Ga naar inhoud


vreemd diseqc probleem


recol
Ga naar oplossing Opgelost door satencom,

Aanbevolen berichten

heb een vreemd probleem met de volgende installatie

3 lnb’s astra 1 astra 3 en hotbird. waar achter 3 Diseqc switchen van het merk SAB type GD-41E

 

er zijn nu nog maar twee ontvangers op aangesloten te weten een M7 en een Sradix HS-411CXCI.

 

op de M7 boven werkt alles prima.

 

Op de Sradix HS-411CXCI ontvanger beneden heb ik problemen.

Als ik mijn satfinder meter aansluit op de kabel klopt alles en heb ik dus beeld op alle drie de satellieten. volgens diseqc astra1 op poort 1 astra 3 op poort 2 en de hotbird op poort 3

 

als ik de M7 beneden aansluit werkt alles ook goed.

 

Op de Diseqc switch de volgende volgorde geprobeerd en dan natuurlijk ook de Diseqc instellingen aangepast in de ontvanger.

 

Diseqc switch die gebruikt worden zijn SAB GD-41E

 

poort 1 astra 1 > oke

poort 2 astra 3 > oke

poort 3 hotbrid > geen signaal

 

poort 1 astra 1 > oke

poort 2 astra 3 > oke

poort 4 hotbird > geen signaal

 

poort 1 hotbird > oke

poort 2 astra 1 > geen signaal

poort 3 astra 3 > geen signaal

 

schiet mij maar lek……

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik denk dat ik het wel weet.

Jou switch is een disqec 2.0 switch

Jou ontvanger is alleen maar 1.0 en 1.1 en niet voor de 2.0.

En ik had laatst ook zoiets toen bleek dat ik een kabel niet helemaal lekker was en daardoor had ik problemen.

aangepast door pcman15
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Ik zou kiezen voor spaun switch of een triax switch, dan is denk ik je probleem op gelost

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ik het wel weet.

Jou switch is een disqec 2.0 switch

Jou ontvanger is alleen maar 1.0 en 1.1 en niet voor de 2.0.

En ik had laatst ook zoiets toen bleek dat ik een kabel niet helemaal lekker was en daardoor had ik problemen.

Volgens de specs ondersteunt de switch 2.0 maar dat wil niet zeggen dat hij niet met 1.0 overweg kan .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb deze zomer net hetzelfde probleem gehad, bij mij werkten nooit maar 3 diseqc poorten, de vierde , zijnde astra2 , gaf geen signaal. Na heel wat experimenteren, kwam ik tot dezelfde conclusie, oude diseqc terug aangesloten en probleem weg. De nieuwe is terug ingeleverd bij satshop en geld terug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tja, de keuze tussen goed of goedkoop......

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...