Ga naar inhoud


Vu+solo4K beginners problemen


Dickde

Aanbevolen berichten


  • Moderator

Duo?

De titel van dit onderwerp gezien?

 

En de Solo 4K heeft een HDMI uitgang.

 

Voor wat betreft het probleem, dat zal je toch moeten zoeken in de HDMI-CEC settings.

HDMI CEC uit zou betekenen dat je ontvanger gewoon moet blijven werken.

Bij de bovenste regel zou geen vinkje mogen staan.

 

HDMI CEC enabled 
Choose TV HDMI input 
Choose A/V-Receiver HDMI input 
VU+ standby => TV activity 
VU+ deepstandby => TV activity 
VU+ on from standby => TV activity 
VU+ on from deepstandby => TV activity 
TV standby => VU+ activity 
TV on => VU+ activity 
Disable power on actions for timer 
Use A/V-Receiver for volume control 
Use TV remotecontrol 
Active Source Reply On 
Delay between CEC messages 
Enable debug output to file 
Enable debug output to console

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Vu+solo4K is rechtstreeks met hdmi aangesloten op een Samsung UE55F8000, op deze tv zit ook een upc modem met een aparte hdmi ingang verder is er een Samsung dvd speler met hdmi aangesloten en een Sony dvd recorder RDR-HX750 ook met hdmi rechtstreeks op de tv aangesloten.

 

Ja Ceesv HDMI-SEC staat uit en ook als ie aanstaat alle mogelijke combinaties uitgeprobeerd.

aangepast door Dickde
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

trek die hdmi kabel er eens uit en zet dan je tv uit, en kijk eens wat er gebeurt. Wellicht dat je afstandsbediening van je tv iets doet met je solo4k wat dit veroorzaakt? Als het ding dan wel gewoon blijft doordraaien lijkt het mij dat er over hdmi toch iets wordt gestuurd naar je solo wat dit veroorzaakt.

 

Kijk eens in je tv wat je met die hdmi-cec instellingen allemaal kan regelen.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het probleem eindelijk gevonden, achter mijn tv zit een power box die de stroom voorziening regelt van alle aangesloten apparaten dus als de tv uitgaat dan is dat het commando voor de power box om de aangesloten apparaten niet meer van stroom te voorzien.

 

Met dank aan Wiz, Ceesv en Wolverine die de juiste vragen stellen om zo het probleem op te lossen, heel veel dank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hello ik heb een Solo 4K met Blackhole,ik heb 3 MKV films op de HDD 2 UHD and een HD als ik ze wil afspelen hoor ik alleen maar geluid en geen beeld ....?

iemand een idee ?

alvast bedankt

65HU8500 4K 3D/DM8000/PS4/SOLO 4K/Technisat Multytenne twin(4in1)en arabsat 26E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou wel eens een codec probleem kunnen zijn

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet welke hardware je hebt ik stream bijna al het uhd content naar mijn tv door middel van Plex ,op mijn smart tv installeer ik Plex en stream ze dan vanaf de pc.

Ik weet niet of je alles bekabeld hebt of via WiFi,welke films zijn het van welke codec maken ze gebruik,zelf maak ik gebruik van VTI.

Ervaring met blackhole heb ik niet helaas,de HEVC codec zou geen probleem moeten zijn voor de Vu solo 4k

aangepast door stevie-v
  • Like 1

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die films zitten op de hdd van solo4k mission impossible UHD en timeScapes UHD, via media info (( V_MPEG4/ISO/AVC))..alles is bedraad kwa netwerk cat6 kabels , gig switch...

Bedankt voor je snelle reactie

aangepast door hayman

65HU8500 4K 3D/DM8000/PS4/SOLO 4K/Technisat Multytenne twin(4in1)en arabsat 26E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...