Ga naar inhoud


Eerste ervaringen en foto's nieuwe M7 module in bruikleen


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Het is die denson: Denson DS 1010 Road II 12-24 & 230v.

En de test, kan niet zo goed getest worden, omdat die op basic ligt staat. Het is een een moment test, en zoals meerderen weten, zijn testen dagen, weken, soms maanden nodig, om een betrouwbare test te hebben.

Wat je met me testen doet, is U probleem. Maar hier me verdedigen, kan niet, ik heb geen zin in nog een ban.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 92
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Moderator

Zolang de huisregels in acht genomen worden is het geen probleem.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onwetend als ik ben, op satellietgebied, heb ik zo'n cam 701 ci+ module gekocht, voor in onze samsung tv (ue48ju7500l). De tv heeft twee ingebouwde dvb-s2 tuners. Ik kan met deze module twee kanalen tegelijk opnemen, ook als deze op verschillende transponders zitten. Ik heb opnames gemaakt van NPO3 HD en SyFy tegelijkertijd en ook andere combinaties. Dat werkt allemaal perfect. De zenders worden gedecodeerd en opgenomen op de asngesloten usb-drive. Waar het helaas mis gaat is dat het op de tv niet lukt om een versleutelde kanaal op te nemen en dan naar een ander kanaal te kijken. Zelfs niet als ze op dezelfde transponder zitten. Zo kan ik dus geen RTL4 opnemen terwijl ik naar RTL5 kijk. Dan meldt de tv: "zender is gecodeerd" en blijft zwart. De opname wordt dan wel gemaakt.

 

Ik heb contact gehad met cd, die meldt dat het geen probleem is met deze kaart om een willekeurige zender op te nemen terwijl je naar een andere zender kijkt en dat het aan de tv ligt. Die zal waarschijnljkk maar één ontvanger hebben. Dat laatste klopt dus niet. Het zij er gewoon twee en ik kan wel een fta zender opnemen, terwijl ik naar een andere zender kijk. De tv staat ook op de lijst met goedgekeurde tv's.

 

Ik vraag me dus af of ik met een losse ontvanger, ik kijk naar de gigablue hd plus quad, met openvti wel kan kijken en opnemen van gecodeerde zenders, samen met deze cam 701 module. Ik heb het een sat-winkel gevraagd, die zegt dat het wel zou moeten kunnen werken. Dat wil ik graag geloven, maar ik ga geen € 400,- uitgeven als ik er niets mee op schiet ten opzichte van wat de tv nu kan.

 

Ik hoop dat iemand me kan adviseren. Mocht moderatie vinden dat dit hier niet thuis hoort, in dit topic, dan plaats ik het graag ergens anders, maar het gaat denk ik ook specifiek om de mogelijkheden van de cam 701 module.

Groeten, Frank.

Groetjes, Frank (The Groov)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom bij de misère van CI modules. Een CI module verwerkt maar 1 stream tegelijk dus ook al stop je 400 tuners in een apparaat, slechts 1 strwam werkt. Enige uitzondering is i.d.d. meerdere streams op dezelfde transponder die door EEN AANTAL CI's worden gehonoreerd. De witte CI van CDS kan twee streams verwerken, een aantal Aston modules... Daar komt nog bij dat met de CI+ functies kan worden bepaald óf en hoelang je mag opnemen/timeshiften..

 

Voor de meesten dus een reden om nooit aan een CI te willen (tenzij er straks geen keuze meer is)...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@sattv4iedereen. Ok, weet ik dat ook weer. Ja, echt betrouwbare testen. Zijn en blijven. Moeilijk en gecompliceerd. Daar ook de firmware versie, van het apparaat kan meespelen. Bij de goede werking. Van de cam 701. Ook is het artikel van @Thegroove. Interessant. Ik ben benieuwd. Naar meer ervaringen met de neotion M7 701 cam module. Daar het in de toekomst. Mogelijk nog een van de enige manieren Is in een vrije hardware keuze !!

 

Henny.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De witte Nagra CI doet 4 zenders.

De VO module doet 2 zenders. Voor de VO module is het wel noodzakelijk dat je in het menu (van de host) de Multiple service support aanpast van Auto naar Yes. Indien je dat niet doet, dan zal de module slechts één zender decoderen.

 

Uiteraard, zoals met alle CI modules heb je de limitatie dat deze zenders in één stream moeten zitten, dus in de praktijk op dezelfde transponder. Tenzij jouw host een nieuwe stream on-the-fly kan samenstellen, maar zoiets heb je enkel in Pro spul. In consumer ontvangers heb ik dat nog niet gezien

Link naar reactie
Delen op andere sites

redneck eyeball,

goede uitleg en geen gezever

 

een goede test is @ henny

5 a 10 apparaten op de plank zetten

alles afstemmen op TVvlaanderen en de CI+ module in het CI slot duwen

beeld ja dan wel neen

klaar prachtig resultaat hebben we wat aan.

aangepast door Tonskidutch

Hoe gaat die met de Formatie

De Avondshow

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@redneck eyeball Ik heb de test met het opnemen van twee (en zelfs drie) zenders op verschillende transponders tegelijkertijd opnieuw gedaan. Ik heb nu wel drie opnames, maar zie dat zodra opname 2 start, opname 1 afgebroken wordt en zodra opname 3 start, opname 2 afgebroken wordt. Dus het verhaal van slechts één stream door de module wordt daarmee onderstreept.

Ik kan wel twee opnames tegelijkertijd maken van twee zenders op dezelfde transponder, dus de Multiple service support zou dan goed moeten staan? Ik ga daar nog even naar kijken in het menu van de TV.

aangepast door Thegroov

Groetjes, Frank (The Groov)

Link naar reactie
Delen op andere sites

redneck eyeball,

goede uitleg en geen gezever

 

een goede test is @ henny

5 a 10 apparaten op de plank zetten

alles afstemmen op TVvlaanderen en de CI+ module in het CI slot duwen

beeld ja dan wel neen

klaar prachtig resultaat hebben we wat aan.

Ja, zeker.

Maar je kunt toch ook niet verwachten dat de eerste beste klant 5 à 10 ontvangers klaarstaan heeft.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

zzzzzz

de eerste beste klant test helemaal nix, die gebruikt enkel

 

we hebben het over de aller laatste klant met een handtekening van jewelste en nu ook nog een uit de hoed getoverde denson receiver waar plots een geleende CI+ cam in gaat

 

kolder en flauwekul als je het mij vraagt

en waarvoor niet de bewijzen van zo'n een test aangedragen wordt of een bronvermelding komt

handtekening heden 22:54 van sattv4iedereen

 

Momenteel enkel dvb-t ontvangst en ook kodi 14.X via raspberry pi2, solo en duo staan er werkloos bij :angry: |Tijdelijke testen met neotion M7 cam viacces orca ci+ module TVV|Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|Per aanvraag PM bereikbaar via skype.

je lach je te barsten om Paul van Vliet's woorden te gebruiken

 

fijn verder puzzelen met die informatie stand

Hoe gaat die met de Formatie

De Avondshow

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

zzzzzz

de eerste beste klant test helemaal nix, die gebruikt enkel

 

we hebben het over de aller laatste klant met een handtekening van jewelste en nu ook nog een uit de hoed getoverde denson receiver waar plots een geleende CI+ cam in gaat

 

kolder en flauwekul als je het mij vraagt

en waarvoor niet de bewijzen van zo'n een test aangedragen wordt of een bronvermelding komt

handtekening heden 22:54 van sattv4iedereen

je lach je te barsten om Paul van Vliet's woorden te gebruiken

 

fijn verder puzzelen met die informatie stand

Ik sprak in het algemeen, niet over sattv4iedereen, die schrijft inderdaad veel van "horen zeggen".

Maar in het algemeen zul je gewoon weinig mensen vinden die zomaar 5 ontvangers van het schap te nemen hebben, en eventjes zo'n module kunnen erin pluggen om te testen.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

@redneck eyeball Ik heb de test met het opnemen van twee (en zelfs drie) zenders op verschillende transponders tegelijkertijd opnieuw gedaan. Ik heb nu wel drie opnames, maar zie dat zodra opname 2 start, opname 1 afgebroken wordt en zodra opname 3 start, opname 2 afgebroken wordt. Dus het verhaal van slechts één stream door de module wordt daarmee onderstreept.

Ik kan wel twee opnames tegelijkertijd maken van twee zenders op dezelfde transponder, dus de Multiple service support zou dan goed moeten staan? Ik ga daar nog even naar kijken in het menu van de TV.

Klopt dus. Zolang je op dezelfde transponder blijft kan je tot 4 zenders decrypten. Maar je hebt ook een limiet in de chipset van jouw ontvanger. Dus misschien kan die er slechts 2 aan. Met een beetje een recente ontvanger moet je 4 zenders kunnen doen op dezelfde transponder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben eens benieuwd hoe TVV de mensen tegemoet gaat komen die nu (noodgedwongen) intern sharen om op de 2de tv in huis het pakket van de hoofdkaart te krijgen . Die 2de kaart stelt niks voor . Ze kunnen hiervoor maar beter een oplossing voorzien . Een m7 bak moet ik niet , een module daar heb ik op zich niks op tegen , maar dit moeten er in mijn geval er 2 zijn met op beide het pakket waarvoor ik betaal . Dit dient ook gratis te zijn , een kaart koste ook 79 € , en als ze die onbruikbaar maken dient het verplichte alternatief gratis te zijn willen ze mij als klant houden ! .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...