Ga naar inhoud


Eerste ervaringen en foto's nieuwe M7 module in bruikleen


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Hi,

even het geluk, dat ik even een M7 TVV orca module mocht testen, en dit zijn mijn eerste ervaringen met foto's.
In de module, kan je geen kaart plaatsen. Maar als je de module naar het licht houd, zie je op de plaats waar de contacten zitten in de module een soort wit plastiek zitten, waar ik denk, dat dit de smartcard processor o.i.d. zit. Hieronder een foto daarvan, maar is onduidelijk, probeer bij klaar daglicht eens opnieuw.

post-40019-0-75626800-1450807355.jpg

Dus even mijn softcam van mijn vu duo die draait op VTI 9.X gestopt, deze op een hd gezet, en module er in. Na nog geen 20 seconden, had ik beeld. Ik heb een paar foto's genomen, met wat uitleg:

post-40019-0-73498000-1450807435.jpg

Hier valt niet veel over te vertellen, is het hoofdmenu van de module.

post-40019-0-07460700-1450807510.jpg

Hier zie je info, als je in het menu neotion kijkt. Een serie nummer en wat andere gegevens.

post-40019-0-01392700-1450807588.jpg

Je kan dan ook nog info opvragen bij M7 module. Hier zie je ook diverse info.

post-40019-0-66160800-1450807658.jpg

Hier zie je de status van de smartcard. Hier staat momenteel niet dat de kaart gekoppeld is aan de module. Echter weet ik niet, of de kaart die aanwezig is bij fig1, er op gesoldeerd is, of mocht je de module demonteren, deze gewoon op één of andere manier bevestigd is, en dat de normale contacten gebruikt zijn. Of het een micro sim zou kunnen zijn weet ik niet, en ik heb geen zin de module te gaan demonteren, dit omdat het mijn module niet is, de garantie vervalt, of dat ik in strijd kan zijn met het een of andere. Misschien gaan er ooit zijn, die dit wel gaan doen, maar dan zouden je 99€ goed mogelijk voor de prullenmand kunnen zijn.

post-40019-0-64106900-1450807886.jpg

Bij deze optie, kan je kijken of je toestel al of niet ci+ compatibel is, en zoals ik wel weet is een vu duo dat niet. Echter decodeert hij wel, en veronderstel ik, dat ze het + gedeelte nog niet geactiveerd hebben, en eigenlijk zou ik niet weten waarom ze dat moeten doen. Als ze dit in de toekomst wel doen, dan vrees ik er wel voor, dat het beeld dan wel op "zwart" zal gaan.

post-40019-0-97391200-1450808037.jpg

Hier kan je de rechten van de kaart zien.

Dan een verder test, het opnemen. Een opname gaat perfect, en is zichtbaar met de pc. Toen ik tijdens een opname zapte naar een andere tvv zender op een andere transponder, bleef die "zwart" totdat de opname klaar was. Na de opname beeld.
De ontvanger in mijn geval werkte niet soepel, vooral bleef hij hangen in de menu's.

Eindconclusie gemaakt op 22 december 2015 is:

Op het moment van het schrijven, werkt de nieuwe module in een vu duo (andere linuxen volgen nog).
Het beeld wordt gedecodeerd, en als je niet zapt, kan je opnemen. Mijn vu duo, werkte niet soepel in de menu's, maar het zappen kon er wel door.

Ik kon geen enkel verschil waarnemen, tussen de test van de witte module met oranje kaart, en de nieuwe module. Ik zie dan ook geen enkel voordeel, als je een witte module heeft, om deze nieuwe te gebruiken, vooral als ze later het + gedeelte zouden activeren.

NOOT: deze test is gedaan, ter info voor lezers van sat4all. Hier heb ik geen enkel voordeel bij, en ook geen belangen. Gebruik ook mijn korte test van 10 minuten niet, om over te schakelen, want ik wil geen tig klachten, dat het niet of half werkt, en het heeft geen enkel voordeel om over te schakelen, zeker als je een witte module bezit. Het is derhalve gevaarlijk hierover een uitspraak te doen, maar volgens mij koop je zolang je ze nog kan krijgen beter een witte module dan zo,'n nieuwe neotion module van M7. Vragen of specifieke testen binnen de forum regels kunnen, en zal ik indien mogelijk testen.
p.s. als foto's o.d., niet kunnen, gelieve ze te verwijderen a.u.b.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 92
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Deze module is in bruikleen, en weet dus ook niet hoe het ging. Een ding wel is dat bepaalde dealers wel hun nieuwe en bestaande klanten puschen naar dit systeem. Gelukkig zijn er ook nog andere.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een ding wat niet duidelijk is in Uw beschrijving is of de module meerdere kanalen kan decoderen van dezelfde transponder.

 

Start bv een opname van één HD en probeer dan eens Canvas te openen?

Blijft het nu ook zwart?

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

De solo se V2, gaat de module gaan pairen, en ziet hij wel staan als een ci+ module. Maar aangezien deze materie bij bepaalden gevoelig is, schrijf ik er weinig over.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat je DUO er niet soepel mee werkt is omdat hij ressources tekort komt om met een dergelijke module om te gaan, een DUO 2 - Solo 2 en dergelijke moet daar soepel mee draaien, verder is de aangewezen image OPEN ATV voor CI+ modules.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de ondersteuning in meerdere images is opgenomen hoeft men niet een "aangewezen" image te noemen.

maar kijk wat je er mee kunt.

 

In VTI is het van belang dat je de CI-fix als image update hebt van enkele weekjes geleden.

In de SOLO SE V2 loopt de CI+ module zoals ook blijkt uit de vragen en ervaringswaarden op de Duitse Fora.

 

Om te beginnen met een test in een stokoude DUO waar we van weten dat hij geen CI en CI+ ondersteuning biedt is eigenlijk tijdverspilling.

Als je hier stelt :

 

De solo se V2, gaat de module gaan pairen,

dan maak je het degene van wie je de CI+ geleend hebt wel erg lastig, of je hebt het niet begrepen wat er met pairen bedoeld wordt.

Juist in een hardware coded CI+ module is er geen sprake meer van pairen.

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op figuur 4 staat momenteel, dat kaart en module niet gekoppeld is (dit kan veranderen met de toekomst). Zeker is niet, of het wit dat ik zie tussen de gleuf, de zogenaamde ingebouwde kaart is, en deze rechtstreeks gesoldeerd is op de module.

Hij kan door middel van iets vastgemaakt zijn, en de klassieke contacten gebruikt zoals andere modules.

Met de tijd verwacht ik wel, dat we dit zullen weten, er zullen er wel zijn, die uit nieuwsgierigheid de module zullen demonteren.

Ik heb nog nergens gelezen, dat de modules gekoppeld waren aan een ontvanger (schijnt wel te kunnen), maar als je ontvanger versleten is, lijkt me het sterk, dat de tv aanbieder mag verbieden deze op een andere ontvanger te gebruiken. Met de nodige commando's, lijkt het me wel mogelijk te zijn, om de module vrij te geven.

De contract voorwaarden verbieden (nog) niet, dat je de module op je huis adres op verschillende ontvangers te gebruiken.

Ook lijkt een lijst te ontbreken, waar men de modules werken garandeert, of ik vind het niet.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een ding wat niet duidelijk is in Uw beschrijving is of de module meerdere kanalen kan decoderen van dezelfde transponder.

 

Start bv een opname van één HD en probeer dan eens Canvas te openen?

Blijft het nu ook zwart?

 

Willy

Heb het even getest, en zolang je op dezelfde transponder blijft, werkt het. Maar het is me nog altijd onduidelijk, of het decoderen van meerdere stream op verschillende transponders niet kan, komt door de module, of een tekortkoming is van linux ontvangers en/of firmware of de combinatie van de 3?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb het even getest, en zolang je op dezelfde transponder blijft, werkt het. Maar het is me nog altijd onduidelijk, of het decoderen van meerdere stream op verschillende transponders niet kan, komt door de module, of een tekortkoming is van linux ontvangers en/of firmware of de combinatie van de 3?

 

Dus de CI+ module kan meerder kanalen van dezelfde transponder decoderen.  Das toch al iets.

 

Gelijktijdig decoderen van verschillende transponders kan geen enkele CI (+) module.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je in de toekomst niet van twee transponders gelijktijdig gaat kunnen opnemen...wie gaat dan nog geïntresserd zijn in CD of TVV.

Vaak neem je iets op omdat je gelijkertijd iets anders wil bekijken.

 

Op de kabel en bij Proximus kan je wel tot drie zenders gelijktijdig opnemen.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...