Ga naar inhoud


films op NAS starten plots niet meer op Uno


RaveMaus

Aanbevolen berichten

Soms zijn die Vu+ boxjes toch mysteries hoor. Ik leg even uit...

 

In mijn slaapkamer staat een Vu+Uno met inmiddels de laatste update van OpenPli.

Het apparaat is gemount met de harddisk in de Vu+Duo2 uit de woonkamer (waarop de schotel aangesloten is) en met mijn NAS (Qnap TS221). Live kijk ik in mijn slaapkamer via RemoteStreamConvert.

 

Behoudens één keer een draadje los in mijn ethernetstekker, kan ik op mijn slaapkamer  al jaren zonder haperen een Livestream van de Duo2 volgen, diens opnames bekijken en een film van mijn NAS bekijken.

 

Zonder dat er bij mijn weten één update gebeurde, lukt het op de Uno plots niet meer om een film te starten van de NAS. Livestream van de Duo2 en die laatste zijn opnames bekijken op de Uno gaat nog feilloos.

Op de Zapitti mediaplayer elders in huis de NAS films bekijken gaat ook nog steeds feilloos.

 

Wat ik gewoonlijk doe: ik druk op de "R" knop van de Uno waarmee men naar de harddisk content gaat, als locatie kies ik de "multimedia"map van de NAS. Ik kan mijn film selecteren en vervolgens blijft het beeld zwart. De teller gaat niet verder lopen op het schermpje van de Uno, maar hij geeft wel netjes de tijd aan die de film zal duren. Minuten doorskippen gaat ook, maar nooit beeld te zien.

Op dezelfde NAS staan ook foto's. Die worden wel weergegeven indien aangeklikt.

Alles hier in huis is gigabit netwerk. Snelheid is voldoende, dat bewijst de mogelijkheid om de opnames van de Duo2 te streamen naar de Uno. Ook allen Full HD.

 

De mount settings van de NAS in de Uno:

Lokale gedeelde map: Multimedia

Type verbinding: CIFS share

Server IP: Ip adres van de NAS

Server share: multimedia

Gebruik als harde schijf vervanging: nee

Verbindings opties: rw, nolock, sec=ntlm

Gebruikersnaam en Wachtwoord van de NAS.

 

De mount deleten en opnieuw instellen doet ook niets.

 

Wat kan er hier plots gebeurd zijn?

 

tnx

Gert

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites


Firmware update in de nas? Wijzigingen in de router?

Een enkele keer, problemen na firmware update van de nas. Na opnieuw de vu te configureren, werkte het weer.

Er zijn blijkbaar 2 manieren om het te doen.

Ik maak een user in de nas, en ken deze dan ook nfs rechten toe.

Dan doe ik netwerkbrower, kies de nas, vul user en paswoord in. Dan kies ik de map en nogmaals user en paswoord.

Dit werkt bij mij. Maar er zouden nog andere manieren zijn ook.

Geen netwerk aparaten bij aangesloten op het netwerk? Mijn ip cam lukte er wel eens mijn netwerk zo in de war te brengen, dat niks meer werkte door een verkeerde dns.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het was niet zo erg lang geleden dat ik zowel de NAS als de Uno van nieuwe firmware voorzien heb. Dit kwam omdat het beeld af en toe wel eens wou bevriezen voor een secondje of twee. Na de updates was dat weg, daarom dat ik zeker ben dat sinds beide updates we nog enkele keren film gekeken hebben op de Uno.

 

Zoals sattv4iedereen heb ik een tijdje ook gewerkt, maar dat gaf toen problemen met de Zapitti mediaplayer uit de woonkamer. Geen idee meer wat het exact was, maar in alle geval heb ik daar dagen naar gezocht en met zo'n "CIFS" share in die mediaplayer werkte dat plots ook.

 

Sindsdien is er inderdaad wel een HP printer in het netwerk opgenomen. Ik sluit hem nog even af, want die staat 24u/24 aan, en probeer het dan terug. Verder is er in mijn thuisnetwerk niets veranderd.

 

Vermits er bijna niets op die Uno staat, is een complete reïnstall zeker geen probleem. Ook zonder back-up niet.

 

In mijn bureau staat er nog die Ultimo, draaiende op exact dezelfde OpenPli versie dan waarop de uno beginnen te haperen is. Momenteel niet snel te testen, want op een buizen-tv uit 1970 sluit je niet meteen zo'n ontvanger aan en die staat er nu even. Dan moet ik weer wat kabeltjes gaan versteken :D

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net een uurtje tijd en aan het spelen geweest. Probleem opgelost.

 

Op de NAS staat één opname dewelke ik ooit met de DUO2 maakte en bijgehouden heb. Die staat nog steeds in bestandsformaat *.ts. Als ik die film aanklikte begon hij spontaan prima te spelen. Vandaar dat alle opnames gestreamd van de Duo2 ook werkten. Heel ander probleem dan gedacht dus.

 

Ik weet niet wat hiervan de reden was, maar ik heb Tonski's raad maar opgevolgd en gewoon een nieuw image geflashed via USB. (terug naar fabrieksinstellingen lukte ook niet)

Er staat bijna niets op die UNO geïnstalleerd omdat het toestel maar zo sporadisch gebruikt wordt als mediaplayer en ontvanger voor de streams van de Duo2.

Na het flashen van een nieuw image werkte alles weer als vanouds, zo lijkt het toch.

 

Het blijft me hinderen dat dit zo "spontaan" gebeurde.

 

Om hinderlijke lampjes automatisch te laten uitdoven, heb ik in mijn slaapkamer een stopcontact dat de stroom van de tv aldaar meet. Schakel je de tv in stand-by, dan valt een minuutje later de spanning van de tv en de vu+ weg.

Als ik de Vu+ niet correct afsluit, en dat durf ik de laatste tijd als eens vergeten, kan je dan in zo'n gekke situatie terechtkomen zoals ik?

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

dat waag ik te betwijfelen. Mijn uno staat op mijn studeerkamer en als mijn kids tv hebben gekeken en er genoeg van hebben zetten ze de tv uit en de uno ook gewoon met de knop op de achterkant. Zo lang als ik het ding heb is daar nog nooit wat door mis gegaan.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas heb ik dat wel meegemaakt, dat bij een plots snel opkomend onweer, ik zomaar de stekkers uit het stopcontact haalde, dus ook de vu duo. Na het onweer, kon ik gelijk weer flaschen. Iemand anders, die ik ken sluit hem nooit af, en haalt ook de stekker er uit zonder probleem.

Maar ergens is hier een bericht, dat een linux ontvanger een soort computertje is, dat je softwarematig uitschakelt, net zoals je doet met een pc (is het nu windows of linux). Je gaat bij een pc/laptop toch ook eerst afsluiten kiezen en dan pas de voeding uitschakelen en/of de stekker er uit halen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Bij een vorige installatie moet er volgens mij ergens een bitje omgevallen zijn.

Intussen zoveel weken/films later en er is een andere verbetering opgedoken: Vaak bleef de secondenteller op de Uno-display van een NAS-stream hangen. Je zag dan de blauwe "wachtbolletjes" draaien op het scherm en vaak bevroor ook het beeld voor een seconde ofzo. Altijd gedacht dat dit mijn netwerk was, maar blijkt nu ook opgelost te zijn.

Het starten van een film duurt ietsje langer, maar eens de boel vertrokken is loopt dat als een dijk.

 

Zekere voor onzekere: ik sluit eerst de Uno volledig af, dan tv uit. Voor de stroom wegvalt is de Uno volledig afgesloten.

 

Case closed en uitgetest. Bedankt voor het meedenken!

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...