Ga naar inhoud


Eerste ervaringen en foto's nieuwe M7 module in bruikleen


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Ook ik wil, sattv4iedereen bedanken. Voor de testen. Wij weten nu inderdaad. Al wat meer over de nieuwe module. En dat die + niet is geaktiveerd. Is zoals in mijn eerdere berichten, te lezen. voorlopig ook erg logisch !! En ik verwachte dit ook al. Is nu echter ook in de test bevestigd. Dit is weer hetzelfde verhaal als met die witte module. ook daar hebben ze de + met opzet in de fabriek niet laten inzetten c.q aktiveren.

 

M.v.g

 

Henny.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 92
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Volgens mij is die witte module zowel hardwarematig als softwarematig niet klaar voor ci+. Want is ci+ niet enkel interessant als de kaart ook gekoppeld is?

Ik dank iedereen voor hun dankwoord, voor mijn testen. Zo kunnen we enkel hopen, dat firmwarebouwers, nu het één en ander onder de loep nemen, zich bezinnen, en iets maken (al ware het in beta release's voor mensen die specifiek willen testen met module's) voor mensen die met de tijd genoodzaakt zijn met modules te werken.

tip/hint: werk de interface taken verder af, zodat als we met de toekomst met modules moeten werken, dat we per zender(groep) de modules kunnen toewijzen. nu is het omslachtig, met soms een crasch. Maar het is al een begin.

En na deze testen, gaan we verder met oude gekregen materialen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grappig hoe hier van alles door elkaar wordt gegooid, CI+ heeft niets met pairing te maken, de (nieuwe)witte module is 100% CI+ compatible, alleen is er bewust voor gekozen dit nog niet te aktiveren.

Verder zit er in de nieuwe kaarten geen beperking in het aantal te decoderen kanalen, die beperking zit nu in de hardware indien je gebruik maakt van een CI.

 

Module pairing in een Vusolo V2, zo lees je nog eens wat nieuws .....;)

aangepast door Tech

Pli Core Member

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Naar mijn mening zijn de conclusies van sat4all sat4iedereen m.b.t. het witte module gebaseerd op drijfzand.

 

Canaldigitaal is duidelijk geweest in haar uitlatingen, bij het witte CI+ module is het + gedeelte niet geactiveerd.

(En dat zal het vermoedelijk ook niet worden.)

aangepast door ceesv
schrijvvout verbeterd na hint tonskidutch

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga reageren op de 2 personen tegelijkertijd:

@tech ci+ en pairing hebben op zich niks te maken. Maar wat is het nut als je een kaart die in een ci+ zit gewoon kan gebruiken op een softcam? Als zij bvb willen, dat je de reclame niet doorspoelt in een opname, is het weinig nut, als de kaart gewoon in een alternatieve decoder kan. Ik weet dat bvb bij bepaalde hd+ (commerciele duitse HD kanalen) kaarten, ze werken in een alternatieve soft en hardware cam.

Maar alle ci+, die ik hier liggen heb (momenteel 2) is de kaart gekoppeld, of de kaart op een manier vast gemaakt op de module, en zou ze nog niet gekoppeld zijn.
Graag zou ik even zo'n nieuwe kaart willen zien werken in een niet interactieve of laatste TVV cam. In de module kan ze max 2 kanalen decoderen, ik heb het 2X getest. De seca pasjes hebben een sid limiet van 4, en als die niet beveiligd is gaat die in strafmode, dus zoveel opname's maken zoals je wenst, is hier niet meer mogelijk. Het decoderen van 4 kanalen, gaat oscam al een melding gaan geven, dat het teveel is. Je bent altijd welkom om een demonstratie te komen geven. en de module wordt nog niet aan een ontvanger gekoppeld, en heb ik nog nergens gelezen. Maar de mogelijkheid zou kunnen.
@ceesv: Ik heb even de hardwareshop bekeken van canal digitaal.
er staat:

 
Artikelnummer gewist.
 

Heb je een televisie met ingebouwde ontvanger? En ben je al in het bezit van een CanalDigitaal smartcard? Dan volstaat een insteekkaart waar je je smartcard in schuift. Je ontvangt hiermee het signaal direct op je tv en hebt dus geen tweede afstandsbediening nodig. Voorwaarde is wel dat je tv geschikt is voor satellietontvangst via de Common Interface module (en over een DVBS2-tuner beschikt voor satellietontvangst). Ook geschikt voor satellietontvangers waar een CI-module voor nodig is.

Dit type module is geschikt voor Mediaguard3-smartcards, beschikbaar in de kleuren oranje (hoofdsmartcard) grijs (smartcard om extra tv’s aan te sluiten). Smartcard niet bijgeleverd. Ter vervanging van uw huidige module (indien deze defect is) of om uw CI-module met zwart etiket te vervangen (om ook naar de beveiligde zenders Mezzo HD, Motors TV HD en FOX Sports International HD te kunnen kijken).

 

Hier kan ik niks vinden over ci+. alle bewuste ci+ module's hebben de naam op de sticker ci+. Deze van onze kabelaar, en deze van M7. Als ik mij de foto's herinner van ziggo en hd+ staat er ook telkens een + naast ci. Waarom dit bij die witte module dan niet moet?
Maar ja, nooit te oud om te leren, en misschien is er wel een link, naar de technische publieke gegevens over deze module.

 

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zoals ik al schreef, Witte module is een CI+ module, in gebruik als CI module.

Googel maar eens op  m7 ci+ module

De publicaties uit 2013 zijn duidelijk.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En die nieuwe neotion module is ook maar een gewone viaccess ci module die alle viaccess smartcards tm acs 5.x ondersteund.

Dat M7 group ze met een ingebouwde mini chip levert moeten ze zelf weten ;)

 

Kwestie van blikje openvouwen, chip eraf peuteren en je kunt er elke willekeurige viaccess card inprakken en je hebt beeld.

Je kunt er maar 2 kanalen tegelijk mee descramblen ("dual descrambling feature")

 

http://www.neotion.com/products/neotion-viaccess-orca-ci-plus-cam-acs-5x.php

Link naar reactie
Delen op andere sites

En, op de verpakking van de nieuwe module. Staat ook dat hij gewoon, in de huidige gecertificeerde ontvangers. is te gebruiken. Zonder die + aktivatie dus. De tekst op de verpakking. Is precies dezelfde als op de verpakking, met die witte module. Met een uitzondering. dat ze bij de witte telkens, de + achterwege hebben gelaten. En dat ze bij die nieuwe, de + tekstueel wel gebruiken. Ook heb ik nog een en ander bestuudeerd. Alleen apparatuur die door het CI+ consortium. Is gekeurd. En kwa firmware. Aan alle getelde beperkingen doet. Die door dit consortium worden opgelegd. Zijn CI+compatibel. Ook als je bij cd in hun webshop een nieuwe module besteld staat deze tekst erbij. Het is hun niet de bedoeling om ons een vrije hardware keuze onmogelijk te maken. Het gaat hun enkel om cardscharing tegen te gaan. Bij de aktievatie of omzetting. Controleerd hun data base. De combinatie ingebouwde kaart/CI module nummer. Moet beiden worden opgegeven bij de aktivatie. Bij een nieuwe ontvanger of nieuwe module met ingebouwde kaart. Moet serienummer settopbox + kaartnummer worden opgegeven. Het zou dus zomaar eens kunnen dat hun database. Kontroleert of bijde bij elkaar horen, ook een vorm van koppeling tussen interne kaart en settopbox/of CI module.

 

Verder kwam ik nog tegen. Dat die witte 4 streams tegelijk van een transponder kan decoderen. Die nieuwe is beperkt tot twee streams.

 

 

M.v.g.

 

Henny.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vroeg mij af, of bij de testen met meerdere streams op dezelfde transponder de opnames gecontroleerd werden.
Ik heb het namelijk zelf al eens tegengekomen met een CI module in een Linux ontvanger dat het leek alsof ik meerdere zaken tegelijk kon opnemen, maar als ik een opname startte, en dan wegzapte, dan begon de CI module de nieuw gekozen zender te decoderen.

Als ik dan achteraf de opname probeerde af te spelen, had ik de eerste zoveel seconden beeld (tot op het moment van wegzappen), daarna opnieuw beeld van toen ik terugzapte.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

@theparasol. Zie foto' s aan het begin van dit topic !!! Van sattv4iedereen. Hier staan alle module uit lezingen op. En de module geeft duidelijk aan m7 locked !! Als je die nieuwe mini simkaart losmaakt zal hij ongetwijfeld ook stuk gaan. En heb je er niets meer aan.om in een andere sleuf te gebruiken. Dit is waar de beveiliging op is gebouwd. Simpel maar misschien wel doeltreffend. Hij zit als het ware vastgespijkerd !! Dit is een idee wat ik anderhalf jaar geleden notabene zelf heb bedacht. Ik heb, als het doeltreffend is. Voor mijn idee nog geen cent gezien !! Maar ja, ze gaan er wel vaker met mijn ideeën vandoor !! En gratis dan. Is zuiver bedoeld om cardscharing te bemoeilijken !! Anders niets. Als je graag zo'n module wilt gebruiken. Kun je beter een originele van neotion. Zien te verkrijgen. Hoef je die van M7 niet te unlocken.en te slopen, toch !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ergens gelezen, dat je wel een soort mini smartcard zou uit de interactieve boxen kunt halen.

Misschien zal ooit iemand, het riskeren, die uit te halen en in een neotion viacces orca module te steken, of er beeld is.

Jammer, dat ik nu pas lees, dat de decodering over een tijdje zou verdwijnen, heb ze net gisteren allemaal gewist, maar met een andere transpondergegevens aangekregen, zou ik wel eens de test kunnen herhalen voor langere tijd.

Maar wel merkwaardig, dat je enerzijds gegevens kan opvragen van neotion, en andere van cam 701.

Zou die neotion dan mogelijks universeel zijn voor die viacces orca codering, en die andere op maat geschreven en opgelegd door M7?

Ik ben benieuwd of je nog dergelijke modules zou hebben met info over neotion, en andere specifiek op de door maat geschreven provider?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

@sattv4iedereen. Ja, ik heb ook zoiets gelezen hier, dat die mini kaart zou zijn te verwijderen.uit zo'n ontvanger. Maar of dat ook zo is vraag ik mij af. Als hij heel is te verwijderen. Dan kan hij mogelijk met een plastic adapter kaart als een gewone kaart worden gebruikt. Ook in ontvangers met emu firmware. En dat is niet meer de bedoeling. Wat m7 betreft, zo heb ik althans gelezen ergens. Zij willen hier ook bij de oranje kaart een stokje voor steken !! Waar heb je trouwens gelezen. Dat de decodering over een tijdje zal verdwijnen ?? En welke bedoel je dan ?? Ik lees wel her, en der dat. Seca 2 binnenkort zal verdwijnen. Maar seca 3/nagravision/nano01 blijft nog voor lange tijd in gebruik. Naast viacces Orca. Althans dat beweert men nog steeds.

 

Henny.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...