Ga naar inhoud


Grote Windows 10-update wijzigde privacyinstellingen zonder toestemming


Phoenixx

Aanbevolen berichten

En offline.........Dan alles wel veilig? Laat me niet lachen. Wie heeft er geen klanten-, spaar- of bonuskaart van de AH, ICI Paris of welke winkelketen dan ook. Ook dan geef je een deel van je "veronderstelde" privacy prijs. Privacy in on- of offlinestatus anno deze eeuw is een illusie.

ja mensen doen een hoop voor wat leuke prullen en hebben dingetjes

en ja klopt wel

Dreambox 7080 HD 1TB

Tuner A bcm4506 dvb-s2

Tuner C si2166b    dvb-s2

Triax 90 cm 19e/ 23e/ 28e/ gr oost

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dan krijgen je ouders gratis staaltjes van pampers ,baby poeders enz. Die fabrieken ruiken dat niet he dat er een baby geboren is.

maar wel als jij een blijde doos aanvraagt via de winkel of het internet ;)

en daar zit de kloe

Dreambox 7080 HD 1TB

Tuner A bcm4506 dvb-s2

Tuner C si2166b    dvb-s2

Triax 90 cm 19e/ 23e/ 28e/ gr oost

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wordt het niet tijd dat dit draadje naar off topic verhuist?

 

De eerste verstandige opmerking na diverse pagina's oeverloos geleuter.

]-[an - Utrecht.

 

Xtrend ET7500 - Triax 88 voor 13 19.2 23.5 en 28.

Ziggo - Humax 5200C en 5300C - Samsung UE43KS7500

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig wordt iets gedaan, over privacy. Met windows, stel ik mijn browser in, dat alles gewist wordt na het dichtgooien van de browser, er staat een blocker op om die tracking tegen te gaan, en een ander programma ruimt onnodige troep op.

Anoniem surfen zonder gegevens vrij te geven is een illusie, maar je kan het wel wat intomen.

En voor bepaalde diensten, mogen derden iets weten van mij.

Want als die sponsering e.d niet meer kon, dan zou veel onbetaalbaar zijn. Alleen deze hosting van die site e.d., kost veel geld.

Als ik dus hulp krijg van iemand via hier, mag derden dan weten welke kop koffie ik drink.

Bedrijven die de privacy regelgeving overtreden met (zware) boetes bestraffen, zal enkel ons de eindgebruiker zuur doorbreken. Want uiteindelijk gaan de eindgebruikers wij die boete van bvb Europa gaan betalen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uw opmerking ligt mooi in de lijn van je overige berichten, overbodig geleuter dus.

 

Sorry. Ik wacht met spanning op de volgende hoogstaande bijdrage van jou. Tot die tijd houd ik verder wel mijn mond :P

]-[an - Utrecht.

 

Xtrend ET7500 - Triax 88 voor 13 19.2 23.5 en 28.

Ziggo - Humax 5200C en 5300C - Samsung UE43KS7500

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat hier over windows 10 en privacy.Ik wil hier zeggen dat je nooit anoniem bent windows of niet.Van dat je geboren wordt tot dat je sterft.Maar je kan wel proberen van zo min mogelijk prive zaken te vertellen.Het probleem is dat die computers niets vergeten.En dat is niet alleen met windows zo maar ook met google en al de rest die we niet weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Komt ie hoor, https://nl.wikipedia.org/wiki/Anoniem_surfen

 

 

Tor is een bekend netwerk waarmee het lukt om IP-adressen te camoufleren en datapakketjes te versleutelen. Het programma Tor Browser geeft je op gebruiksvriendelijke wijze toegang tot dit anonieme netwerk, zodat je (vooralsnog) veilig kunt surfen zonder pottenkijkers.

 

Na de onthullingen van Edward Snowden is het Tor-netwerk tegenwoordig drukbezet. Logisch, want mensen laten zich nu eenmaal niet graag afluisteren door overheidsinstanties en reclamebureaus. Tor maakt je anoniem doordat opgevraagde datapakketjes een willekeurige route afleggen langs servers van andere gebruikers. Zodra je een website bezoekt, kunnen derden normaliter niet zien van welk IP-adres deze aanvraag afkomstig is. Daarnaast zijn de datapakketjes ook nog eens versleuteld middels één of meerdere encryptielagen. In landen met internetcensuur wordt Tor Browser al lange tijd gebruikt, omdat het hiermee lukt om geblokkeerde websites te bezoeken.

Fijn is dat Tor Browser geen software installeert op je systeem. Na het openen van het exe-bestand krijg je direct toegang tot het anonieme netwerk. Er verschijnt een browser op het scherm die erg vertrouwd aanvoelt. Dat is niet zonder reden, want Tor Browser is gebaseerd op de broncode van Firefox. Je surft nu onder een ander IP-adres dan gebruikelijk. Overigens wissel je op ieder moment van IP-adres door een andere identiteit aan te nemen. Opvallend is dat de plug-ins NoScript en HTTPS Everywhere standaard zijn geactiveerd. NoScript voert alleen JavaScript, Java en Flash van vertrouwde domeinen uit. Dankzij HTTPS Everywhere bezoek je websites automatisch via een versleutelde verbinding.

 

Voor anonimiteit met Tor lever je wel de nodige internetsnelheid in. De reden is simpel, aangezien de datapakketjes nu een langere route afleggen langs verschillende servers. Tor Browser is daarom minder geschikt om omvangrijke bestanden mee te downloaden. Ook tijdens surfsessies duurt het vaak even voordat de volledige webpagina is geladen. De makers raden wegens privacyredenen het gebruik van de Flash Player af, waardoor bepaalde videodiensten niet goed werken. Houd er verder rekening mee dat overheden van machtige landen alles in het werk stellen om het Tor-netwerk te kraken. Rusland looft zelfs een beloning van bijna tachtigduizend euro uit aan hackers die dat voor elkaar krijgen. De kans bestaat dus dat Tor Browser op termijn geen anonimiteit meer garandeert.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier geen probleem met windows 10.

Je kunt een jaartje wachten maar windows10 is een jaartje gratis beschikbaar.

Daarna zul je hem gewoon weer moeten kopen.

En ook op mijn werk tot zo ver geen probleem.

Mensen die nklagen blijven er altijd.

Daar is nog de mogelijkheid om linux te draaien of koop je een mooie apple.

Heb je geen problemen meer.

 

Gr

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je kunt een jaartje wachten maar windows10 is een jaartje gratis beschikbaar.

Daarna zul je hem gewoon weer moeten kopen.

 

Daar ga ik dus nog steeds van uit, gratis bestaat niet in deze wereld.

 

Je kunt een jaartje wachten maar windows10 is een jaartje gratis (beschikbaar).

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

afgelopen week heeft Microsoft in een radio 2 programma komen vertellen dat Windows 10 gratis blijft.

 

Ze gaan dezelfde weg op als Apple.

Eén maal een besturingsysteem kopen, en de volgende versies krijg je "gratis".

 

Natuurlijk moeten ze dan op een andere manier geld gaan verdienen.

En dat doen ze o.a. door bepaalde APPS betalend te maken

 

Zo zit er in een gekochte windows 10 standaard geen media player en moet je die aankopen of gebruikmaken van een derde partij.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...