Ga naar inhoud


Eerste ervaringen en foto's nieuwe M7 module in bruikleen


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Testen met het aantal te decoderen streams van één transponder, is altijd met 1 tuner in gebruik.  Je moet hier eigenlijk niets voor doen.  Enigma neemt gewoon de stream die reeds getuned is.

 

bv. 2BE HD, VTM HD, Vier HD, Syfy en Crime & Investigation (als je Basic+ hebt) zitten op dezelfde transponder.

Je hebt hier 5 kanalen die je kunt testen.  Ik vermoed dat de module met dit aantal het wel moeilijk zal hebben.

Maar moest het gaan om deze 5 kanalen te decoderen zonder problemen dan zou dit heel positief zijn.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 92
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Sat4all.com, is een openbaar forum, en berichten, mogen worden overgenomen, als dit de hobbyist ten goede komt. Als je delen van mijn test(en) overneemt op een ander forum, zou ik het vriendelijk vinden, mijn naam (en indien beide forumregels/moderators) het toelaten, ook even de link te plaatsen.

Dank voor begrip, en mijn excuses voor het off topic bericht.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen probleem willy, hoe meer mensen (natuurlijk niet de verkeerde) info weten, hoe beter voor de hobbyist. Helaas lezen ook altijd "verkeerde" mensen mee.

Maar ik kon blijkbaar opnemen van één en canvas. Een derde kon ik niet decoderen, zit ketnet/op12 niet op dezelfde transponder, zal even opzoeken.

Maar ik heb die bewuste module geplaatst in de vu, tezamen met de witte module met de cd kaart.

Bij het zappen van TVV, ging alles vlekkeloos, maar ik vond het vreemd dat de cd kaart met module reageer op zuivere tvv kanalen zoals bvb vijf tv en vitaya. alhoewel die ook gedecodeerd zijn met die module en juiste kaart, maar bij mij niet de juiste kaart.
Toen ik met deze setup ging naar canal digitaal zenders binnen mijn pakket, opende geen enkele zender van cd, tot ik de bewuste rode tvv module er uit haalde.

Maar ik vraag me af, wie weet meer, of je in foto die je ziet, misschien voorkeuze's kan maken, welke zender met welke module moet gedecodeerd worden, zodat het beter werkt. die optie heb je in VTI, maar nog nooit gezien in pli 4.X, toen ik ermee werkte.
je kan providers,zenders en caid toevoegen. Misschien een domme vraag, omdat er misschien wel een wiki of faq ervan bestaat, maar niet bestudeerd, wegens het krijgen van oud materiaal, waar ik mee bezig ben.

De testen zijn wel kort gebeurd. Misschien kunnen via die kant, wel de 2 modules gebruikt worden.

Als ik even tijd heb, en de decoder is vrij, met enige tips, kan ik wel even experimenteren, maar misschien is het nutteloze tijd. Maar als we naar de tijd van only module's gaan, is het dan beter 2 single tuners te kopen voor dvb, en elk voorzien van een module, dan één met dezelfde dual tuner, vanwege dat module blijkbaar nooit 2 streams van 2 transponders zal kunnen decoderen, en dat een module blijkbaar ook niet in staat is achteraf een gecodeerde stream te decoderen.

post-40019-0-73925200-1451161058.jpg

post-40019-0-09115800-1451161064.jpg

post-40019-0-95495300-1451161071.jpg

post-40019-0-83685600-1451161079.jpg

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar ik kon blijkbaar opnemen van één en canvas. Een derde kon ik niet decoderen, zit ketnet/op12 niet op dezelfde transponder

 

 

 

Neen ketnet zit niet op dezelfde transponder.

 

Zoals ik hoger reeds meldde zitten deze wel op dezelfde transponder:  2BE HD, VTM HD, Vier HD, Syfy en Crime & Investigation

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan opnemen van 2 streams tegelijkertijd, maar als ik een derde wil kijken, dan heb ik geen beeld met de cam07 module :(

Volgens de lijst van willy. 2X getest.

Even mijn vaders kaartje geleend, om diezelfde testen te doen, en wat bleek na dubbele testen, dat de witte module met de tvv kaart wel 2 kanalen kon opnemen en nog een 3de zien :) en de nieuwe niet :( . Dus kan dit als een nadeel worden gezien.

Om zeker te zijn, kan ik als ik niet opneem, ze alle 3 zien met de rode module. Omdat er geen geldig abonnement is voor syfy of crime, kon ik niet verder testen met TVV kaart en witte module.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi,

ik wil nog even terugkomen op bericht 34 https://www.sat4all.com/forums/topic/350441-eerste-ervaringen-en-fotos-nieuwe-m7-module-in-bruikleen/?p=2349574

 

De witte module werkt enkel in één slot goed van de vu duo met de cd kaart.

Als de rode module is geplaatst, blijft bvb film1 premiere spelen. ga je naar een ander film1 kanaal einde verhaal.

Ik heb wat zitten spelen, met die interface taken.

Na wat blauwe scherms, na de testen, kon ik het voor elkaar krijgen, om bij de rode TVV module in te stellen, bij wijze van test, enkel bvb vtm,vier,2be in zijn lijst te krijgen.

En warempel, enkel deze 4 zenders werden door de module gedecodeerd.

Ging ik naar de film1 kanalen en andere Nederlandse stations, waren die gewoon gedecodeerd.

De nieuwe tvv module bleek zich niks aan te trekken van deze zenders (gaf dus ook niet aan, dat ik geen abonnement had op die zender). Ik zou vermoeden dat gans M7 benelux dezelfde module zal gebruiken, met een ander type geïntegreerde smartcard.

Je kan er dus van uitgaan, als je,je geduld neemt, en alle zenders in de takenlijst steekt van de m7 module die je met je abonnement neemt, je ontvanger bij het afstemmen van deze zender deze module neemt. ga je naar andere cd zenders wordt de neotion module niet aangesproken, en neemt die onmiddellijk de witte ci.

Ik kon in eerste instantie ook zenders toewijzen aan de witte module, maar daarna kreeg ik crashlogs, en nu ga ik richting mijn 2 meter bak. Maar VTI zou je denken, dat zij meer bezig zijn met modules, dan anderen. en dat is wel handig, als meer en meer aanbieders naar de verplichte module gaan, maar zal een tijdrovend werk zijn, tenzij ze een programma maken, waarmee ze met computer aan te duiden zijn.

Maar met m7 heb je problemen, dat die benaming zowel als voor TVV en CD gebruikt wordt.
Bij bvb sky kan je betadigital en andere aanduiden. Maar het staat in zijn kinderschoenen, en wie weet, zal je met de toekomst een aangepaste dreambox edit of andere editor uitkomen, waar je naast zender of groep zal kunnen aangeven gebruik ci slot 1 of 2.
Ik weet dat linux gebruikers veel liever softcams gebruiken, ik ook, vanwege gemakkelijker opname mogelijkheden. Maar als we nu al dergelijke gegevens doorgeven aan firmware bouwers, dan kunnen ze dit rustig bekijken uitpluizen uittesten enz. We moeten niet wachten tot dat het spreekwoordelijk 5 voor 12 is.

dvbapp2_crash_1451177055.rar

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kletst uit je nek sattv4iedereen

dit is geen nieuwe test maar het is al jaren bekende ervaringswaarde betreffende de kaarten en de CI modules

je levert geen enkel bewijs dat je een echte CI+ (en dan nog een nieuwe) in handen hebt

 

je hebt bovendien een oude VTI op de kast die kan geen CI+ module (volgens je eigen crashlog)

 

dus je berichten zijn allemaal om NIET

aangepast door Tonskidutch

Ride Like The Wind

Christopher Cross

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan opnemen van 2 streams tegelijkertijd, maar als ik een derde wil kijken, dan heb ik geen beeld met de cam07 module :(

Volgens de lijst van willy. 2X getest.

Even mijn vaders kaartje geleend, om diezelfde testen te doen, en wat bleek na dubbele testen, dat de witte module met de tvv kaart wel 2 kanalen kon opnemen en nog een 3de zien :) en de nieuwe niet :( . Dus kan dit als een nadeel worden gezien.

Om zeker te zijn, kan ik als ik niet opneem, ze alle 3 zien met de rode module. Omdat er geen geldig abonnement is voor syfy of crime, kon ik niet verder testen met TVV kaart en witte module.

 

Bummer, dat is een tegenslag.  Je kunt dus vergeten van de kanalen van meerdere transponders te combineren om door de module te sturen.  Ze worden toch niet gedecodeerd.  (Max 2 zoals het eruit ziet)

 

De enige mogelijke oplossing die nog overblijft is gecodeerd op te nemen en achteraf één voor één te decoderen.  Met Oscam lukt mij dit op mijn ET-9500 (en ET-6500).  Er zijn nog toestellen die het kunnen, maar die ontsnappen mij op dit moment.  Op de VU-duo is het mij in ieder geval nooit gelukt.

 

Echter heb dit nooit geprobeerd met een CI module (wegens geen module).  Als je wilt kun je dit eens proberen.  Maar op een VU-duo lijkt mij dit tot mislukken gedoemd.

 

Willy

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Andere transponder die je misschien kunt proberen van TVV:

 

Ketnet, Vijf, Acht, Vitaya, Kadet, VTM Kazoom 

 

Deze zitten ook op dezelfde transponder.  (maar een andere dan VTM HD)

 

Willy

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

De enige mogelijke oplossing die nog overblijft is gecodeerd op te nemen en achteraf één voor één te decoderen.

 

Echter heb dit nooit geprobeerd met een CI module (wegens geen module).

 

De fabrikantdrivers in je box moeten het zelfs in geval van softcam al expliciet ondersteunen, en dat doen ze lang niet allemaal!

Met een CI module kun je het helemaal vergeten. Op geen enkele manier krijg je de opgenomen encrypted stream weer richting de CI module. Je kunt ze alleen nog echt "offline" decoderen mbv CSA-Rainbow-Table-Tool

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kletst uit je nek sattv4iedereen

dit is geen nieuwe test maar het is al jaren bekende ervaringswaarde betreffende de kaarten en de CI modules

je levert geen enkel bewijs dat je een echte CI+ (en dan nog een nieuwe) in handen hebt

 

je hebt bovendien een oude VTI op de kast die kan geen CI+ module (volgens je eigen crashlog)

 

dus je berichten zijn allemaal om NIET

Ik weet dit van dag 1 van de aankoop, en het gaat hier niet zo direct op die +. Ik wil aantonen dat op het moment van het schrijven!, de module decodeert, en die test was op aanvraag.

Die module geeft geen enkel voordeel, zelfs een nadeel (2 IPV 3) streams te decoderen!

Maar het moge misschien voor bepaalden leuk zijn te weten dat de module (tijdelijk?) werkt op een niet ci+ compatibel toestel.

Ik weet niet of je vanaf volgende week nog oude pasjes zal kunnen activeren??

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mag ik sattv4iedereen bedanken dat ie dit getest en gepubliceerd heeft.

Zo weten we waar we aan toe zijn, want als deze info van M7 verwacht, dan kun je nog lang wachten.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...