Ga naar inhoud


Grote Windows 10-update wijzigde privacyinstellingen zonder toestemming


Phoenixx

Aanbevolen berichten


Gast Pedro Newbie

Omdat windows terwijl je bezig bent, plots nodig vindt te updaten, en zelfs zonder vragen opnieuw opstart, begin ik meer en meer, via adapter instelling, het internet uit te schakelen.

Men laat gewoon continu internet toe, maar ik schakel meer en meer internet uit, omdat diverse programmas steeds gaan controleren op updates en windows ook, die een ouder systeem trager maakt.

Bij laptop, zelfs hardwarematig wifi op off.

 

Installeer dan een persoonlijke firewall waarbij je precies per programma/proces aan kan geven of die contact mag maken met internet.

B.v. Eset Smart Security biedt deze mogelijkheid. Dat is de interactieve modus, je kunt dan per keer toestemming geven of een regel laten maken waarbij je altijd toestemming geeft of weigert.

 

In het begin krijg je dan veel vragen of je toestemming wil geven tot toegang tot het internet of niet maar gaandeweg raakt het aardig ingeregeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op laptop staat free zonealarm en zeer gemakkelijk. Vooral bij netwerken, trusted en openbaar.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat windows terwijl je bezig bent, plots nodig vindt te updaten, en zelfs zonder vragen opnieuw opstart, begin ik meer en meer, via adapter instelling, het internet uit te schakelen.

Men laat gewoon continu internet toe, maar ik schakel meer en meer internet uit, omdat diverse programmas steeds gaan controleren op updates en windows ook, die een ouder systeem trager maakt.

Bij laptop, zelfs hardwarematig wifi op off.

 

Weet niet exact hoe het met Windows 10 zit ( nog niet naar gekeken)

Maar onder Windows 7 kun je  het zelf aan geven of je het automatisch wilt updaten ja of nee.

Meerdere opties zelfs zoals wel downloaden maar niet installeren zonder toestemming.

Maar ook wel laten checken maar niks downloaden of installeren zonder toestemming.

 

Heeft dus meer met instellingen te maken dan met iets anders.

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ik lekker van die ergernissen vanaf, Desktop en Laptop overgezet op Linux Mint  en wat een prachtige ervaring is dat zeg.

Robuust en supersnel OS, en met de Cinnamon - interface prettig en mooi om me te werken.

Als je MS zat bent, stop met klagen (geeft toch geen zin), en en stap over voor een eerlijke pc ervaring.

 

76989_990x557.jpg

  • Like 1

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb afgelopen week een fresh install van Window10 gedaan. De nieuwe grote update werd daarna afzonderlijk geinstalleerd. Alles loopt weer prima. Ik heb m.b.v. het programma O&O ShutUp10 (google kent hem ook) de porivacy-instellingen van Window10 wat strakker ingesteld.

KPN Box 12 glasvezel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Achterhaald hoor, de installatie duurde 10 min max en alles werkte direct en voorbeeldig, op beide toestellen, Windows is gebaseerd op gemakzucht, maar laat vele steken vallen, en met versie 10 is het hek helemaal van de dam, ze gaan nu zelf bepalen wat er met je pc gebeurt, en via de Telemetry gegevens word alles binnen gehaald voor analyse, dag privacy, dag beheer over je software, welkom de nieuwe bedrijfspolitiek bij MS na het vertrek van Balmer.

 

En al mijn programma's werken wel fatsoenlijk, alle drivers zijn voorhanden, verder is er keuze uit meer dan 90.000 duizend pakketten en gratis.

Tuurlijk zijn de rechten strak aan gezet in Linux, je wilt toch geen open huishouding en dat het halve internet op je pc komt snuffelen, vergeet dat allemaal met Windows, je hebt je immers zelf tijdens de installatie akkoord verklaard met de gebruikers voorwaarden ( die je natuurlijk helemaal hebt doorgelezen).

 

Nee, wat u beweert is achterhaald raakt geen kant nog wal meer, uiteindelijk wijst de weg naar een goede Linux distro zichzelf wel, MS krijgt het steeds moeilijker W7 wordt aan de kant gezet, W10 is met het nieuwe verdien model uit op je gegevens, je interesses, je doen en laten, en het word nog enger hoor, beetje per beetje nestelen ze zich helemaal in je privé doen en laten, wat je ook probeert uit te zetten, met de volgende verplichte update is het hek weer van de dam.

Weiger je in de toekomst de W10 updates dan krijg met beperkingen van doen tot een niet niet meer naar behoren werkend systeem, veel lol in het vooruitzicht dus.

 

Tenzij je de andere weg inslaat,

 

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1644540

 

http://www.hln.be/hln/nl/4124/Multimedia/article/detail/2410776/2015/08/02/Windows-10-bespioneert-u-dit-kan-u-er-tegen-doen.dhtml

 

https://sites.google.com/site/computertip/mint

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ik lekker van die ergernissen vanaf, Desktop en Laptop overgezet op Linux Mint  en wat een prachtige ervaring is dat zeg.

Robuust en supersnel OS, en met de Cinnamon - interface prettig en mooi om me te werken.

Als je MS zat bent, stop met klagen (geeft toch geen zin), en en stap over voor een eerlijke pc ervaring.

 

76989_990x557.jpg

 

Heb ik ook.................... Heel tevreden en geen gegluur!

Homecast s9000  :mad:  in plaats daarvan  2x VU+ Solo2 met Open PLI 6.2. Loopt fantastisch! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Maar Windows 10 kan daar verandering in aan gaan brengen.

 

Ik overweeg echt Windows 8.1 zo lang mogelijk actief te houden, totdat windows ook met updates de praktijken van win 10 gaat introduceren.

Tegen die tijd is het einde windows voor mij.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedereen heeft het maar over de beveiligingsinstellingen van Windows 10.

 

Maar hou er rekening mee dat Windows 10 je gratis wordt aangeboden.

Ze moeten toch ergens de centen halen om verder te kunnen werken.

 

Veel van de mensen die het daar moeilijk mee hebben zitten wel de ganse dag op Facebook, Instagram, Twitter en ander programma's die alles van je willen weten en als nog lange tijd bijhouden.

Vaak lopen ze dan ook nog met een GSM rond, waarvan 3G aanstaat, de GPS aanstaat zodat ze dan ook nog weten waar je zit en wat je uitspookt.

 

Trouwens op mijn 10jaar oude pc ging de update naar Windows 10 zonder problemen, zonder naar drivers te moeten zoeken.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat "gratis" neem ik even met een korrel zout.

 

Wanneer iedereen Win 10 draait voorzie ik zo maar een jaarlijkse fee, betaal je niet kan het zo maar zijn dat je systeem beperkingen krijgt.

Microsoft office is tegenwoordig ook met een jaarlijkse huur belast.

 

Het settop box pakket was ook ooit gratis.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...