'n probleem.

 

Volgende week van mijn duo-LNB (met 4 aansluitingen) even 4 kabels trekken. Dat is nogal een klus gezien hoe de kabels lopen, maar het moet gebeuren, omdat de huidige kabels ook al niet zo best meer zijn.

 

Ik heb een boel te ontdekken! Fijn dat jullie zo behulpzaam zijn, en mij op het goede spoor hebben gezet...

 

Fijn weekend allemaal!

 

Richard

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er zeker plezier mee! werelds! Er zijn nog 3 dingen te tackelen:

1) Timeshift (automatisch) werkt niet.

 

2) De mediaplayer 'ziet' de netwerkshare niet, ik moet dus een mediaplayer instaleren welke met mijn Synology NAS lult. Ik gebruik daar nu een Dune Prime voor, maar die wil ik aan de wilgen hangen, als de VuPlus deze klus over kan nemen. Kodi werkt helaas niet (GreenScreens). Wellicht weet iemand iets anders?

 

3) De zenderlijst nog CanalDigitaal compliant maken. Raar is ook dat ik vanuit de EPG niet van zender kan wisselen zoals ik dat gewend ben van de Rebox. Wellicht is het gewoon wennen....

 

Al met all leuk speelgoed! Volgende week 4 nieuwe kabels trekken vanaf mij schotel naar de VuPlus...

 

En... Nu wil ik mijn Rebox te koop zetten, maar ik kan geen nieuwe thread starten in de TeKoop hoek? Moet ik daar speciale rechten voor hebben?

 

Fijn weekend allen!

aangepast door Richardrsb
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Posten in het te koop gedeelte kan pas na een minimum aantal postings.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er zeker plezier mee! werelds! Er zijn nog 3 dingen te tackelen:

1) Timeshift (automatisch) werkt niet.

 

2) De mediaplayer 'ziet' de netwerkshare niet, ik moet dus een mediaplayer instaleren welke met mijn Synology NAS lult. Ik gebruik daar nu een Dune Prime voor, maar die wil ik aan de wilgen hangen, als de VuPlus deze klus over kan nemen. Kodi werkt helaas niet (GreenScreens). Wellicht weet iemand iets anders?

 

3) De zenderlijst nog CanalDigitaal compliant maken. Raar is ook dat ik vanuit de EPG niet van zender kan wisselen zoals ik dat gewend ben van de Rebox. Wellicht is het gewoon wennen....

 

Al met all leuk speelgoed! Volgende week 4 nieuwe kabels trekken vanaf mij schotel naar de VuPlus...

 

En... Nu wil ik mijn Rebox te koop zetten, maar ik kan geen nieuwe thread starten in de TeKoop hoek? Moet ik daar speciale rechten voor hebben?

 

Fijn weekend allen!

1/ menu-instellingen-gebruikersinterfase

post-66958-0-15844300-1443979249.jpg

 

2/ geen media player gebruiken, gebruik gewoon de interne player van pli,

dat wil zeggen dat je gewoon de movie/recordinglist knop van de AB gebruikt en van daaruit

navigeerd naar het desbetreffende bestand.

 

3/ kan wel met cooltvguide.

 

grtz Philip

aangepast door dirocca

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okay: de timeshift werkt, ben benieuwd hoelang deze doorgaat.

 

De interne mediaplayer ziet mijn netwerkshare niet, ondanks dat ik de share via netwerk wel gemount heb.

Enig idee hoe ik mijn Synology NAS shares aan de mediaplayer kan toevoegen?

 

Groet, 

 

Richard

 

1/ menu-instellingen-gebruikersinterfase

 

2/ geen media player gebruiken, gebruik gewoon de interne player van pli,

dat wil zeggen dat je gewoon de movie/recordinglist knop van de AB gebruikt en van daaruit

navigeerd naar het desbetreffende bestand.

 

3/ kan wel met cooltvguide.

 

grtz Philip

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...