Ga naar inhoud


Grote Windows 10-update wijzigde privacyinstellingen zonder toestemming


Phoenixx

Aanbevolen berichten


  • Moderator

Men begint ondertussen computers te bestoken die nog geen Win 10 update hebben gedaan.

 

Op 2 van mijn computers zag ik deze week een popup met een groot schakelvlak "Installeer Win 10" en "Installeer win 10 later"

Wanneer je op later drukt begint die Win 10 al wel te downloaden.

Alleen op de X rechtsboven van de popup laat tot zover te herkennen je computer ongemoeid.

 

Ik laat eerst die 100 Miljoen beta testers wel een jaartje aanmodderen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Men begint ondertussen computers te bestoken die nog geen Win 10 update hebben gedaan.

 

Op 2 van mijn computers zag ik deze week een popup met een groot schakelvlak "Installeer Win 10" en "Installeer win 10 later"

Wanneer je op later drukt begint die Win 10 al wel te downloaden.

Alleen op de X rechtsboven van de popup laat tot zover te herkennen je computer ongemoeid.

 

Ik laat eerst die 100 Miljoen beta testers wel een jaartje aanmodderen.

 

Idd 

Ook ik kreeg gisteren een telefoontje van mijn vader.

Die klikte ook op later. (Het was de bedoeling dat ik de update zou doen als we bij mijn ouders langs zouden komen)

Mooi toch dat W10 zich wel ging installeren.

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanmodderen is wel het juiste woord, ik ben er lang niet tevreden over.

Voorlopig bij mij geen problemen (buiten dat de update naar de nieuwste build keer op keer faalt :-))

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wat mij zeer stoort, is dat Win 10 zelf updates plaatst en daarbij ook nog allerlei privacy instellingen zelf verandert.

Ik moet er niet aan denken dat ik net in Frankrijk zit op mijn 1 Mb lijntje en dan dagenlang geconfronteerd word met een update download.

Thuis heb ik een data volume van 30 Gb./maand. daar zit ik ook niet te wachten op dit soort grappen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog gewoon XP...draait prima en heb ik dat gelazer niet. :D

 

Het is niet "gewoon" en het draait zeker niet prima.

Maar ik snap dat als je een bepaalde leeftijd bereikt hebt je het allemaal wel prima gaat vinden.

 

Met windows 10 is het voor microsoft erop of eronder. Gaan ze nu eindelijk eens luisteren naar de gebruikers of gaan ze de geschiedenisboekjes in. Het maakt mij niet zoveel uit welk OS ik moet draaien zolang mijn applicaties die ik moet gebruiken voor mijn werk maar werken en gegarandeerd worden voor dat OS. Als die ook gebouwd en gegarandeerd worden voor linux distributie X.Y.Z schakel ik direct over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog gewoon XP...draait prima en heb ik dat gelazer niet. :D

Doe ik ook... werkt inderdaad erg goed. Ik heb geen enkel probleem met het operatingsystem.  de computer is uiteraard niet meer echt nieuw, en daardoor misschien wat langzamer... maar door de SSD die ik er ruim een jaar geleden ingebouwd heb, ben ik uitermate tevreden!  Als iets goed werkt, is het goed, en wat een ander daar van vindt is totaal onbelangrijk.  Een mens moet leren tevreden te zijn, en niet steeds maar weer iets anders willen...  Komt er een nieuwe laptop (waarschijnlijk ergens volgend jaar) dan zal die uiteraard win 10 hebben zodat ik weer 10 jaar vooruit kan... maar voorlopig maak ik eerst mijn 10 jaar vol met deze XP laptop.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wat mij zeer stoort, is dat Win 10 zelf updates plaatst en daarbij ook nog allerlei privacy instellingen zelf verandert.

Ik moet er niet aan denken dat ik net in Frankrijk zit op mijn 1 Mb lijntje en dan dagenlang geconfronteerd word met een update download.

Thuis heb ik een data volume van 30 Gb./maand. daar zit ik ook niet te wachten op dit soort grappen.

Dan moet je juist blij zijn met w10. Dan kan je eenmaal gedownloade updates installeren vanaf een systeem die je in je eigen netwerk hebt die de update al heeft gedownload in plaats van het nog eens te moeten downloaden. Als je een wifi verbinding hebt met een beperkte internet verbinding kan je die als metered verbinding aangeven en dan worden er geen gigabytes aan updates gedownload.

 

 

Ik snap al die commotie over "aanmodderen" niet zo. Windows 10 draait beduidend beter dan xp, windows 7 / 8.x, tenminste, op alle hardware waar ik het mee heb getest.

 

Ik deel wel jullie mening dat het allemaal wel erg wordt gepushed door microsoft om vooral maar the updaten. En het zou inderdaad gaaf zijn als ze eens ophouden met instellingen wijzigen. Niet alleen privacy instellingen worden gewijzigd, ook standaard applicaties bleven niet buiten schot.

 

Hopelijk leert microsoft ervan en doen ze dat in de toekomst anders...

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prima OS die windows 10, draait hier naar volle tevredenheid al op meerdere systemen. maar bij sommige als je het woord Microsoft in de mond neemt, beginnen ze er al op af te geven. Maar dat gebeurt hier en andere forums ook wel met canal digitaal. zit schijnbaar in de natuur van sommige mensen

Mutant HD2400,Vu+ Duo, Xtrend ET6000, 2x Relook 400s,

Skystar2 en Wavefield  WV85THDS schotel 1W/5E/9-10E/13E/19.2E/23.5E/28.2E en de satellietmeter Xsarius HD easy

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb op deze computer 8.1 en ik weet niet wat ik zou missen aan Win 10.

Afgezien van nog meer gegevens aan Microsoft afstaan en minder baas over mijn eigen computer.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wiz schreef op 28 Nov 2015 - 17:01:

Dan moet je juist blij zijn met w10. Dan kan je eenmaal gedownloade updates installeren vanaf een systeem die je in je eigen netwerk hebt die de update al heeft gedownload in plaats van het nog eens te moeten downloaden. Als je een wifi verbinding hebt met een beperkte internet verbinding kan je die als metered verbinding aangeven en dan worden er geen gigabytes aan updates gedownload.

 

 

Ik snap al die commotie over "aanmodderen" niet zo. Windows 10 draait beduidend beter dan xp, windows 7 / 8.x, tenminste, op alle hardware waar ik het mee heb getest.

 

Ik deel wel jullie mening dat het allemaal wel erg wordt gepushed door microsoft om vooral maar the updaten. En het zou inderdaad gaaf zijn als ze eens ophouden met instellingen wijzigen. Niet alleen privacy instellingen worden gewijzigd, ook standaard applicaties bleven niet buiten schot.

 

Hopelijk leert microsoft ervan en doen ze dat in de toekomst anders...

 

Je moet nooit beginnen aan windows 10.  Het is continue spionage en dat kun je niet uitzetten. Je hebt geen controle meer over je eigen hardware en dit is pas het begin want ze gaan steeds een stapje verder. Wel eens gekeken met TCPview of Wireshark hoeveel verbindingen er gemaakt worden terwijl je helemaal niks doet? Zelfs als je alle live update crap hebt uitgeschakeld blijft die nog pogen te communiceren.

 

De enige situatie waarin je windows 10 kunt aanraden is een volledig geïsoleerde omgeving waar je elke bit kunt inspecteren voor die het internet op gaat. En zelfs de windows updates zijn tegenwoordig drama, ook voor je windows 7 proberen ze stiekem allerlei telemetrie en data mining in te bouwen en dit af te doen als security updates.  Ik ben blij dat ik een WSUS server heb en alles wat verdacht is kan blokkeren. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat windows terwijl je bezig bent, plots nodig vindt te updaten, en zelfs zonder vragen opnieuw opstart, begin ik meer en meer, via adapter instelling, het internet uit te schakelen.

Men laat gewoon continu internet toe, maar ik schakel meer en meer internet uit, omdat diverse programmas steeds gaan controleren op updates en windows ook, die een ouder systeem trager maakt.

Bij laptop, zelfs hardwarematig wifi op off.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...